اخبار داغ

با استقبال پرشور شهروندان قوچانی انجام شد؛

بزرگداشت"حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور

بزرگداشت"حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور
مراسم بزرگداشت "حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور با استقبال پر شور شهروندان قوچانی در آستانه دهمین سالگرد درگذشت این هنرمند فقید برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از قوچان خبر، مراسم بزرگداشت "حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور با استقبال پر شور علاقه مندان به هنر و فرهنگ، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت این هنرمند فقید، شب گذشته در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

هادی شوشتری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به جایگاه موسیقی در فرهگ و هنر گفت: براساس پژوهش های انجام شده، فلاسفه معتقدند که نقطه آغاز موسیقی زمانی بود که توانمندی های کلامیانسان برای انتقال پیام و مفاهیم به آخر رسیده بود.

,

وی با بیان اینکه انسان توانایی درک تمام پدیده ها وحوادث را دارد و انچه را که فهمیده با کمک واژگان به مخاطبان منتقل می کند، ادامه داد: اما گاهی اوقات به نقطه ای می رسیم که دیگر کلمات یارای بیان پدیده ها و اتفاقات را ندارد و چنین شرایطی سرآغاز موسیقی است و به همین دلیل موسیقی را قلمرو معنا می دانند.

,

وی با بیان اینکه این مراسم صرفا مراسم بزرگداشت یک فرد و هنرمند نیست، بلکه بزرگداشت فرهنگ و هنر است، افزود: شخصیت ها و هنرمندان بسیاری زیادی در  تاریخ قوچان وجود دارد که می بایست از آنها تجلیل شود و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که شب های فرهنگی با فاصله هر دوماه یکبار در قوچان راه اندازی شود و قبل انکه هنرمندان خود را از دست بدهیم، مورد تجلیل قرار بگیرند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می توان با امکانات واعتبارات کم نیز جریان سازی فرهنگی ایجاد کرد، تاکید کرد: از هنرمندان می خواهیم برای طراحی المانی در خور و شان حاج قربان سلیمانی همکاری نمایند و همچنین می بایست برای ساخت مستند زندگی این هنرمند اقدام کرد.

,

شوشتری در پایان تاکید کرد: حاج قربان سلیمانی، سفیر فرهنگی ایران در بسیاری از کشورهای دنیا بود و توانست با دوتار خود غنای فرهنگی و هنری این سرزمین را جهانیان معرفی کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه