اخبار داغ

حجت‌‌الاسلام مبلغی در گفت‌وگو با دانا:

افسار سلفی‌ها در دست رژیم صهیونیستی

افسار سلفی‌ها در دست رژیم صهیونیستی
از آنجا که سلفی تندرو تکفیری، عقل و اندیشه در دستش نیست،‌ هیچ شکی نیست که رژیم صهیونیستی با این اقدامات درصدد ایجاد حریم امن برای خود است تا علاوه بر باز شدن دست قدرت‌های نامبارک جهانی، با اختلاف‌آفرینی میان مسلمانان، شاهد به انزوا رفتن اسلام حقیقی باشند.
[

شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مذهبی شبکه اطلاع رسانی دانا، با محکوم کردن جنایت اخیر سلفی‌ها و وهابی‌ها در حمله مزار صحابی پیامبر (ص) بااشاره به پیشینه فعالیت سلفی‌ها اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که همواره گریبان‌گیر امت اسلامی بوده و مشکلاتی را در طول تاریخ در مناسبات فی‌مابین جامعه اسلامی ایجاد کرده و دیدگاه‌ها و دانش‌های اسلامی را با قرائت بسیار تخریبی و بر هم زننده ارائه کرده و به نمادهای دینی ضربه‌های مهلکی وارد کرده است،‌ آفت سلفی‌گری خشن، خشک مغز و تندرو است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: هیچگاه تاریخ اسلام به یاد ندارد سلفی‌گری از این تراز پایین‌تر پدید آمده باشد و یا در جامعه حضور یافته باشد و جامعه از گزند آنها مصون مانده باشد.

,

*اسلام همواره از اندیشه‌های ضد دینی و ضد انسانی سلفی‌ها در سختی بوده است

, *اسلام همواره از اندیشه‌های ضد دینی و ضد انسانی سلفی‌ها در سختی بوده است, *اسلام همواره از اندیشه‌های ضد دینی و ضد انسانی سلفی‌ها در سختی بوده است,

حجت‌الاسلام مبلغی گفت: امروزه متأسفانه این سلفی‌گری خشک مغز در سطح گسترده و با جار و جنجال بسیار به میدان آمده و اختلال‌هایی را در مناسبات و ارتباطات جامعه اسلامی ایجاد کرده است. اندیشه‌های ضد دینی و ضد اسلامی و ضد انسانی را به جای اسلام در جهان ارائه می‌کند و به نمادهای دینی که مایه‌های آرامش برای مسلمانان هست، بدترین و وقیحانه‌ترین حمله‌ها را روا کرده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های آنها این است که به جای اینکه در خارج از مرزهای اسلام مشکلاتی برای امت اسلامی بیافرینند،‌ محل فعالیت‌های خشن و کشنده و بی‌رحمانه خود را داخل مرزهای اسلامی قرار می‌دهند.

,

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه کارکرد سلفی تندرو، کارکرد درون امتی و تفرقه‌اندازانه است، اظهار داشت: ‌یعنی سلفی‌ به جای اینکه از بیرون به داخل بنگرد، در درون مرز فعالیت‌هایش را دنبال می‌کند و خشونت‌ها را در سطح مناسبات اجتماعی ترویج می‌دهد.

,

*سلفی‌ها دستاویز سیاست‌بازان هستند

, *سلفی‌ها دستاویز سیاست‌بازان هستند, *سلفی‌ها دستاویز سیاست‌بازان هستند,

حجت‌الاسلام مبلغی تصریح کرد:‌ دیگر اینکه اصولاً سلفی‌ها دستاویز سیاست‌بازان می‌شوند. امروزه وقایعی که در عرصه‌های مختلفی درون جامعه اسلامی رخ می‌دهد مانند هتک حرمت به قبر حجر بن عدی و جعفر طیار،‌ این وضعیت حاصل همین حضوریابی نامبارک سلفی‌گری تندرو تکفیری است.

,

وی با تأکید بر تشخیص دست‌های پشت پرده استکبار جهانی در این تحرکات افزود: از آنجا که سلفی تندرو تکفیری، عقل و اندیشه در دستش نیست،‌ هیچ شکی نیست که رژیم صهیونیستی با این اقدامات درصدد ایجاد حریم امن برای خود است تا علاوه بر باز شدن دست قدرت‌های نامبارک جهانی، با اختلاف‌آفرینی میان مسلمانان، شاهد به انزوا رفتن اسلام حقیقی باشند.

,

*سالم بودم پیکر حجر، نشانه بنده صالح و خاص خدا بودن است

, *سالم بودم پیکر حجر، نشانه بنده صالح و خاص خدا بودن است, *سالم بودم پیکر حجر، نشانه بنده صالح و خاص خدا بودن است,

حجت‌الاسلام مبلغی در خصوص سالم بودن پیکر «حجربن عدی» صحابی گرانقدر پیامبر (ص) گفت: یک قائده مسلم است که بدنی که در زمان طولانی در زیر خاک برخلاف عادت و رویه، سالم است، نشانه بنده خدا بودن آن شخصیت است که به ندرت واقع می‌شود.

,

وی تصریح کرد: عادت بر این است که بدن انسان بعد از مدتی از میان برود حال اگر بدنی بعد از قرن‌ها سالم ماند توجیه مادی ندارد. بی شک این انسان بنده خدا بوده است و مسلم است انسانی که جزو صحابی پیامبر (ص) بوده و با امام علی (ع)، امام مظلومان و بزرگ‌ترین عادل در سطح جهان ارتباط داشته و در سخت‌ترین شرایط با حضرت همراه بوده است،‌ این خیلی جایگاه رفیع و بلندی است. قطعاً بی احترامی کردن به این شخصیت بی اعتنایی کردن به پیامبر(ص) و علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) است.

,

*مراقب باشیم این وقایع میان شیعه و سنی اختلاف‌آفرینی نکند

, *مراقب باشیم این وقایع میان شیعه و سنی اختلاف‌آفرینی نکند, *مراقب باشیم این وقایع میان شیعه و سنی اختلاف‌آفرینی نکند,

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس یادآور شد: برای مقابله با این جنایات هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه مراقب باشیم این اعمال به نام سنی یا شیعه ثبت نشود؛‌ و ما در یک وضعیت تحریک شونده به هیجان نیاییم تا در نیتجه مایه اختلافاتی میان مسلمانان حقیقی شود.

,

حجت‌الاسلام مبلغی ادامه داد:‌ لازم است ضمن آنکه خشم خود را نسبت به این اقدامات وحشیانه در کمالش ابراز کنیم،‌ از طریق رسانه‌های گروهی دست به افشاگری بزنیم و درباره این مسئله آراء مذاهب مختلف را تجمیع کنیم که البته نیاز به آمد و شد بسیار دارد‌ و سعی کنیم از طریق کانال‌های مختلف، ارتباط خود را با جوامع مسلمین بیشتر کنیم تا ضمن اینکه اجازه دست‌یافتن به خواسته سلفی‌های تندرو را از آنها سلب می‌کنیم، زمینه به انزوا افتادن آنها را فراهم می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: باید از خداوند مدد بخواهیم که در اثر اقدامات آنها‌ ما دیواری دور خودمان نکشیم و انزوایی که برای شیعه می‌خواهند را با دستان خود ایجاد نکنیم، بلکه جامعه اسلامی ارتباط خود را با اهل سنت مستحکم‌تر و گسترده‌تر کند تا این انسان‌های از انسان و از اسلام به دور و آلت‌های دست بیگانگان و دشمن‌های اسلام مارا در وضع تحلیل رفتن قرار ندهند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه