اخبار داغ

بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد:

چه کسی به اشتغال پایدار فکر می کند/ دولت ها؛ دانشجو شدن افراد را در بالا بردن آمار مشاغلشان دخالت داده اند

چه کسی به اشتغال پایدار فکر می کند/ دولت ها؛ دانشجو شدن افراد را در بالا بردن آمار مشاغلشان دخالت داده اند
بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری بیانیه ای را پیرامون مشکلات ساختاری و تغییر نگرش در انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری در مسائل اقتصادی منتشر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری؛ پیرامون مشکلات ساختاری و تغییر نگرش درانتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری در مسائل اقتصادی منتشر شد.

این بیانیه با نگاه به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی در چند ساله اخیر تدوین شده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

هرچه آمارها اضافه می شود، واقعیات تغیری نمی کند – هرچه رتبه علمی مان اضافه می شود درصد کمتری از علم مان به کار صنعت می آید - هرچه مسئولین فعال تر کار می کنند ، مدت بیشتری جزو کشورهای در حال توسعه می مانیم - هرچه کشاورزان بیشتر می کارند ،کمترخودکفا می شویم- هرچه مدیران متخصص متعهد ، بیشترتلاش می کنند کادر سازی کمتری می شود.


هرچه صنعت گران بیشتر تولید می کنند ، آمار بیکار ها زیادتر می شود – هرچه پزشکان بیشتر مداوا می کنند ، بیماران زیادتر می شود – هرچه پلیس بیشتر جریمه می کند ، آمار تصادفات بیشتر می شود.

رئیس جمهور ها و دولت ها و مسئولین و مدیران و کشاورزان و پزشکان و صنعت گران را عوض می کنیم تا شاید قدمی به جلو برداریم اما فقط آمارها تغییر میکند، از واقعیات خبری نیست.

کافی است کمی با دیده تامل بنگریم - مسئولین می سازند آنچه سازندگی برایشان تعریف شده – پزشکان خدمت می کنند آنچه برایشان خدمت تعریف کرده اند و ... ۱۹/۰۱/ ۹۶



مردم محترم؛ وقتی سود در خام فروشی است رسیدگی به فرآوری زیان ده است ؛ در این صورت چه کسی به صنعت گران و تولیدکنندگان پرریسک داخلی اهمیت می دهد.

چه کسی به اشتغال پایدار فکر می کند. وقتی سود در واردات کالابرای برخی از دولت مردان که خود نیز سیاست گذارند، آن هم با لابی های آنچنانی در مجلس، که طرح های cgt (مالیات برعایدی سرمایه برای دلالان ) را به این راحتی حذف می کنند، دیگر چه سودی در حمایت از تولید داخلی پرهزینه و دردسرها و ریسک های بالای آن است، البته آمار رضایت، آنجایی بالاست که محصولات باکیفیت خارجی به راحتی در دسترس باشد و بازار ما با هیچ بحرانی مواجه نشود.


ما وارد می کنیم بدون اینکه با ضرر ورشکستگی مواجه باشیم، ما وارد می کنیم بدون آنکه مالیات بدهیم، ما وارد می کنیم بدون آنکه شفافیت باشد، ما وارد می کنیم بدون اینکه دردسر کارگر و آب و برق و گاز و مواد اولیه داشته باشیم، ما وارد می کنیم و از صنعت حمایت نمی کنیم، چون پرزحمت است و پرخرج، ما وارد می کنیم چون آمارها را چیزهای دیگری تامین می کنند، ما وارد می کنیم چون اصطلاحا سود ما در این است.



مردم محترم؛ شعار بحران آب را در جدی گفتیم اما آمارش را غلط ارائه کردیم. آماری که در واقعیت این بود که از ۴۲۴ میلیارد مکعب آب کشور تنها ۱۶ درصد آنرا مصرف می کنیم و مابقی را از طریق سدهای عمیق بی برنامه و عدم جلوگیری از تبخیر و ذخیره سازی زیرزمینی و اتلاف شبکه های آب رسانی و ... به هدر دادیم، اما جالب اینجاست که ما برای اینکه کشت نکنیم و خود را تبرئه از مدیریت بحران جدی آب کنیم مقصر اصلی را مصرف زیاد آب در کشاورزی بیان نمودیم.


البته ما کارکردهای بسیار خوبی که در عرصه کشاورزی در کشورمان شده است را نادیده نمی گیریم، بلکه می گوییم افرادی هستند که دیواری کوتاه تر از کشاورزی پیدا نکرداند و مقصر را بخش کشاورزی اعلام می کنند.
دولت ها، آینده نیامده و گذشت دوران ریاست شان را، در برون رفت از بحران مقطعی آب و انتقال آب بدون کارشناسی با در نظر نگرفتن منافع ملی از مناطق پرآب کشور می بینند، کارخانجات را در استان های خشک و نیمه خشک احداث می کنند و انبوه جمعیتی نیازمند اشتغال را از اطراف و روستاها و مناطق پرآب به این مناطق کشانده و آنوقت عدم توانایی در مدیریت آب را در انتقال پر هزینه آن جبران می کنند.



مردم محترم؛ دولت ها؛ دانشجو شدن افراد را در بالا بردن آمار مشاغلشان دخالت داده اند؛ آن وقت است که وزیر کارو رفاه؛ راحتی را در ایجاد شغل نمی بیند، در دانشجو شدن افراد می یابد، درهای دانشگاه را بدون در نظر گرفتن میزان نیاز و کار آنها باز می گذارد و به صورت محرمانه فشار بر وزارت علوم می آورد تا آمار خودش بالا برود؛ دانشجویان که فارغ التحصیل شوند وقت دولت هم سرآمده، تا بهترین وزیر و دولت کارآفرین شناخته شود، این است که اگر هر وزیری را انتخاب کنی همان کاری را می کند که وزیر قبلی پیش برده ! به نظر شما وقت آن هنوز نرسیده ؟ که مشکلات را ریشه ای حل کنیم. تا کی جوانان می بایستی تاوان سیاست های غلط مسئولین را بدهند، تا مسئولین از آنها برای ترقی و رسیدن به اهداف سیاسی و آمارهای غیر واقعی خودشان پله ای بسازند.


وزارت علوم می خواهد آمار ثبت های علمیش بالا برود، راحت ترین کار را قانون خودش می کند، برای مقالات isi و شرکت در همایش های بین المللی و... امتیاز در نظر می گیرد، اما به اختراعات کاربردی و ساخت دستگاه های دانش بنیان که منتج به ارتباط با صنعت می شوند خبری از امتیاز نیست.

این است که علم کشورمان را در اختیار صنعت کشورهای دیگر قرار می دهیم، مقاله ای می نویسیم که مورد نیاز کشورهای خارجی است تا isi بگیریم.


تازه جالب اینجاست که پول هم برای چاپش می دهیم. مدرکش را قاب می کنیم و به دیوار می زنیم و ارتقاء وزارت علوم کشوررمان را ادامه می دهیم !!! این می شود که مخترعین و مبتکرین و مراکز دانش بنیان سودشان در ساخت نیست! و فکرهایشان را صرف مقالات برای ارتقاء آمارهای وزارت علوم می کنند. این می شود که اساتید دانشگاه وقت دانشجویان جوان را با دادن پروژه های مقاله نویسی به نفع ارتقاء سطح علمی خود می گیرند.


این است که روسای دانشگاه ها از تخصیص هزینه های پژوهش هیچ هزینه ای برای ارتباط صنعت و دانشگاه صرف نمی کنند. اما ما خوب است بدانیم که چرا سیاست گذاری، این چنینی سود دارد؟ اولا؛ کارکرد وزیر علوم دولت ها بیشتر می شود ثانیا ؛ خود مسئولین وزارت علوم که از همین طریق ارتقاء یافته اند وبه علت داشتن مقالات زیاد، ذی نفع هستند عمر مصرف مقالاتشان که برایشان پست مدیریتی ایجاد کرده را طولانی تر می کند.


اما مردم محترم؛ خوب هم هست بدانید با این سیاست گذاری که وزارت علوم، به عنوان یکی از بهترین وزارت خانه ها رشد می کند چه بلایی سر دانشگاه های ما می آورد.


جوانان وقت بیشتری برای ارئه مقالات به اساتید می گذرانند بهترین دوران عمر خود را طی می کنند. سن آنها برای ازدواج بالا می رود فرصت های زندگی و کار و خدمت بیشتر به کشورشان گرفته می شود ودر نهایت آن می شود که آنها می خواهند...


چرا کسی که خود، ذی نفع است مسئول سیاست گذاری است؟ هر وزیر علومی می داند بالاخره دوران مدیریتش تمام می شود، باید کاری برای شغل آینده کرد، پس بهتر است از درآمد نفت که پول مفت به حساب می آید، برای اساتیدی که عضو هیات علمی هستند و خودش هم جزو آنهاست قانونی وضع شود، که بابت عضو هیات علمی شدن از اعتبارات دانشگاه پولی دریافت کنند.


دیگر برای ارتقاء و رشد دانشگاه کسی خودش را به زحمت نمی اندازد که با صنعت قرارداد ببندد و به ازای کاری که برای صنعت انجام می دهد درصدی برای خودش و دانشگاه رقم بزند راحت از دانشجویان مقاله می گیرد و ...


مردم محترم ؛می دانید. تولیت (سیاست گذار) وناظر وزارت بهداشت را شخصی ذی نفع نباید باشد. در حال حاضر پول غیر قانونی زیر میزی به پول قانونی رومیزی تبدیل شده، پزشکان فوق تخصص امروز که حقوق های حداقلی بالای ۱۵۰ میلیون تومان می گیرند نمی توانند فردا با حقوق ۱۴۹ میلیون تومانی کار کنند.

هزینه این حقوق ها را مگر بیت المال نمی دهد پس چرا به قشر خاصی از جامعه تعلق گرفته ؟ وزارت بهداشت سودش را به خاطر ذی نفع بودن خودش در مریض شدن افراد می یابد، هرچقدر مریض بیشتر، درآمد هم بیشتر، این است که قانونی وضع می شود که در آن حتی برای یک بار، نمی شود وزرای بهداشت، از وزارت جهاد کشاورزی بخواهد چرا محصولات شیمیایی و تولید شده شان را در بازار بدون مشخصه عرضه میکنند، چرا کسی نمی خواهد ازافکار انتشارمحصولات تراریخته جلوگیری کند.


چرا کسی جلوی تغذیه ناسالم و روغن های پالم و واردات محصولات ناسالم را نمی خواهد بگیرد. آمار میلیونی و سونامی سرطان در کشور که باعث شده جان بسیاری از هموطنان عزیزمان گرفته شود. بسیاری از خانواده های ایرانی را امروزه با این مشکلات گریبانگیر کرده، و هرساله تعداد زیادی به این آمار بیماران اضافه می شود و همچنان آمارمورد نیاز ویزیت شده ها و درمان نیز که مورد نیاز نظام درمان محور ما که سودش در درمان است نه سلامت !!! تامین می شود، مردم بیمارایران نردبانی برای ارتقاء و سود نظام درمان محور ما شده است.


در کشورهای پیشرفته دنیا ، ارائه دهندگان خدمت بخش های دولتی هستند و خریداران خدمت بیمه ها، آنها سودشان در سلامت افراد بدست می آید، اما دولت ها هرسه نهاد سیاست گذار و ارائه دهندگان خدمت و خریداران خدمت را دردست افراد ذی نفع گذاشته اند، این است که چاه ویلی، که برای حقوق پزشکان ساخته اند پر شدنی نیست، از یارانه مردم و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نمی گذرند که هیچ، مجلس را مجبور می کنندتا ۵۰ درصد از مالیات شرکت دخانیات را هم به معوقات بیمه ها و نظام درمان محور ما، اختصاص دهند. باید تا آینده صبر کنیم وببینیم از چه قسمت اعتبارات مردم می خواهند بزنند.


مردم محترم؛ برداشت روزانه ۱۴ میلیون بشکه نفت از حوزه مشترک نفتی ایران و قطر توسط این کشور و عدم جدیت ما برای حتی بهره برداری از این پروژه طی این همه سال، آیندگان را وادار نخواهد کرد به اندیشه دولت مردان ما شک کنند!
آیا ما نمی خواهیم در مقابل مردمی که ما را مورد اعتماد خود قرار داده اند و آیندگانمان پاسخگو باشیم. بله البته که درست است سرمایه گذاری پروژه های طولانی مدت آن هم پروژه هایی این چنینی که برای بهره برداری هزینه های زیادی نیاز دارند، برای دولت ۴ ساله ای که باید رضایت مردم را در طرح های غیر اولویت دار رقم بزند، تا از عوام فریبی و تزریق نقدینگی بی بهره نباشد و رضایت حداکثری را بدست آورد تا مگر در دوره های بعدی نیز دولتش ادامه یابد.

از مسائل با اهمیتی است که بر کسی پوشیده نخواهد بود، اینکه بخواهیم پروژه ستاره خلیج فارس را راه اندزی کنیم سودمان کم می شود، بحث جدیدی نیست. قدر مسلم است، زمانی که دولت ها ۵/۱۴ درصد از فروش نفت خام را عایدی شرکت نفت می کنند وزرای نفت ها تمایل به خام فروشی بدون سرمایه گذاری بر روی پروژه های اولویت دار و طولانی مدت را بسیار کم رنگ خواهند کرد.


چرا نمی خواهند این درصد به فراوری از نفت صورت گیرد تا به صنعت و تولید داخل کمک کند، وپروژه های بزرگ اولیت دار، دیر بازده را راه اندازی کنند، تا از خرید بنزین که به صورت مستقیم از مشتقات نفتی است جلوگیری شود تا دولت هایمان از فروش غیر مواد خام سود کسب کنند و آمار تامین بودجه کشورشان را از صادرات مشتقات و کالاها بالا ببرند. آری درست است تا قوانینی مثل سود ازخام فروشی وجود دارد. چه کسی سرش برای دردسر درد می کند که بخواهد از غیر خام، سود ببرد.


در پایان خاطر نشان می گردد که بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد، به عنوان یکی از خدام مردم از زبان دانشجویان عدالتخواه و بیدار همیشه در صحنه از شما مردم عزیز می خواهد معیارهای انتخاب کاندیداهای صادق را برای کسانی که طالب اصلاح ساختارها و تغییر سیاست های دست نخورده به جهت مطلوب نمودن آن بایک کار، کارشناسی بدون در نظر گرفتن مسئولینی که منافع شخصی، حزبی، مقطعی و یادوره ای پایه گذاری می کنند ملاک و معیار خود قرار دهید و به کسانی تنها به شعارهای سیاسی و عوام فریبانه ای که در آن به هیچ وجه به ریشه های اقتصادی و سیاسی نپرداخته نپیوندید.


به منظور داشتن ایرانی آباد به دنبال ارائه آماری که بدست آوردنش ضرر مردم و سودش را عده خاصی می برند، نباشید.

که اگر این چنین شود هر کس با هر توانمندی بیاید و هر چقدر بیشتر تلاش کند بیشتر ضربه خواهد زد.


والسلام من اتبع الهدی



انتهای پیام/صا


 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه