اخبار داغ

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد

هزینه 30 هزار میلیاردی دخانیات برای نظام سلامت کشور

هزینه 30 هزار میلیاردی دخانیات برای نظام سلامت کشور
لطفی گفت: سیگار و قلیان علاوه بر آسیب های اجتماعی و فرهنگی متعدد سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به نظام سلامت کشور وارد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد حسن لطفی صبح امروز در همایش رویکرد برنامه های فرهنگی در کاهش مصرف دخانیات گفت: سال 95 و در آغاز اجرای قانون جامع منع دخانیات در استان 261 مرکز و مکان به صورت رسمی و 291 مرکز به صورت زیر زمینی اقدام به عرضه قلیان در یزد می کردند. مبارزه با این حجم عرضه دخانیات بسیار سخت بود و نیاز به همگرایی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در تشریح اقدامات این معاونت جهت کنترل و محدودسازی استفاده از دخانیات افزود: در گام اول و با تذکر بسیاری از واحدها به قانون تمکین کردند و ما بقی نیز با حکم دادگاه و همکاری خوب نیروی انتظامی پلمپ شدند.

,

وی افزود: البته هنوز هم قلیان در استان سرو می شود اما بسیار کمتر شده است.

,

لطفی اذعان داشت: همراه با اقدامات سلبی و کاهش دسترسی ها باید به اقدامات ایجابی نظیر بحث فرهنگی نیز توجه داشت.

,

وی ادامه داد: در دنیا با وضع مالیات بر فروش سیگار، سیگار آنقدر گران می شود که افرادی که از آن استفاده می کنند یا مجبور به کاهش مصرف و یا ترک آن می شوند. خوشبختانه امسال مجلس شورای اسلامی نیز با وضع مالیات بر فروش سیگار در این مسیر گام برداشته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و در سال های بعد این میزان افزایش یابد.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به دود شدن سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در کشور تاکید کرد: سیگار و قلیان علاوه بر آسیب های اجتماعی و فرهنگی متعدد از طریق زمینه سازی برای اعتیاد فرد به مواد مخدر، سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به نظام سلامت کشور وارد می کند.

,

این مقام مسئول افزود: ما تعهد بین المللی داریم و 30 درصد کاهش مصرف باید تا 2025 انجام شود. البته کار سختی است و نیاز به عملیات زیادی دارد. با این وجود امیدواریم موفق به این کار شویم تا کشور از مشکلات متعدد ناشی از مصرف دخانیات رهایی یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه