اخبار داغ

شورای امنیت پیرامون اوضاع بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد

شورای امنیت پیرامون اوضاع بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد
خبرگزاری رویترز،به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت:شورای امنیت ملل متحد،روز دوشنبه،پیرامون حوادث خشونت بار بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛خبرگزاری رویترز،به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت:شورای امنیت ملل متحد،روز دوشنبه،پیرامون حوادث خشونت بار بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده سوئد در شورای امنیت گفت:مصر،سوئد و فرانسه خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت برای کاهش درگیری ها در بیت المقدس شدند.

,

بنابر گزارش رویترز،کارل سکو،نماینده سوئد در شورای امنیت،طی پیامی تویتری از درخواست سه کشور سوئد،مصر و فرانسه برای تشکیل  نشست فوری شورای امنیت جهت بررسی اوضاع خشونت بار بیت المقدس خبر داد.

,

پیش از این سخنگوی دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از شهادت سه فلسطینی در درگیری های روز جمعه در بیت المقدس،نسبت به اوضاع وخیم بیت المقدس هشدار داده بود.

,

حوادث بیت المقدس، هفته گذشته،پس از شهادت 3 فلسطینی و هلاکت 2 صهیونیست در درگیری مسلحانه مسجد الاقصی ،آغاز شد.

,

به دنبال این درگیری،صهیونیست ها درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند و مانع از ورود نمازگزاران به این مسجد شدند.

,

هتک حرمت مسجد الاقصی،توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به تشدید بحران در بیت المقدس افزود.

,

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از اسامه القواسمی ، سخنگوی جنبش فتح در رام الله گفت که اوضاع در شهر بیت المقدس در حد انفجار است اما رژیم صهیونیستی سعی می کند که آن را درگیری های دینی جلوه دهد.

,

سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد: رژیم صهیونیستی همواره از حوادث امنیتی در قدس برای تصویب طرح های یهودی سازی خود استفاده می کند و آنها را بهانه قرار می دهد.

, طرح های یهودی سازی,

در همین راستا علی برکت،نماینده جنبش حماس در لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اظهار داشت :واقعیت این است که تمایل شدید کشورهای عربی برای مذاکره و گفتگو با نتنیاهو،جسارت و توجیه لازم را به نیروها اشغالگر داد تا طرح یهودی سازی مسجد الاقصی را اجرایی کنند،زیرا  اغلب کشورهای عربی در برابر اجرای چنین طرحی مقاومتی ندارند.

,

صهیونیست ها در اقدامی دیگر و با چراغ سبز برخی حکام عرب اقدام به نصب درگاه های الکترونیک بازرسی مقابل ورودی های مسجد الاقصی، کردند.

,

القدس العربی به نقل از جعاد اردان،وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نوشت: نصب درگاه های الکترونیک مقابل ورودی های مسجد الاقصی با هماهنگی برخی کشورهای عربی-اسلامی صورت گرفته است.

,

در پی این اقدام مردم فلسطین ضمن تحصن در مقابل ورودی مسجد الاقصی مخالفت خود را با این اقدام صهیونیست ها اعلام کردند.

,

اوج درگیری ها زمانی رخ داد که نظامیان صهیونیست با تشدید تدابیر امنیتی مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به ساحت مسجد الاقصی شدند.

,

اجتماع و تظاهرات گسترده فلسطینی های معترض در خیابان ها و کوچه های اطراف مسجد الاقصی با گلوله و برخورد شدید صهیونیست ها پاسخ داده شد.

,

روز جمعه و شنبه کرانه باختری بویژه قدس اشغالی شاهد به خاک و خون کشیدن فرزندان خود برای دفاع از ساحت اولین قبله مسلمانان و محل عروج پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله بود.

,

طبق معمول تشکیل جلسه شورای امنیت،پس از سرکوب فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی اقدامی در جهت خارج کردن اسرائیل از بن بست امنیتی پیش رو تشکیل می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه