اخبار داغ

گام بلند کرمانشاه برای کلید زدن «مهاجرت معکوس» به روستاها

گام بلند کرمانشاه برای کلید زدن «مهاجرت معکوس» به روستاها
جهش ایجاد اشتغال در روستاهای استان کرمانشاه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ظاهرا موجب ایجاد موج مهاجرت معکوس به این مناطق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصاد، یکی از راهکارهایی که افراد برای بهبود وضعیت خود و تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب در نظر می گیرند، مهاجرت است که اشکال و انواع مختلفی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

مهاجرت برای تحصیل و کار از مرسوم ترین مهاجرت ها است و طی سالیان اخیر مهاجرت برای کار و اشتغال به ویژه از نقاطمحروم به نقاط برخوردارتر بیش از مهاجرت برای تحصیل بوده است.

یکی از نمونه‌های مهاجرت در قالب کار و اشتغال، مهاجرت روستائیان به شهرها است که اغلب به واسطه نداشتن درآمد کافی، روستای محل زندگی خود را ترک و به ناچار و برای یافتن شغل و درآمدی مناسب به حاشیه شهرها پناه می‌آورند.

اگر از آن بخش این اتفاق که منجر به معضلاتی چون حاشیه نشینی و تبعات آن می‌شود بگذریم، مهاجرت روستائیان به شهرها در وهله اول باعث خالی شدن روستاها از سکنه و در مرحله بعدی افزایش بی‌رویه جمعیت شهرها خارج از ظرفیت موجود آنها می شود و خود این موضوع نیز مشکلات متعددی را از جمله مشکلاتی در مباحث خدمات دهی شهری، مسائل رفاهی و...سبب خواهد شد.

در پی این رشد روز افزون مهاجرت روستائیان، راهکارهایی از جمله پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارائه شد تا در نتیجه آن حداقل شاهد تثبیت جمعیت موجود در روستاها و پیشگیری از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها شوند که از آن جمله می توان به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان و عشایر اشاره کرد.

ا

استان کرمانشاه جایگاه چهارم کشور را در سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستائیان دارد

امیر خسروانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: این تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد برای مناطق مرزی و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرایط دریافت این تسهیلات برای کسی که استعداد و ظرفیت این را که اشتغال زایی در سطح روستاها داشته باشد و باعث رونق اقتصادی شود، شرایط خوب و مناسبی است.

به گفته این مسسول، استان کرمانشاه از نظر سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستاییان و عشایر در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به جز موارد فوق از همین منابع برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: با احتساب ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات اشتغال و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده، در مجموع از همین منابع ۱۱۰۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تسهیلات در رونق مناطق روستایی ما بسیار تاثیرگذار بود و عمدتا در جاهایی که کار حتی توسط سرمایه گذاران (ممکن است فردی روستایی نباشد اما از محل این منابع اقدام به سرمایه گذاری در روستاها کند) انجام شده، شاهد رونق و شکوفایی هستیم.

ا

 

ایجاد جهش و انقلاب در اشتغالزایی نقاط روستایی کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمانشاه تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات باعث شده که یک انقلاب و جهشی در حوزه اشتغالزایی در روستاهای استان کرمانشاه ایجاد شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال در روستاها با بهره گیری از تسهیلات فوق، زمینه ساز ایجاد شغل های دیگری نیز شده و به نوعی زنجیره ای از اشتغال در روستاها به ویژه روستاهای هدف گردشگری ایجاد کرده است.

این مسئول تصریح کرد: برای مثال در کنار ایجاد اقامتگاه های بوم گردی مشاغلی چون تولید لبنیات، تولید خوراکی های محلی و بومی، تولید محصولات ارگانیک و گلخانه‌ای نیز ایجاد شده است.

خسروانی خاطرنشان کرد: با توجه به رونقی که در روستاها و در نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شده است، تعداد زیادی از خانواده های روستایی که مهاجرت کرده بودند و در حاشیه شهرها زندگی می‌کردند به روستاها برگشته و زندگی خود را در آنجا از سر گرفته اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمانشاه روند بازگشت به روستاها را در نتیجه پرداخت این تسهیلات مثبت دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس روستائیان هستیم.

وی تأکید کرد: نیروی کاری اگر بداند در روستا صاحب شغل می شود و هزینه های زندگی در روستا نیز معقول‌تر و منطقی‌تر از هزینه های زندگی در حاشیه شهر است، قطعاً اصرار نخواهد داشت که در حاشیه شهر و با یک وضعیت نابسامان زندگی کند بلکه تمایل بیشتری دارد که به روستای خود برگردد.

این مسئول گفت: در سطح کشور حدود یک و نیم میلیارد دلار، معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است که باعث شده این روند شدت بیشتری داشته باشد و حداقل باعث تثبیت جمعیت در روستاها شود.

ا

 

اختصاص ۱۷۶۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به استان کرمانشاه

حسن عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این زمینه گفت: از اواسط سال گذشته اجرای این طرح آغاز شده است.

وی جمع کل سهمیه شهرستان ها از تسهیلات ابلاغی استان را یک هزار و ۷۶۴ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳ هزار و ۶۷۶ طرح به مبلغ ۹ هزار و ۷۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال پیش پذیرش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های مذکور را ۱۱ هزار و ۲۹۳ نفراعلام کرد.

وی از ارسال ۳۶۲۱ طرح از طرح‌های مذکور به مبلغ ۸ هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال به بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۴۶ طرح به مبلغ ۲۳۶۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.

عزیزی ادامه داد: از طرح های مذکور به ۲ هزار و ۳۰۳ طرح به مبلغ ۲۲۶۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول میزان اشتغال ایجاد شده در نتیجه طرح‌های مذکور را چهار هزار و ۵۰۴ اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی نسبت به سهمیه مذکور ۱۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

ا

کرمانشاه دارای بیشترین طرح های اشتغالزایی در استان است

وی بیشترین تعداد طرح‌ها را مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۸۱۱ طرح به مبلغ ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال دانست و افزود: شهرستان هرسین نیز با ۶۵۸ تر به مبلغ ۶۹۶ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارد.

عزیزی ادامه داد: شهرستان گیلانغرب نیز با ۴۷۵ طرح به مبلغ ۳۴۲ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال جایگاه بعدی این طرح را به خود اختصاص داده است.

وی بیشترین اشتغال ایجاد شده را در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دانست و تصریح کرد: از مجموع ۳ هزار و ۶۷۶ طرح پیش پذیرش شده یک هزار و ۸۵۵ طرح با مبلغ یک هزار و ۱۵۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال مربوط به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوده و از این نظر جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

این مسئول افزود: اداره کل امور عشایری استان با ۶۹۷ طرح به مبلغ ۸۰۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال در رده  بعدی قرار دارد سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با ۶۵۹ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۵ هزار و ۸۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال از نظر تعداد طرح‌های پذیرش شده در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: از نظر مبلغ اختصاص داده شده برای طرح های مذکور سازمان صنعت معدن تجارت با یک هزار و ۵۱۵ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال و ۳۸۰ طرح پذیرش شده در جایگاه اول، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برای یک ۱۸۵۵ و سازمان جهاد کشاورزی با ۵ هزار و ۸۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال برای ۶۵۹ طرح به ترتیب  جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

ا

 

پذیرش ۳۰ هزار و ۶۷ طرح در قالب تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره ای به آمار تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده استان نیز داشت و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۰ هزار و ۶۷ طرح به مبلغ ۱۱ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۷۷۲  میلیون ریال پیش پذیرش شده است.

وی اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های مذکور را ۳۶ هزار و ۱۰۳ شغل عنوان کرد و گفت: ازتعداد طرح‌های مذکور مجموعاً ۱۲ هزار و ۱۷۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.

عزیزی افزود: همه ۱۲ هزار و ۱۷۱ طرح انعقاد قرارداد شده نیز به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده‌اند و تسهیلات فوق با مبلغ ۱۹۶۰ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اشتغال ایجاد شده در نتیجه پرداخت تسهیلات به طرح‌های فوق را ۱۳۳۳۳ شغل اعلام کرد.

این مسئول بیشترین تعداد طرح‌های پیش پذیرش شده در قالب تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده استان را مربوط به سازمان جهاد کشاورزی با ۲۴ هزار و ۲۶۲ طرح دانست و گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت با ۵۶۹۵ طرح و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با ۷۲ طرح در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیشترین میزان تسهیلات را مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت با ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز با ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال و اداره کل حمل و نقل استان با ۴۶۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارند.

ا

 

سرپلذهاب در صدر طرح های پیش پذیرش شده تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده

عزیزی همچنین بالاترین تعداد طرح‌ها را مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۱۰۴۲۰ طرح پیش پذیرش شده و مبلغ ۴۲۸۷ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: شهرستان ثلاث باباجانی با ۶۹۵۳ مبلغ ۲۳۹۱  میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال، شهرستان دالاهو با ۴۰۳۲ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۸۸۷ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی بیشترین تسهیلات پرداختی در بخش اشتغال روستایی و عشایری را مربوط به بانک کشاورزی با ۳۴۰۷ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال دانست و گفت: در بخش اشتغال زایی مناطق زلزله زده استان نیز بیشترین پرداختی مربوط به بانک کشاورزی با ۱۵ هزار و ۵۸۸ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال است.

عزیزی بیشترین اشتغال ایجاد شده را از نظر دستگاه های اجرایی مربوط به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با ۲۳۰۷ شغل دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی با یک هزار و ۸۶۶ شغل و سازمان صنعت معدن تجارت با ۷۲۶ شغل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیشترین رشد پرداختی نسبت به سهمیه مذکور را نیز مربوط به اداره کل امور عشایری با ۲۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی با ۱۷۲ درصد و سازمان ورزش و جوانان با ۱۳۲ درصد رشد، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ا

 

هرسین با ۱۰۱۵ مورد بالاترین اشتغال ایجاد شده را به خود اختصاص داده است

این مسئول همچنین بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش روستایی و عشایری را مربوط به شهرستان هرسین با ۱۰۱۵ شغل اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان کرمانشاه با ۶۹۳ شغل و شهرستان گیلانغرب با ۴۴۶ شغل در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی بالاترین رشد پرداختی نسبت به سهمیه در بخش مذکور را مربوط به شهرستان هرسین با ۱۹۲ درصد و پس از آن شهرستان صحنه با ۱۸۰ درصد و شهرستان روانسر با ۱۶۸ درصد رشد دانست.

عزیزی بیشترین اشتغال ایجاد شده در قالب تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده را مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۴ هزار و ۸۹۴ شغل دانست و افزود: شهرستان ثلاث باباجانی با ۲ هزار و ۳۸۸ شغل و شهرستان دالاهو با ۲۳۰۵ شغل در جایگاه بعدی قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: از این نظر و در قالب تسهیلات فوق، بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به سازمان جهاد کشاورزی با ۱۱۳۴۳ شغل و پس از آن سازمان صنعت معدن و تجارت با ۱۹۲۶ شغل و سازمان میراث فرهنگی با ۵۲ شغل است.

وی از تخصیص اعتباراتی نیز به سه دستگاه حمایتی کمیته امداد بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی و عشایری و مناطق زلزله زده استان از دستگاه‌های فوق، موظفند با توجه به اعتبارات اختصاصی در حوزه خود نسبت به ایجاد روستایی و عشایری و توسعه آن اقدام کنند.

ایجاد اشتغال پایدار یکی از اصلی ترین اصول ماندگاری جمعیت در روستاها و مناطق مرزی است و ظاهرا پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان، عشایر و مرزنشینان طی یکسال گذشته این ضرورت را تا حدی تامین کرده است و تداوم آن می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال در مناطق فوق و تثبیت جمعیت در این مناطق، حتی منجر به مهاجرت معکوس نیز شده و روستائیان مهاجرت کرده به زادگاه خود برگردند.

 

انتهای پیام/ 

,

مهاجرت برای تحصیل و کار از مرسوم ترین مهاجرت ها است و طی سالیان اخیر مهاجرت برای کار و اشتغال به ویژه از نقاطمحروم به نقاط برخوردارتر بیش از مهاجرت برای تحصیل بوده است.

,

یکی از نمونه‌های مهاجرت در قالب کار و اشتغال، مهاجرت روستائیان به شهرها است که اغلب به واسطه نداشتن درآمد کافی، روستای محل زندگی خود را ترک و به ناچار و برای یافتن شغل و درآمدی مناسب به حاشیه شهرها پناه می‌آورند.

,

اگر از آن بخش این اتفاق که منجر به معضلاتی چون حاشیه نشینی و تبعات آن می‌شود بگذریم، مهاجرت روستائیان به شهرها در وهله اول باعث خالی شدن روستاها از سکنه و در مرحله بعدی افزایش بی‌رویه جمعیت شهرها خارج از ظرفیت موجود آنها می شود و خود این موضوع نیز مشکلات متعددی را از جمله مشکلاتی در مباحث خدمات دهی شهری، مسائل رفاهی و...سبب خواهد شد.

,

در پی این رشد روز افزون مهاجرت روستائیان، راهکارهایی از جمله پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارائه شد تا در نتیجه آن حداقل شاهد تثبیت جمعیت موجود در روستاها و پیشگیری از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها شوند که از آن جمله می توان به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان و عشایر اشاره کرد.

, ا,

استان کرمانشاه جایگاه چهارم کشور را در سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستائیان دارد

,

امیر خسروانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: این تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد برای مناطق مرزی و روستایی در نظر گرفته شده است.

,

وی افزود: شرایط دریافت این تسهیلات برای کسی که استعداد و ظرفیت این را که اشتغال زایی در سطح روستاها داشته باشد و باعث رونق اقتصادی شود، شرایط خوب و مناسبی است.

,

به گفته این مسسول، استان کرمانشاه از نظر سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستاییان و عشایر در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به جز موارد فوق از همین منابع برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.

,

وی ادامه داد: با احتساب ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات اشتغال و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده، در مجموع از همین منابع ۱۱۰۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این تسهیلات در رونق مناطق روستایی ما بسیار تاثیرگذار بود و عمدتا در جاهایی که کار حتی توسط سرمایه گذاران (ممکن است فردی روستایی نباشد اما از محل این منابع اقدام به سرمایه گذاری در روستاها کند) انجام شده، شاهد رونق و شکوفایی هستیم.

, ا,

 

,

ایجاد جهش و انقلاب در اشتغالزایی نقاط روستایی کرمانشاه

, ایجاد جهش و انقلاب در اشتغالزایی نقاط روستایی کرمانشاه,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمانشاه تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات باعث شده که یک انقلاب و جهشی در حوزه اشتغالزایی در روستاهای استان کرمانشاه ایجاد شود.

,

وی افزود: ایجاد اشتغال در روستاها با بهره گیری از تسهیلات فوق، زمینه ساز ایجاد شغل های دیگری نیز شده و به نوعی زنجیره ای از اشتغال در روستاها به ویژه روستاهای هدف گردشگری ایجاد کرده است.

,

این مسئول تصریح کرد: برای مثال در کنار ایجاد اقامتگاه های بوم گردی مشاغلی چون تولید لبنیات، تولید خوراکی های محلی و بومی، تولید محصولات ارگانیک و گلخانه‌ای نیز ایجاد شده است.

,

خسروانی خاطرنشان کرد: با توجه به رونقی که در روستاها و در نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شده است، تعداد زیادی از خانواده های روستایی که مهاجرت کرده بودند و در حاشیه شهرها زندگی می‌کردند به روستاها برگشته و زندگی خود را در آنجا از سر گرفته اند.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمانشاه روند بازگشت به روستاها را در نتیجه پرداخت این تسهیلات مثبت دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس روستائیان هستیم.

,

وی تأکید کرد: نیروی کاری اگر بداند در روستا صاحب شغل می شود و هزینه های زندگی در روستا نیز معقول‌تر و منطقی‌تر از هزینه های زندگی در حاشیه شهر است، قطعاً اصرار نخواهد داشت که در حاشیه شهر و با یک وضعیت نابسامان زندگی کند بلکه تمایل بیشتری دارد که به روستای خود برگردد.

,

این مسئول گفت: در سطح کشور حدود یک و نیم میلیارد دلار، معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است که باعث شده این روند شدت بیشتری داشته باشد و حداقل باعث تثبیت جمعیت در روستاها شود.

, ا,

 

,

اختصاص ۱۷۶۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به استان کرمانشاه

, اختصاص ۱۷۶۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به استان کرمانشاه,

حسن عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این زمینه گفت: از اواسط سال گذشته اجرای این طرح آغاز شده است.

,

وی جمع کل سهمیه شهرستان ها از تسهیلات ابلاغی استان را یک هزار و ۷۶۴ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳ هزار و ۶۷۶ طرح به مبلغ ۹ هزار و ۷۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال پیش پذیرش شده است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های مذکور را ۱۱ هزار و ۲۹۳ نفراعلام کرد.

,

وی از ارسال ۳۶۲۱ طرح از طرح‌های مذکور به مبلغ ۸ هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال به بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۴۶ طرح به مبلغ ۲۳۶۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.

,

عزیزی ادامه داد: از طرح های مذکور به ۲ هزار و ۳۰۳ طرح به مبلغ ۲۲۶۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

,

این مسئول میزان اشتغال ایجاد شده در نتیجه طرح‌های مذکور را چهار هزار و ۵۰۴ اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی نسبت به سهمیه مذکور ۱۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

, ا,

کرمانشاه دارای بیشترین طرح های اشتغالزایی در استان است

, کرمانشاه دارای بیشترین طرح های اشتغالزایی در استان است,

وی بیشترین تعداد طرح‌ها را مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۸۱۱ طرح به مبلغ ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال دانست و افزود: شهرستان هرسین نیز با ۶۵۸ تر به مبلغ ۶۹۶ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارد.

,

عزیزی ادامه داد: شهرستان گیلانغرب نیز با ۴۷۵ طرح به مبلغ ۳۴۲ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال جایگاه بعدی این طرح را به خود اختصاص داده است.

,

وی بیشترین اشتغال ایجاد شده را در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دانست و تصریح کرد: از مجموع ۳ هزار و ۶۷۶ طرح پیش پذیرش شده یک هزار و ۸۵۵ طرح با مبلغ یک هزار و ۱۵۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال مربوط به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوده و از این نظر جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

,

این مسئول افزود: اداره کل امور عشایری استان با ۶۹۷ طرح به مبلغ ۸۰۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال در رده  بعدی قرار دارد سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با ۶۵۹ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۵ هزار و ۸۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال از نظر تعداد طرح‌های پذیرش شده در جایگاه بعدی قرار دارد.

,

وی تصریح کرد: از نظر مبلغ اختصاص داده شده برای طرح های مذکور سازمان صنعت معدن تجارت با یک هزار و ۵۱۵ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال و ۳۸۰ طرح پذیرش شده در جایگاه اول، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برای یک ۱۸۵۵ و سازمان جهاد کشاورزی با ۵ هزار و ۸۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال برای ۶۵۹ طرح به ترتیب  جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

, ا,

 

,

پذیرش ۳۰ هزار و ۶۷ طرح در قالب تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده

, پذیرش ۳۰ هزار و ۶۷ طرح در قالب تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره ای به آمار تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده استان نیز داشت و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۰ هزار و ۶۷ طرح به مبلغ ۱۱ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۷۷۲  میلیون ریال پیش پذیرش شده است.

,

وی اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های مذکور را ۳۶ هزار و ۱۰۳ شغل عنوان کرد و گفت: ازتعداد طرح‌های مذکور مجموعاً ۱۲ هزار و ۱۷۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.

,

عزیزی افزود: همه ۱۲ هزار و ۱۷۱ طرح انعقاد قرارداد شده نیز به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده‌اند و تسهیلات فوق با مبلغ ۱۹۶۰ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

,

وی اشتغال ایجاد شده در نتیجه پرداخت تسهیلات به طرح‌های فوق را ۱۳۳۳۳ شغل اعلام کرد.

,

این مسئول بیشترین تعداد طرح‌های پیش پذیرش شده در قالب تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده استان را مربوط به سازمان جهاد کشاورزی با ۲۴ هزار و ۲۶۲ طرح دانست و گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت با ۵۶۹۵ طرح و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با ۷۲ طرح در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

,

وی بیشترین میزان تسهیلات را مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت با ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز با ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال و اداره کل حمل و نقل استان با ۴۶۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارند.

, ا,

 

,

سرپلذهاب در صدر طرح های پیش پذیرش شده تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده

, سرپلذهاب در صدر طرح های پیش پذیرش شده تسهیلات اشتغالزایی نقاط زلزله زده,

عزیزی همچنین بالاترین تعداد طرح‌ها را مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۱۰۴۲۰ طرح پیش پذیرش شده و مبلغ ۴۲۸۷ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال دانست.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: شهرستان ثلاث باباجانی با ۶۹۵۳ مبلغ ۲۳۹۱  میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال، شهرستان دالاهو با ۴۰۳۲ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۸۸۷ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار دارند.

,

وی بیشترین تسهیلات پرداختی در بخش اشتغال روستایی و عشایری را مربوط به بانک کشاورزی با ۳۴۰۷ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال دانست و گفت: در بخش اشتغال زایی مناطق زلزله زده استان نیز بیشترین پرداختی مربوط به بانک کشاورزی با ۱۵ هزار و ۵۸۸ طرح پیش پذیرش شده به مبلغ ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال است.

,

عزیزی بیشترین اشتغال ایجاد شده را از نظر دستگاه های اجرایی مربوط به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با ۲۳۰۷ شغل دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی با یک هزار و ۸۶۶ شغل و سازمان صنعت معدن تجارت با ۷۲۶ شغل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

,

وی بیشترین رشد پرداختی نسبت به سهمیه مذکور را نیز مربوط به اداره کل امور عشایری با ۲۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی با ۱۷۲ درصد و سازمان ورزش و جوانان با ۱۳۲ درصد رشد، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

, ا,

 

,

هرسین با ۱۰۱۵ مورد بالاترین اشتغال ایجاد شده را به خود اختصاص داده است

, هرسین با ۱۰۱۵ مورد بالاترین اشتغال ایجاد شده را به خود اختصاص داده است,

این مسئول همچنین بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش روستایی و عشایری را مربوط به شهرستان هرسین با ۱۰۱۵ شغل اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان کرمانشاه با ۶۹۳ شغل و شهرستان گیلانغرب با ۴۴۶ شغل در جایگاه بعدی قرار دارند.

,

وی بالاترین رشد پرداختی نسبت به سهمیه در بخش مذکور را مربوط به شهرستان هرسین با ۱۹۲ درصد و پس از آن شهرستان صحنه با ۱۸۰ درصد و شهرستان روانسر با ۱۶۸ درصد رشد دانست.

,

عزیزی بیشترین اشتغال ایجاد شده در قالب تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده را مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۴ هزار و ۸۹۴ شغل دانست و افزود: شهرستان ثلاث باباجانی با ۲ هزار و ۳۸۸ شغل و شهرستان دالاهو با ۲۳۰۵ شغل در جایگاه بعدی قرار دارند.

,

این مسئول ادامه داد: از این نظر و در قالب تسهیلات فوق، بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به سازمان جهاد کشاورزی با ۱۱۳۴۳ شغل و پس از آن سازمان صنعت معدن و تجارت با ۱۹۲۶ شغل و سازمان میراث فرهنگی با ۵۲ شغل است.

,

وی از تخصیص اعتباراتی نیز به سه دستگاه حمایتی کمیته امداد بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی و عشایری و مناطق زلزله زده استان از دستگاه‌های فوق، موظفند با توجه به اعتبارات اختصاصی در حوزه خود نسبت به ایجاد روستایی و عشایری و توسعه آن اقدام کنند.

,

ایجاد اشتغال پایدار یکی از اصلی ترین اصول ماندگاری جمعیت در روستاها و مناطق مرزی است و ظاهرا پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان، عشایر و مرزنشینان طی یکسال گذشته این ضرورت را تا حدی تامین کرده است و تداوم آن می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال در مناطق فوق و تثبیت جمعیت در این مناطق، حتی منجر به مهاجرت معکوس نیز شده و روستائیان مهاجرت کرده به زادگاه خود برگردند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه