اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» باری را از دوش سیل‌زدگان بر خواهد داشت/ مسجد پایگاهی برای تمام فعالیت‌های اجتماعی است

اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» باری را از دوش سیل‌زدگان بر خواهد داشت/ مسجد پایگاهی برای تمام فعالیت‌های اجتماعی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اگر هر مسجد در کشور بتواند ساخت یک‌خانه در مناطق سیل‌زده را تقبل کند، بار بسیاری از دوش خانواده‌های برداشته‌ خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در رابطه با طرح «جهاد همبستگی ملی» که توسط بسیج اعلام شد و طی این طرح هر مسجد در کشور ساخت یک‌خانه در مناطق سیل‌زده را عهده‌دار می‌شود، اظهار کرد: به کسانی که در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خانه خود را از دست می‌دهند تسهیلات بانکی داده می‌شود که در سیل اخیر این مقدار ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی بابیان اینکه دولت به هر خانواده سیل‌زده نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند، تصریح کرد: اما واضح است که با این مبلغ نمی‌توان یک‌خانه تخریب‌شده را از نوساخت و در نتیجه مابقی هزینه ساخت را باید صاحب‌خانه بپردازد که بسیاری از افرادی که در این حادثه مسکن خود از دست داده‌اند توان مالی کافی جهت ساخت خانه‌ای دیگر ندارند.

,

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه بسیاری از خانه‌های تخریب‌شده نیز استحکام کافی را نداشته و قدیمی‌ساز بوده‌اند تأکید کرد: به همین علت باید در ساخت‌وسازهای جدید خانه‌ها به نحوی ساخته شوند که در مقابل حوادث احتمالی آینده مستحکم بوده و به این راحتی تخریب نشوند. حال اگر هر مسجد در کشور بتواند ساخت یک‌خانه را تقبل کند باری از دوش سیل‌زدگان برداشته‌شده و دیگر دغدغه مالی ساخت خانه‌ای دیگر بر آن‌ها تحمیل نمی‌شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تعداد مساجد شهر اراک را بیش از ۱۰۰ مسجد دانست و اظهار کرد: طبیعتاً این تعداد در استان مرکزی بسیار بیشتر است و اگر این طرح کاملاً اجرا شود بار بسیاری از دوش خانواده‌هایی برداشته‌شده و صاحب‌خانه می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام مسجد مرکز تمام معاملات اجتماعی بوده تشریح کرد: از ابتدای اسلام نیز مسجد تنها مکانی برای عبادت نبوده به‌طوری‌که در زمان پیامبر اسلام(ص) مسجد مرکز تمامی تحولات جامعه بوده است. این روند در دوران انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و مساجد به محلی برای دفاع از نظام و کشور تبدیل شد، همچنین در زمان جنگ مسجد مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت حمایت از رزمندگان جبهه‌ها و پس‌ازآن مکانی برای توزیع اقلام اقتصادی موردنیاز مردم بود.

,

زندیه وکیلی بابیان اینکه مسجد می‌تواند پایگاهی برای کلیه تعاملات اجتماعی یک محله باشد، گفت: اگر یک محله بخواهد فعالیت‌های خود را حول محوری انجام دهد طبیعتاً مسجد می‌تواند آن نقش محوری را ایفا کند و فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی و سایر فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی مختلف مانند همین کمک به هم‌وطنان سیل‌زده را سازمان‌دهی کند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بسیج را ارگانی مردمی دانست و تشریح کرد: از طرفی هر مسجد یک پایگاه بسیج دارد و مردم هر محل با فعالیت در بسیج محل، قطعاً اعتماد بیشتری به جمع‌آوری کمک از این طریق دارند و این حرکت می‌تواند بار دیگر مردمی بودن بسیج را در عمل و نه در شعار اثبات کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه