اخبار داغ

گریزی بر 4 سال اقتصاد بدون مقاومت؛

دولت دوازدهم چه برنامه هایی برای تقویت اقتصاد مقاومتی دارد؟

دولت دوازدهم چه برنامه هایی برای تقویت اقتصاد مقاومتی دارد؟
با استناد بر اعمال اقتصادی 4 سال پیش دولت و وضعیت نابسامان اقتصادی و بیکاری، می توان نتیجه گرفت که تلاش دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی چندان چنگی به دل نمی زند، با این حال باید منتظر ماند و دید که اقدام و عمل دولت دوازدهم در احیای مقاومت اقتصادی چه پروسه ای را طی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر،، با اندک تاملی بر عملکرد 4 سال گذشته دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی،می توان پی برد که در سایه تحریم ها و تهدید ها و با وجود اقدامات دولتمردان در این حوزه، چندان فعالیت مقاومتی در عرصه اقتصادمشاهده نمی شود و نکته مهمی که می توان در آسیب پذیری آن عنوان کرد، عدم وجود منابع مالی و همچنین ناکارآمدی در بکارگیری جوانان جویای کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

آسیبی که در سایه تحریم ها و ناکارآمدی ها منجر به شکست اندیشه های اقتصادی و همینطور ایده های خلاق شد؛ هر چند دولت یازدهم در این زمینه فعالیت های گسترده ای برای عملیاتی ساختن آن ارائه کرد ولی بطبع تنها ارائه گزارش عملکرد و جلسات مستمر اقتصادی گره گشای اشتغال جوانان و مقاوم سازی اقتصاد درون زا نخواهد شد.

,

به هر حال روی کار ماندن دولت تدبیر و امید حجت را برهمگان تمام کرد؛ آن اعمالی که دولتمردان می بایست در سال های پیش در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام می دادند، هم اکنون بدون فوت وقت مهیای اقدام و عمل آنهاست تا در عمر 4 سال آینده دولت، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال مد نظر مردم و رهبری بیش از پیش در جامعه احیا شود.

,

اما از سویی نقش مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی با بینش مقاوم سازی، جایگاه تعیین کننده ای نسبت به دولت دارد و آن حس اعتماد و مطالبه گری است.

,

اگر مردم نسبت به ساده زیستی مسئولان، حمایت از تولید ملی، پرهیز از تجملات، رسیدگی به محرومان، پرهیز از اشرافی گری، کاهش فاصله طبقاتی، توجه به قشر مستضعف و ... حساس باشند، مسئولان به وظیفه ذاتی خود در این خصوص آگاهی خواهند داشت و در عمل به آنها تلاش خواهند کرد.

,

با تامل بر سخنان شهید آوینی(هر نوع وابستگی مومن را از وصول بحق باز میدارد) می توان به این اصل عالم و واقف بود که وابستگی به واردات بی رویه که قطعاً تولید داخل را از بین می برد، فضای اقتصادی کشور را نیز به طرف تنبلی و اقتصادی برون زا سوق می دهد.

,

لذا با تنبلی در تولید و سازش سیاسی جهت رونق اقتصادی، نمی توان قدرت مقاومت اقتصاد ملی را افزایش داد؛ معادلات حاکم بر فرهنگ حمایت از تولید داخلی و سیاست ملی اقتصادی نوین در داخل مرز ها می بایست ساختاری مقاومتی تر در راستای شعار "ما می توانیم" پیدا کنند.

,

انتظار می رود سیاست های دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از پیش برای تولید و رشد رونق اقتصادی با پرهیز از واردات برون زا، در داخل مرز ها خلاصه شود، این مهم زمانی محقق خواهد شد که تولید ملی و حمایت از کالای داخلی به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه