مدیرکل ثبت اسنادواملاک استان گفت: مردم قم درسال ۱۳۹۵، ۲۴ میلیارد تومان و در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶، ۱۴ میلیارد تومان حق ثبت پرداخت کردهاند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا،مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در دیدار با احمد امیرآبادی نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قم رتبه اول در سرعت و دقت عمل ثبت شرکتها در کشور را دارد، اظهار داشت: هم اکنون از ۱۱۳ دفتر ثبت اسناد موجود در استان ۱۰۰دفتر فعال است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,وی به اقدامات صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جعل اسناد به حداقل رسیده که منجر به کاهش شکایات املاک در دادگستری شده است.
,سلامتی اضافه کرد: تفاهنامه سه جانبهای بین شهرداری و نظاممهندسی و اداره کل ثبت اسنادواملاک استان منعقد شد که اسناد دولتی بین دفاتر ثبت تقسیم میشود.
,مدیرکل ثبت اسنادواملاک ادامه داد: با اداره کل ثبت احوال استان هماهنگیهایی صورت گرفته و در یک سیستم شبکهای به هم متصل شدند.
,وی افزود: علاوه بر این ۱۲۷ میلیارد تومان نیز از معوقات بانکی وصول شد.
,سلامتی بیان داشت: میزان درآمد اداره کل ثبت اسنادواملاک در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب شد.
,احمد امیرآبادی فراهانی نیز ضمن قدردانی از تلاشها و اقدامات صورت گرفته گفت: مشکلات ثبتی هرچه سریعتر مرتفع گردد و انجام امورات ثبتی نیز باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
,عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برونسپاری و مکانیزه کردن امورات ثبتی میتوان به انجام این امور سرعت داد.
,وی اظهار داشت: عدم وجود اداره ثبت در برخی از مناطق قم باعث رفتوآمد مردم به مرکز شهر و ایجاد ترافیک و هزینه میگردد که ضرورت دارد ضمن بررسی برونسپاری و ایجاد ادارات در مناطق، انجام کارها برای مردم سهل و آسان گردد.
,نماینده مردم قم در ادامه بیان داشت: این اداره کل باید برای پایین آوردن هزینههای امورات ثبتی تدابیری اندیشیده شود و حداقل هزینه از مردم استان اخذ گردد.
,در پایان این دیدار برخی از قوانین و مقررات ثبتی به بحث و بررسی گذاشته شد.
,انتهای پیام/گ
]
ارسال دیدگاه