هشدار تعطیلی معادن زغال سنگ از ۳۰ مهر/ وزارت صنعت در خواب!
انجمن زغال سنگ ایران در مصوبه جدید خود اعلام کرد، با کمال تأسف از تاریخ ۳۰ مهرماه قادر به تداوم فعالیت و تولید و ارسال ذغال سنگ به مقصد ذوب آهن اصفهان نخواهند بود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، انجمن زغال سنگ ایران در مصوبه مهرماه خود با اشاره به اینکه در شرایط فعلی متأسفانه علاوه بر تولید؛ ایمنی معادن هم تحت تأثیر قرار گرفته است اعلام کرد: در اوایل سال جاری با توجه به وضعیت هزینهها و قیمت شمش فولادی، پیرامون تعیین نرخ زغال سنگ در سال 97 تفاهم کرده بودیم اما متأسفانه بعد از آن تاریخ تورم غیرقابل پیش بینی هزینههای تولید ذغال سنگ را دور از انتظار بالا برد. بعنوان مثال قیمت تجهیزات شامل ریل، لوکوموتیو، خودنجات و تجهیزات ایمنی تحت تأثیر نرخ ارز، افزایش 150 درصدی داشته است و در خرید چوب علاوه بر کمبود با افزایش تا 100 درصدی مواجه هستیم و علاوه بر این سایر هزینهها نیز تحت تأثیر این افزایش ها قرار گرفته است لذا افزایش 20 درصدی قیمت ذغال سنگ امسال که از تیرماه اعمال گردید، افزایش سنگین هزینههای تولید در این بخش را پوشش نمیدهد و در شرایط فعلی افزایش قیمت تجهیزات ضمن ایجاد بحران اقتصادی، موجب کاهش ضریب ایمنی معادن ذغال سنگ به خصوص در نگهداری تونلها و کارگاههای استخراج گردیده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ارسال دیدگاه