هر شب با قرآن/ از «جن» بیشتر بدانید!
بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سوره 72. جن آیه 6-8
, شبکه اطلاع رسانی دانا, سوره 72. جن آیه 6-8 ,
وَأَنَّهُ کانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً (6) وَأَنَّهُمْ ظَنُّواْ کمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن یبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً (7) وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَآءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَشُهُباً (8)
و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (6) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (7) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (8)
* «رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین)
* کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات مییابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان میکند که برای خدا همسر و فرزند میگیرند «ما اتّخذ صاحبة ولا ولدا» سخن ناحق میگویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه میبرند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال میکنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً»
* پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا... یعوذون برجال من الجنّ»
* جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»
, وَأَنَّهُ کانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً (6) وَأَنَّهُمْ ظَنُّواْ کمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن یبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً (7) وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَآءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَشُهُباً (8)و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (6) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (7) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (8)
* «رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین)
* کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات مییابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان میکند که برای خدا همسر و فرزند میگیرند «ما اتّخذ صاحبة ولا ولدا» سخن ناحق میگویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه میبرند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال میکنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً»
* پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا... یعوذون برجال من الجنّ»
* جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»
و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (6) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (7) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (8), وَأَنَّهُ کانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً (6) وَأَنَّهُمْ ظَنُّواْ کمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن یبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً (7) وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَآءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَشُهُباً (8),
, و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (6) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (7) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (8),
, * «رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین),
, * کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات مییابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان میکند که برای خدا همسر و فرزند میگیرند «ما اتّخذ صاحبة ولا ولدا» سخن ناحق میگویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه میبرند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال میکنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً» ,
, * پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا... یعوذون برجال من الجنّ»,
, * جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»,
,
* پیام ارتباط با جنّ که عموماً برای رسیدن به مقاصد نادرست است، بر گمراهی دو طرف میافزاید. «یعوذون... فزادوهم رهقا»
* منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»
* جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»
* بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار میکنند. «لن یبعث اللّه احدا»
* جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»
* نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»
, * پیام ارتباط با جنّ که عموماً برای رسیدن به مقاصد نادرست است، بر گمراهی دو طرف میافزاید. «یعوذون... فزادوهم رهقا», * منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»
* جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»
* بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار میکنند. «لن یبعث اللّه احدا»
* جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»
* نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»
, * منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»,
, * جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»,
, * بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار میکنند. «لن یبعث اللّه احدا»,
, * جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»,
, * نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/]
ارسال دیدگاه