اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش بوکان:

تلاش ما برقراری عدالت آموزشی در بوکان است

تلاش ما برقراری عدالت آموزشی در بوکان است
مدیر اموزش و پرورش بوکان گفت: سعی ما در مدیریت اموزش و پرورش بوکان این است که با تقسیم معلمان برتر در تمام نقاط سطح شهر و حتی شهرستان عدالت اموزشی را به عینه به اثبات برسانیم هر چند که این مهم در طول چندین سال گذشته نیز در سطح شهرستان اجرا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس،صبح روز چهارشنبه ۲۵  مرداد ماه مدیر جدید اموزش و پرورش بوکان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستانبه سئوالات متععد انان در حوزه های مختلف پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

سلیمان مام عزیزی درابتدای این نشست خبری ضمن تبریک روز خبر نگار عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت اموزش و پرورش بوکان سعی ما بر این است که همه رسانه ها را به یک چشم نگاه کنیم و هر سه ماه نشستی خبری را تمامی اصحاب رسانه شهرستان برگزار نماییم.

,

وی نسبت به انتقاد های ایجاد شده در مورد نیروهای غیر بوکی در بدنه اموزش و پرورش بوکان واکنش نشان داد افزود: برعکس تمام انتقاد ها هم اکنون کمتر از ۲ درصد نیروی غیر بومی در بدنه آموزش و پرورش بوکان فعال هستند این درحالی است که هم اکنون ۹۰ نفر از جوانان بوکانی در آموزش و پرورش میاندواب در حال تدریس هستند.

,

مام عزیزی در جواب سئوال خبرنگاران بوکانی که نبود مدارس تیزهوشان را در سطح شهرستان یکی از دغدغه های مهم خانواده های بوکانی دانست تصریح کرد: برابر تمام داده ها طی چند سال گذشته ثابت شده، نتایجی که در مدارس عادی به دست امده از مدارس تیزهوشان بهتربوده است.

,

وی ادامه داد: در ۸ سال گذشته مدیریت آموزش و پرورش بوکان تمام سعی خود را برای کسب مجوز تاسیس مدرسه تیزهوشان انجام داد ولی بر اساس بخش نامه های وزارتی چندین سال است که هیچ مجوزی را برای تاسیس این نوع مدارس در سطح  کشور صادر نشده است.

,

سلیمان مام عزیزی به وجود مدارس شهدا و نمونه دولتی در بوکان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون مدرسه نمونه دولتی تمدن در سطح استان بهترین رتبه ها را به خود اختصاص داده است که این مهم جای بسی افتخار است.

,

مدیر اموزش و پرورش بوکان در ادامه نشست خود با اصحاب رسانه به عدالت آموزشی پرداخت و عنوان نمود: سعی ما در مدیریت اموزش و پرورش بوکان این است که با تقسیم معلمان برتر در تمام نقاط سطح شهر و حتی شهرستان عدالت اموزشی را به عینه به اثبات برسانیم هر چند که این مهم در طول چندین سال گذشته نیز در سطح شهرستان اجرا شده است.

,

مام عزیزی با اشاره به کمبود فضای اموزشی در بوکان تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون تمام مدارس ما به جز مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش دو شیفته هستنین جزء مهمترین چالش های پیش و روی آموزش و پرورش این شهرستان است.

,

وی تصریح کرد: برابر تعهدات  قرار است تا اول مهر ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه در سطح شهر به فضای آموزشی شهرستان اضافه شود که همین مهم می تواند تراکم دانش اموز را در مناطقی همچون علی آباد و فرهنگیان کاهش دهد.

,

مام عزیزی یکی دیگر از مشکلات اساسی مدیریت اموزش و پرورش را مهاجر پذیر بودن این شهرستان دانست و عنوان کرد: برابر امار های رسیده از مدارس سطح شهر تا کنون بیش ار ۱۱۰۰ دانش اموز به جمع آماری آموزش و پرورش اضافه شده است که این یعنی نیاز به ۲۲ کلاس جدید.

,

سلیمان مام عزیزی در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و عنوان نمود: خوشبختانه با حضور بسیار پررنگ خیرین در امر مدرسه سازی اکنون می توان با افتخار گفت تنها ۳ روستای بوکان نیاز به ساخت مدرسه  جدید دارند که مدارس آن روستا ها نیز انشالله در هفته دولت کلنگ زنی و به دست خیرین گرامی ساخته خواهند شد.

,

مدیریت اموزش و پرورش بوکان ادامه دادک از این پس تمام سعی ما در این است که از حضور خیرین در سطح شهر استفاده کنیم تا بتوانیم مشکل کمبود فزای آموزشی در سطح شهر را نیز با کمک این عزیزان برطرف و یا به حد اقل برسانیم.

,

وی در جواب سئوال خبرنگاران پیرامون دریافت کمک های مردمی در سطح مدارس شهرستان بوکان عنوان کرد: خوشبختانه تا اکنون هیچ تخلفی از سوی مدیران مدارس توسط اولیاء دانش آموزان گزارش نشده است و این جای بسی خوشحالی دارد.

,

مام عزیزی تصریح کرد: در نشستی که با مدیران مدارس داشتیم به آنها تاکید شده که به هیج وجه از اولیاء دانش آموزان پول اجبرای گرفته نشود و خانواده ها را در اهداء کمک های مادی به مدارس ازاد گذاشت.

,

مدیر اموزش و پرورش بوکان در جواب عدیده خبرنگاران در مورد تدریس زبان کردی در مدارس سطح شهر عنوان کرد: طی چند ماه گذشته حدود ۲۲ نفر از نویسندگان و صاحبان قلم شهرستان تعداد۷ کتاب کمک درسی طراحی کرده اند و به اموزش و پرورش پیشنهاد داده اند که به عنوان کتاب های کمک اموزشی در سطح مدارس ابتدایی بوکان تدریس شود.

,

سلیمان مام عزیزی ادامه داد: هم اکنون این کتاب ها برای دریافت مجوز به وزارت ارسال شده است و امید است تا اول مهر ماه مجوز تدریس انان به عنوان درس ازاد نه در قالب اموزش در مدارس سطح شهر تدریس شوند.

,

وی در مورد تدریس زبان کردی نیز در شهرهای همجواری همچون سقز نیز عنوان کرد: هیچ کتاب کردی به عنوان کتاب آموزشی در هیچ یک از مدارس شهرهای همجوار تدریس نمی شود بلکه در ان شهر ها نیز به صورت درس ازاد تدریس می شود.

,

مام عزیزی تصریح کرد: بی گمان این ۷ کتاب طراحی شده توسط نویسندگان بوکان جزء بهترین کتاب های کمک آموزشی زبان کردی خواهد بود که امید است مجوز تدریس آنان تا مهم ماه به عنوان درس ازاد صادر شود.

,

مدیر آموزش و پرورش بوکان همچون در مورد استفاده از معلمان زن در تمام مدارس ابتدایی پسرانه سطح شهر نیز افزود: طبق قانون مدارس ابتدایی به دو بخش ۱ تا ۳ و ۴ تا ۶ تقسیم بندی می شوند که بر همین اساس استفاده از معلم زن از کلاس ۴ تا ۶ کاملا غیر مجاز بوده است و ما نمی توانیم در مدارس پسرانه از معلم زن استفاده کنیم.

,

مام عزیزی ادامه داد: اما ما سعی داریم که در بخش اول یعنی از کلاس اول تا سوم بهترین بهره را از معلمان زن در مدارس پسرانه ببریم که امید است این مهم از اول مهر ماه اجرای شود.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه