رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: طرح «شهر گردشگر» یک پیشنهاد برای برندسازی همدان است که اگر محقق شود باعث رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر خواهد شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حسین قراباغی بعد از ظهر امروز در کمیسیون اقتصاد سرمایهگذاری و گردشگری شورا با تأکید بر برندسازی در شهر همدان اظهار کرد: برندسازی نوعی سرمایهگذاری بوده که البته در همدان هیچ اقدام موثری انجام نشده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,وی افزود: صدور مجوز برای سرمایهگذاری یک روند طولانی دارد و همین روندهای اداری طولانی و پیچیده انگیزه را از سرمایهگذار میگیرد.
,رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: در تدوین تعرفه عوارض سال 98 مباحث گردشگری شهر همدان در الویت برنامه شورا و شهرداری قرار گرفت.
,وی به «شهر گردشگر» توسط کمیته گردشگری کمیسیون متبوع در مرکز مطالعات و پژوهشهای شورا اشاره و تصریح کرد: طرح «شهر گردشگر» یک پیشنهاد برای برندسازی همدان است که اگر محقق شود باعث رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر خواهد شد.
,قراباغی گفت: این طرح به همکاری همه نهادها و سازمانها نیاز دارد و ما از نظرات کارشناسان این حوزه استقبال میکنیم.
,وی اظهار کرد: برای رسیدن به شهر گردشگر نباید دستاوردهای رویداد همدان 2018 فراموش شود بلکه باید تقویت شده و به دنبال جذب سرمایهگذار باشیم.
,,
همدان جزو بهترین شهرها در پذیرایی مهمانان نوروزی بوده است
, همدان جزو بهترین شهرها در پذیرایی مهمانان نوروزی بوده است,رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره اینکه شهردای باید اقدامات خوب و موثری در راستای توسعه گردشگری داشته باشد، گفت: همدان براساس گزارش وزارت کشور جزو شهرهای برتر در پذیرایی از مهمانان نوروزی و تابستانی بوده است.
,وی اضافه کرد: مدیریت شهری در رویداد 2018 حدود 20 میلیارد ریال در راستای خدمات شهری، آماده سازی، تبلیغات و سایر مسئولیتهای محول شده هزینه کرده و هدف توسعه گردشگری بوده است.
,قراباغی افزود: لازمه توسعه و تقویت صنعت گردشگری، جذب سرمایهگذار است که باید زیرساختهای لازم فراهم شود.
,وی به طرحهای تشویقی برای جذب سرمایهگذار اشاره و تصریح کرد: حمایت از خانههای بومگردی، رایگان کردن عوارض برای رستوران و هتلهای سنتی از موارد طرحهای تشویقی باشد.
,رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: عملیات اجرایی و ساخت 12 هتل شهر همدان که در 40 سال گذشته بیسابقه بوده است اما ساختار فعلی سرمایهگذاری در همدان مناسب نیست، و امیدواریم با تدبیر مسؤولان ارشد استانی این خلاء برطرف شود.
,در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: موضوع گردشگری با شورا و شهرداری یا سازمان میراث فرهنگی نمیتواند به جایی برسد و شهرداری به عنوان نهاد مردمی نمیتواند متولی اصلی این موضوع باشد.
,حمید بادامی نجات با بیان اینکه همدان پتانسیلها و ظرفیتهای زیادی در زمینه گردشگری دارد، گفت: در تدوین طرح «شهر گردشگر» از حوزه فناوری نباید چشمپوشی کرد بلکه بهرهگیری از فناوری خود کمک کننده است.
,همچنین رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تصریح کرد: شورای شهر همدان اقداماتی در خصوص گردشگری و سرمایهگذاری انجام داده است به طوری که برای تدوین عوارض محلی سعی کرده نظرات اکثر دستگاههای اجرایی و صاحبان فکر و اندیشههای نو در حوزه مدیریت شهری برای گردشگری و حمایت از سرمایهگذار را کسب کند.
,سید مسعود عسگریان افزود: برای طرح « شهر گردشگر» باید هر وظیفهای که شورا و شهرداری میتواند اعمال کند به شورا ارائه شود تا در برنامه های سال ۹۸ لحاظ شود.
,در این جلسه طرح پیشنهادی شهر گردشگر به عنوان برند همدان 2019 مطرح و مقرر شد دستگاههای اجرایی و سایر بخشهای مرتبط با گردشگری در حوزه فعالیت خود نظر، پیشنهاد، راهکار عملیاتی و شاخصههای لازم را بیان کنند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه