اخبار داغ

نخبه بوشهری در کنکور سراسری:

کنکور فقط مرور آموخته ها است/ خانواده ها ، بچه ها را تحت فشار نگذارند

کنکور فقط مرور آموخته ها است/ خانواده ها ، بچه ها را تحت فشار نگذارند
نیلوفر محمدی نخبه بوشهری در کنکور سراسری گفت: کنکور همه چیز نیست و با پایان یافتن کنکور همه مشکلات حل نمی شود چرا که هر برحه از زمان مشکلات خاص خود را دارد، نباید کنکور را زیاد بزرگ کرد چون کنکور فقط مرور آموخته ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ نیلوفر محمدی از بوشهر در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه اول رشته ریاضی و زبان در استان بوشهر و رتبه 47 ریاضی و 7 زبان در کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

به سراغ نیلوفر محمدی رفتیم تا از اوضاع و احوال قبل از کنکور او با خبر باشیم و علت موفقیت وی را در کنکور جویا شویم.

,

نیلوفر محمدی در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: چون هدف بزرگی داشتم، سعی کردم پایه ام را تقویت کنم، از این رو در سال سوم دبیرستان کلاس تقویتی رفتم و سال چهارم به کلاس های رفع اشکال پرداختم چرا که معتقدم شرکت بیش از حد در کلاس ها باعث اتلاف وقت و از دست رفتن زمان می شود.

,

در روز چند ساعت مطالعه می کردید؟

, در روز چند ساعت مطالعه می کردید؟,

روزانه 10 ساعت به صورت مداوم و مستمر مطالعه داشتم.

,

آیا شرایط خانه برای شما مساعد و آرام بود؟

, آیا شرایط خانه برای شما مساعد و آرام بود؟,

خیر، زیاد اعتقادی به فضای کاملا آرام ندارم چرا که باید خودمان را از فبل به برخی شرایط عادت دهیم چون محیط کنکور، محیط پیش بینی نشده ای است و امکان دارد اتفاقاتی رخ دهد به همین دلیل اگر از قبل آمادگی نداشته باشیم باعث ایجاد استرس در کنکور می شود.

,

آیا در این مدت به نا امیدی رسیدید و چگونه این این نا امیدی را مدیریت کردید؟

, آیا در این مدت به نا امیدی رسیدید و چگونه این این نا امیدی را مدیریت کردید؟,

بله، گاهی پیش می آمد که نا امید می شدم و یک الی دو روز درس نمی خواندم ولی با فکر کردن به آینده و اینکه هدف بزرگی پیش رو دارم، انگیزه می گرفتم و ادامه می دادم، علاوه بر این باید این نکته را در نظر داشت که کنکور همه چیز نیست و با پایان یافتن کنکور همه مشکلات حل نمی شود چرا که هر برحه از زمان مشکلات خاص خود را دارد، نباید کنکور را زیاد بزرگ کرد چون کنکور فقط مرور آموخته ها است.

,

رمز موفقیت شما در چیست؟

, رمز موفقیت شما در چیست؟,

تلاش، کمک و حمایت خانواده عامل موفقیت من بوده است و همیشه با نصیحت ها و دلگرمی هایی که می دادند، من را بیشتر ترغیب به درس خواندن و ادامه دادن می کردند.

,

خانواده ها بچه ها تحت فشار قرار ندهند

, خانواده ها بچه ها, تحت فشار قرار ندهند,

پدر نیلوفر محمدی در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: نیلوفر یگ سال است که درگیر خواندن است و با توجه به اینکه یک خانواده پر رفت و آمدی هستیم اما این امر باعث نشد که ما از وضعیت دخترمان غافل شویم و از طرفی نیلوفر هم با تلاش هایش نگذاشت این وضعیت بر روی روند مطالعه اش تاثیری بگذارد، این حمایت ها بین ما و نیلوفر متقابل بوده است.

,

وی به نقش آموزش و پرورش در رشد دانش آموزان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نیلوفر رتبه های زیادی را برای استان در رشته های مختلف کسب کرده است اما آموزش و پرورش هیچ حمایت و سرمایه گذاری نکرد، دانش آموزان مستعد امثال فرزند من در استان وجود دارد باید استعداد یابی شوند و از دانش آموزان با این پتانسیل حمایت شود که افتخاری برای استان باشند.

,

محمدی با اشاره به نقش خانواده ها در آینده فرزندان گفت: خانواده ها بچه ها را برای قبول در رشته دلخواه خود تحت فشار قرار ندهند چرا که فرزندانمان باید خودشان حس نیاز کنند و درس بخوانند و به اهداف والا برسند و آینده شان درخشان شود.

,

وی افزود: وظیفه ما در قبال فرزندانمان ایجاد حس نیاز است و نباید برای آن ها تعیین تکلیف کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه