اخبار داغ

رییس همایش ملی اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد مقاومتی در تقابل با نگاه سوسیالیستی و لیبرالیستی به اقتصاد است

اقتصاد مقاومتی در تقابل با نگاه سوسیالیستی و لیبرالیستی به اقتصاد است
نجفی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی ظرفیت ساز است، با اظهار تأسف گفت: برخی معتقدند اقتصاد مقاومتی محدودیت ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، رئیس همایش ملی اقتصاد مقاومتی صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب شعار سال را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری فرموده‌اند و ما شاهد هستیم مسئولان و نهادهای رسمی همراه با این شعار از ابتدای سال تا پایان سال هستند و بعدازآن دیگر هیچ.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

موسی نجفی بابیان اینکه متولیان این همایش به دنبال پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در بدنه جامعه است، تأکید کرد: پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد مورد هدف این همایش را دنبال هستیم تا  در سطح جامعه دانشگاهی ، حوزه ، محققان و پژوهشگران گسترش پیدا کند.

,

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی ما را به یک نکته تاریخی و یک فضیلت فراموش شده در تاریخ رهنمود کرد، گفت: آن چیزی جز اندیشه تحریم در تاریخ ایران در دل بیداری نهضت اسلامی نیست.

,

رییس همایش ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه از این لحاظ می‌توان یک بعد عمیق تاریخی برای آن قائل شد، خاطرنشان کرد: نهضت بیداری اسلامی سه مرحله نهضت، نظام و تمدن دارد.

,

نجفی بابیان اینکه برای اقتصاد مقاومتی در بعد حوزه تمدنی نگاه ویژه داشت، با اظهار تأسف گفت: دو آسیب برای اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، چشم‌انداز چپ یعنی نگاه ریاضتی با رویکرد سوسیالیست و نگاه دیگر نوعی چشم‌انداز  لیبرالیستی است.

,

وی با تصریح بر اینکه قرائت ما بدون این افراط‌وتفریط هست و سعی می‌کنیم در چشم‌انداز تمدن اسلامی به آن نظاره کنیم، اظهار کرد: تاریخ به ما اعتدال، عمق و انصاف می‌دهد و باعث می شود طرح مسئله صحیح داشته باشم.

,

نجفی با اظهار اینکه تعلق فرهنگی ذیل تعلق تمدنی است، گفت: اقتصاد مقاومتی با سبقه فرهنگی اسلامی با تعلق تمدنی اسلامی است.

,

وی بابیان اینکه نگاه تمدنی فقط با شعار قابل تحقق نیست، اظهار کرد: معتقد هستیم تعلق تمدن اسلامی در مقابل تمدن غربی است، با این حرف دیگر از واژه‌های توسعه‌یافتگی یا نیافتگی و از این تحقیرها نجات پیدا می‌کنیم.

,

رییس همایش ملی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه با نگاه  تمدن اسلامی در حوزه اقتصاد وارد ادبیات جدید می‌شویم، گفت: استعمار نو، استعمار فرانو دیگر مطرح می‌شود و این بدان معناست که اقتصاد مقاومتی ما را وارد عرصه بزرگ‌تری می‌کند.

,

نجفی بابیان اینکه خلاف برخی که معتقدند اقتصاد مقاومتی محدودیت ساز، اقتصاد مقاومتی ظرفیت ساز است، تأکید کرد: بافرهنگ سازی، مقدس سازی و هنر می‌توان اندیشه اقتصاد مقاومتی را وارد زندگی روزمره مردم کرد.

,

وی گفت: باید رشته‌های مختلف علوم انسانی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی وارد عرصه شوند.

,

نجفی بابیان اینکه به نظر ما مسئله اقتصاد مقاومتی همان «ما می‌توانیم» است، اظهار کرد: استقلال اقتصادی  زیرمجموعه استقلال فرهنگی است، اقتصاد مقاومتی بحث سال‌های حال نیست بلکه می‌تواند بحث دهه‌های آینده کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه