اخبار داغ

توزیع میوه و سبزی دولتی در ترکیه

توزیع میوه و سبزی دولتی در ترکیه
به دنبال گرانی و افزایش قیمت ناگهانی میوه و سبزیجات در ترکیه٬ دولت این کشور ناچار شد واحدهای توزیع میوه دولتی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه جمهوریت٬ طی هفته‌های اخیر قیمت انواع میوه و سبزیجات در ترکیه به شدت افزایش یافته و قیمت برخی از اقلام این گروه غذایی به بیش از 5 برابر افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به دنبال اعتراضات گسترده مردم به افزایش ناگهانی قیمت میوه و سبزیجات٬ دولت اردوغان با تشکیل تیمی به نام ستاد تنظیم بازار در کلان شهر استانبول 50 واحد دولتی توزیع میوه و سبزیجات ایجاد کرد.
,
 
,
روزنامه جمهوریت و برخی دیگر از رسانه‌های مخالف دولت، تشکیل صفوف بلند مردم برای خرید میوه و سبزیجات دولتی را تداعی گر شرایط دشوار جنگ و نابه‌سامانی خوانده و از دولت انتقاد کردند.
,
 
,
با این وجود برخی از شهروندان معتقد هستند که دخالت مستقیم دولت در این حوزه و رساندن میوه و سبزیجات از تولیدکننده به مصرف‌کننده و قطع کردن دست واسطه‌ها در تنظیم قیمت‌ها نقش اساسی داشته است.
,
 
,
در حال حاضر قیمت میوه و سبزیجات در استانبول به دوران قبل از گرانی بازگشته و مردم از قیمت میوه و سبزیجات در مراکز توزیع دولتی راضی هستند.
,
 
,
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که به زودی توزیع مواد شوینده به شکل دولتی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
,
منبع: تسنیم
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه