مدرس کالج بازاریابی گفت: کسب و کارها در کشور با چشم بسته حرکت میکنند و امروز در دنیا متد مانیتورینگ روزانه بهوجود آمده امری که متأسفانه در کسب و کارهای داخل کشور دیده نمیشود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بام ایران خبر ؛ مهدی میررفیع مدرس کالج بازاریابی شب گذشته در سمینار بزرگ تحول در کسب و کار در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: عمدهترین مشکل واحدهای تولیدی در ایران عدم مانیتورینگ است.
وی با اشاره به اینکه اگر کسب و کارهای داخلی در ایران یاد بگیرند که باید هرروز یک سری از شاخصها را چک کنند، متوجه میشوند که از یک مؤلفه ضربه میخورند، افزود: این مؤلفه میتواند کیفیت محصول، بستهبندی، فرار مشتریها، قیمت، سرعت تحویل کالا و خدمات و ... باشد.
مدرس کالج بازاریابی با بیان اینکه کسب و کارها در کشور با چشم بسته حرکت میکنند، ادامه داد: امروز در دنیا متد مانیتورینگ روزانه بهوجود آمده امری که متأسفانه در کسب و کارهای داخل کشور دیده نمیشود.
میررفیع با تأکید بر اینکه تحول در کسب و کار با برگزاری امثال این سمینار و همایشهای آموزشی آغاز میشود، عنوان داشت: تصور میشود گذار از اقتصاد و صنعت سنتی به مدرن کسب و کارهای کوچک را به شکست وادار میکند و خود آنها این شکست را پیشاپیش میپذیرند درحالیکه در کسب و کارهای بزرگ و مدرن جهان نیز کسب و کارهای کوچک وجود دارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از اقتصاد ایران باید توسط کسب و کارهای کوچک و خرد اداره شود، اگر یاد بگیریم که چگونه یک کسب و کار خرد را در یک بازار بزرگ پیش ببریم و بپذیریم این کسب و کارهای کوچک هم مشتری خودش را دارد که هیچگاه به سمت صنایع بزرگ نخواهند رفت متوجه میشویم میتوان یک کسب و کار کوچک صنعتی بود نه کسب و کار کوچک سنتی.
مدرس کالج بازاریابی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم با برندهای معروف دنیا رقابت کنیم باید به همان اندازه، هم به لحاظ توان مالی، هم دانش و تکنولوژی و... بزرگ شویم، در ایران برندهایی وجود دارد که کمپانیهای بزرگ دنیا رقابت میکنند، در عین اینکه ایران یکی از بزرگترین واردکنندههای پوشاک از ترکیه است ولی یکی از صادرکنندگان پوشاک به روسیه، اکراین، تاجیکستان، ازبکستان و کشورهای cis به شمار میرود.
میررفیع بیان کرد: بخش بزرگی از بازار آبلیموی عراق در دست تولیدکنندگان ایرانی بود اما قدر این بازارها را نمیدانیم، کسب و کارهای بهراحتی میدان را خالی کرده و از رقابت بازمیمانند وگرنه کشور به لحاظ کیفیت محصولات حرف برای گفتن دارد که کسی نمیتواند با آنها رقابت کند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات ایران حداقل در بازارهای منطقه رقابتی هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از اصناف، صنعت پوشاک و. نسبت به آموزش اقدامی نکردند اما بسیاری از صنایع آموزش دیدند، اگر مقاومتها کنار گذاشته شود و آموزشهای لازم برای اصناف مختلف ارائه شود آنها میتوانند تحول بزرگی را در منطقه و در صنفشان بهوجود بیاورند.
مدرس کالج بازاریابی با بیان اینکه بزرگترین کاری که مسؤولان باید انجام دهند کاری است که امشب در شهرکرد اتفاق افتاد، عنوان کرد: مسؤولان باید دلسوزانه مردم را بدون دریافت هزینه دعوت کنند و به آنها آموزش دهند تا کسب و کار آنها متحول شود، اما در بسیاری از شهرها نهتنها این قبیل همایشها برگزار نمیشود بلکه حمایتی هم از بخش خصوصی صورت نمیگیرد.
میررفیع تأکید کرد: اگر مسؤولان کشور مثل کشورهای توسعهیافته آموزش را الزامی برای راهاندازی کسب و کار کنند و اجازه ندهند هر کسی به هر دلیلی یک گواهی از اصناف بگیرد و اخذ آن را منوط به اخذ گواهیهای آموزش مدیریت، فروشندگی و مهارتهای ارتباط با مشتری کنند بسیاری از مشکلات رفع میشوند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه