اخبار داغ

باز خوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 1375

عرصه سیاست خارجی میدان نرمشهای قهرمانانه است اما نرمشی که در برابر دشمن تیز باشد

عرصه سیاست خارجی میدان نرمشهای قهرمانانه است اما نرمشی که در برابر دشمن تیز باشد
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت پرهیز از حالت دفاعی در مسائل سیاسی به عنوان یکی از ویژگیهای روحیه انقلابی تاکید کردند و فرمودند: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در جهان باید تیز تر از شمشیر، نرمتر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در پی فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه و تعبیر ایشان از نرمش قهرمانانه بخشی از سخنان ایشان در سال 75در دیدارمسئولان وزارت امور خارجه و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی می کنیم :حضرت آیت‌الله خامنه‌اى روحیه انقلابى را پشتوانه عظیم قدرت ایران اسلامى خواندند و فرمودند: بزرگترین اشتباه براى ملت و دولت اسلامى ایران این است که خداى نخواسته این پشتوانه عظیم یعنى روحیه انقلابى را از دست بدهد زیرا جوشش و حضور انقلابى و تمسک به اندیشه‌هاى انقلابى است که این نظام را عظمت مى‌بخشد و قدرت مى‌دهد، احترام دیگران را بر مى‌انگیزد و راههاى ناهموار را بر روى ایران اسلامى هموار مى‌کند. رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت پرهیز از حالت دفاعى در مسائل سیاسى به عنوان یکى از ویژگیهاى روحیه انقلابى تأکید کردند و فرمودند: نمایندگان سیاسى جمهورى اسلامى ایران در جهان باید تیزتر از شمشیر، نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشند. عرصه سیاست خارجى میدان نرمشهاى قهرمانانه است، اما نرمشى که در برابر دشمن تیز باشد. بنا بر این دیپلماتهاى ما باید در مواضع اصولى خود مستحکم بایستند و استقامت و پایمردى حضرت امام خمینى (رض) را الگوى خود قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
مقام معظم رهبرى روحیه تسلیم ناپذیرى حضرت امام خمینى (رض) را موجب نجات کشور، ملت و انقلاب اسلامى دانستند و فرمودند: کسانى که امام را قبول دارند باید شکر گزار او باشند و کسانى که با انقلاب دشمنى مى‌ورزند اما ایران را قبول دارند باید خاک پاى امام را توتیاى چشمشان کنند و خود را وامدار او بدانند زیرا استقامت و پایمردى امام (رض) بود که موجب شد که ایران بماند و تجزیه نشود.
,
حضرت آیت‌الله خامنه‌اى مقابله با افزونخواهى و زیاده‌طلبى قدرتهاى جهانى در عرصه سیاست خارجى را لازمه حیات و عزت اسلامى ملت ایران دانستند و در بخش پایانى سخنانشان با تأکید بر ضرورت توجه نمایندگان سیاسى جمهورى اسلامى ایران در کشورهاى مختلف جهان به افزودن بر ذخیره‌هاى ایمانى خود فرمودند: محیطهاى گوناگون بر انسان تأثیر مى‌گذارد و ضرورت دارد کارکنان نمایندگیهاى سیاسى ایران در جهان از ایمان خالص و ناب به مانند گوهر ارزشمندى براى خود و اعضاى خانواده خویش مراقبت کنند و در پناه قرآن کریم و اقامه نمازهاى نافله خود را از خطر تأثیرات محیطهاى خارجى مصونیت بخشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه