اخبار داغ

جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران گزینشی

جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران گزینشی
جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدتی است بدون حضور خبرنگاران پایگاه های خبری این استان برگزار می شود و مسئولان استانداری از ورود این خبرنگاران به برخی نشست ها جلوگیری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، خبرنگاران بسیاری از پایگاه های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده اند از حضور در جلساتی که با حضور مسئولان استانی و کشوری در استانداری استان برگزار می شود دعوت نمی کنند و تنها برخی خبرگزاری ها به صورت گزینشی انتخاب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، خبرنگاران بسیاری از پایگاه های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده اند از حضور در جلساتی که با حضور مسئولان استانی و کشوری در استانداری استان برگزار می شود دعوت نمی کنند و تنها برخی خبرگزاری ها به صورت گزینشی انتخاب می شوند.,

در سالهای اخیر درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ محدودیتی بر روی خبرنگاران استان برای پوشش خبری باز بوده و تمامی جلسات نیز بدون هیچ مشکلی پوشش داده می شد اما مدتی که استانداری کهگیلویه و بویراحمد رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و اعلام کرده است تنها خبرنگاران خبرگزاری ها می توانند در جلساتی که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود، شرکت کنند.

,

برگزاری جلسات در گذشته نیز از سوی روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در قالب پیامک و شبکه های اجتماعی به اطلاع اصحاب رسانه می رسید تا آنها از قبل با آمادگی کامل بتوانند در نشست ها حضور پیدا کنند اما متاسفانه برای اینکه برخی از خبرنگاران پایگاه های خبری اطلاعی از جلسات استانداری نداشته باشند اطلاع رسانی جلسات از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی را حذف کرده اند .

,

مدتی است این روند به کلی برداشته شده است و اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه استانداری تنها توسط خبرنگاران خبرگزاری ها به  صورت گزینشی  اطلاع رسانی می شود.

,

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد به برخی از خبرنگاران پایگاه های خبری استان اعلام کرده است بر اساس جلسه ای که در استانداری برگزار شده، تنها خبرنگاران خبرگزاری ها می توانند در جلسات استانداری حضور داشته باشند.

,

هنوز مشخص نیست هدف از این اقدام استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب گزینشی خبرنگاران برای پوشش جلسات در استانداری چیست؟. 

,

در ماه های اخیر خبرنگاران برخی از پایگاه های خبری که در این جلسات حضور پیدا می کردند و صحبت های مدیران استان را به طور کامل و شفاف پوشش می دادند و انتقادها و مسائلی که در این نشست ها مطرح می شد را اطلاع رسانی می کردند که این امر با وجود صحت کامل واکنش هایی را به دنبال داشت .

,

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ماه های قبل در یک نشست در استانداری درباره معدن فسفات چرام و تعطیلی آن مسائلی را مطرح کرد که این سخنان در پایگاه های خبری منتشر شد و واکنش نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را به دنبال داشت تا جایی که نماینده کهگیلویه از معاون استاندار برای بیان این اظهاراتش توضیح خواست.

,

 پس از آن نیز محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به مدیران استان توصیه کرد که در حضور خبرنگاران با دست پر به جلسات ورود پیدا کنند و در دادن آمارها و صحبت های خود در جلسات دقت کنند.

,

در سایر جلسات نیز مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد برخی واقعیت ها در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد را مطرح می کنند که مسئولان استانداری ترجیح می دهند این واقعیت ها محرمانه بماند و در رسانه ها منتشر نشود اما به هرحال مردم و شهروندان باید از وضعیت استان و عملکرد مدیران در تمامی حوزه ها با خبر باشند.

,

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: ورود خبرنگاران به جلسات عمومی و غیرمحرمانه که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود منعی ندارد و ورود آنها به جلسات خاص و ویژه ممنوع است.

,

سید محمد موحد پور در پاسخ به این سوال که چرا برای پوشش جلسات خبرنگاران گزینشی انتخاب می شوند، افزود: برخی خبرنگاران خودشان به جلسات می آیند و برخی نیز پیام هایی که از طرف استانداری برای پوشش جلسات برای انها ارسال می شود را نمی خوانند.

,

وی بیان کرد: در سایر استان ها بعد از پخش اخبار توسط صدا و سیما خبرنگاران نسبت به بازآفرینی خبر اقدام می کنند یا از طریق پرتال استانداری اخبار را دریافت و بازتولید می کنند.

,

موحد پوردر پاسخ به این سوال که خبری که از سوی صدا و سیما پخش می شود برای سایر رسانه ها دیگر خبر تولیدی نیست و سوخته محسوب می شود نیز گفت: هر کسی که مجوز داشته باشد و به عنوان خبرنگار شناخته شود در جلسات عمومی می تواند حضور یابد و خبرنگار خصوصی نداریم .

,

وی افزود: برخی جلسات نیز تنها توسط روابط عمومی استانداری پوشش داده می شوند.

,

سخنان مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد درحالی بیان می شود که بارهای بار برخی خبرنگاران پایگاه های خبری به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی استانداری نتوانسته اند در جلسات حضور پیدا کنند و تنها خبرنگاران خبرگزاری های گزینشی در این جلسات حضور پیدا می کنند و اخباری کلی و بدون از هرگونه انتقاد را منعکس می کنند.

,

بسیاری از وقایع و اتفاقاتی که در جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر سر موضوعات مختلف توسط مدیران کل و مجموعه استانداری بیان می شود توسط برخی خبرگزاری ها سانسور می شود و خبرنگاران و سردبیران نیز خبر را بنا به رسالت رسانه خود تنظیم و بر روی خروجی سایت منتشر می کنند.

,

تنها برخی پایگاه های خبری آنچه را در جلسات به عینه اتفاق می افتد را انعکاس می دهند که این امر خود کمکی برای رشد توسعه و اطلاع مردم از عملکرد مدیران محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه