اخبار داغ

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب خبر داد؛

پیش بینی تولید ۱۰۰ هزارتن گندم و جو در میاندوآب

پیش بینی تولید ۱۰۰ هزارتن گندم و جو در میاندوآب
معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب،گفت: پیش بینی می شود تولید ۱۰۰هزار تن تولید غلات در مزارع این شهرستان تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان میاندوآب، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال با توجه به بارش ها و نزولات آسمانی، پیش بینی تولید حدود ۱۰۰هزار تن غلات را در سطح شهرستان داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: امسال بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و دیم و بیش از پنج هزار هکتار نیز زیر کشت جو به صورت آبی و دیم رفته است.

,

وی، افزود: بر اساس پیش بینی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت در شهرستان، پیش بینی می کنیم امسال ۸۰ هزارتن گندم و ۱۵ هزار تن تولید جو را در مزارع شهرستان شاهد باشیم.

,

دیانتی، با بیان اینکه میاندوآب مقام دوم استانی را در تولید گندم دارد، تصریح کرد: در کنار گندم و جو، با مساعدت و همکاری کشاورزان زحمتکش و به همت کارشناسان این مدیریت، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

,

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب، با بیان اینکه اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است، تصریح کرد: امسال نیز در بخش غلات، پنج مرکز خرید آماده مصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هستند.

,

وی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۵۲ تن کلزا و ۲۱ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاوران منطقه میاندوآب در این شهرستان خریداری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه