فروشنده قدیمی نوشت افزاردر خورموج گفت: متاسفانه بیشتر نونهالان و دبستانی ها الگو ها و طرح های خارجی را می پسندند در حالی که نوشت افزار ایرانی هم کیفیت خوبی دارد اما چون طراحی مناسب ندارد مورد توجه کودکان قرار نمی گیرد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ هرساله با نزدیکی به مهرماه و شروع خرید نوشت افزار برای دانش آموزان بازار داغ محصولات با مارک ها و نشان های خارجی داغ می شود و در این بازار شلوغ و پر رفت و آمد جای خالی نوشت افزار ایرانی کاملا خالی است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,نوشت افزار با طراحی ایرانی هنوز نتوانسته جایگاه خود را بین نوشت افزار های خارجی پیدا کند و اسطوره های خارجی اعم از کوچک و بزرگ هنوز بر گرده نوشت افزار ایرانی سوارند.
,نوشت افزرا ایرانی همواره چوب عدم طراحی مناسب و نداشتن تنوع زیاد وهیجان آور برای بچه ها را خورده است ، جایی که باید اسطوره های خود را به شکلی کاملا تخیلی با ذهن کودک آشنا کرده و بتواند به راحتی ارتباط برقرار کند
,حال آنکه طی چند سال اخیر با طراحی مناسبی مانند شکرستان و کلاه قرمزی نوشت افزار ایرانی جان تازه ای در بازار گرفته واستقبال عموم از آن بیشتر شده بود.
,آمنه خموشی مطلق از فروشندگان قدیمی نوشت افزار در گفتگو با این پایگاه خبری در مورد خرید نوشت افزار توسط کودکان و نوجوانان در شهر خورموج اظهار داشت: متاسفانه بیشتر نونهالان و دبستانی ها الگو ها و طرح های خارجی را می پسندند در حالی که نوشت افزار ایرانی هم کیفیت خوبی دارد اما چون طراحی مناسب ندارد مورد توجه کودکان قرار نمی گیرد.
,وی افزود: کودکان بیشتر تحت تاثیر شخصیت های تلوزیونی اقدام به خرید نوشت افزار می کنند که در این بین کارتون های خارجی و در نتیجه طراحی های خارجی بخت بیشتری برای دیده شدن و خریده شدن توسط بچه ها را دارد.
,این فروشنده لوازم التحریر در خورموج تاکید کرد: متاسفانه در انتخاب کودکان طرز فکر خانواده وانتخاب هایی که خانواده ها انجام می دهند موثر است و حتی خانواده ها هم تحت تاثیر کارتون ها و انیمیشن های خارجی و طراحی های چشم نواز آنها می شوند.
,اینکه کیفیت نوشت افزار های داخلی با خارجی پایاپای رقابت می کند ، می تواند نوید بخش باشد اما جای خالی طراحی های مناسب و استفاده از شخصیت های داخلی کانلا به چشم می آید و شخصیت های وطنی قربانی عدم طراحی مناسب می شوند و از دیگان کودکان ما می روند.
,علیزاده از دیگر نوشت افزار فروش های شهر خورموج در مورد کیفیت نوشت افزار داخلی گفت: زمانی خودکار بیک که نشت افزار وطنی به شمار می رفت برند اول خودکار در این بود و دفتر های ایرانی هم از زیبا ترین و پروفروش ترین دفتر ها بودند اما اکنون طراحی های رنگارنگ شخصیت های کارتونی خارجی جای خود را به نوشت افزار ایرانی داده است.
,وی اضافه کرد: اگر نوشت افزار ایرانی اکنون محبوبیتی در میان ایرانی ها ندارد مشکل از کیفیت آن نیست، بلکه ظاهر نامناسب و عدم جذب مخاطب از بزرگترین ضعف های فروش نوشت افزار ایرانی است.
,متاسفانه در ایران نوشت افزار را به عنوان یک زیرساختها را فراموش کردیم با وجود این که عمیقا در ذهن کودکان تاثیرگذار است و کودک بر اساس آنهاست که ترغیب می شود چه محصولی را با چه طرحی انتخاب کند آن را باد فراموشی سپرده ایم و زیر آوار طراحی و نوشت افزار خارجی همچنان قد خمیده ایم.
,شاید از طریق مجلس بتوان قوانینی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی وضع کرده و نظارت دقیق تری در مورد واردات بی رویه این محصولات داشته باشیم تا شاهد رشد جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی در سالهای آینده باشیم.
,/ وحید ابراهیمی
,انتهای پیام
]
ارسال دیدگاه