نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان اسارت اهل بیت جریان برنامه ریزی شده بود و مظالم وارد شده بر سیدالشهدا بر اساس کینه نبود و روی منافع سیاسی به جنگ با امام برخاستند تا فردا از حکومت طرد نشوند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیتالله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش رهروان زینبی با بیان اینکه امروز بهعنوان اولین روز فصل دوم انقلاب عاشورای سیدالشهدا (ع) مطرح است، اظهار کرد: بزرگداشت امروز بهعنوان رسالت به عهده شما خواهرانی است که بهعنوان رهرو راه زینب (س) بعد از هزار و سیصدوچند سال در عرصه این انقلاب حضور دارید و در جایجای حرکت انقلابی در این جامعه و کشور، وجود شما در پاسداشت راه زینب اثرگذار است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,وی افزود: مسئلهای که ما در امروز بهعنوان یک سؤال با آن سروکار داریم و شاید برای بعضی شما خواهران تحصیلکرده و باسواد بهعنوان یک مطلب قابل پرسش مطرح باشد، این است که عامل اصلی حضور 84 زن و بچه در عرصه میدان جنگ و منجر شدن سرنوشت آنان بعد از شهادت عزیزانشان به این اسارت جانکاه و فجیع، چه بودو آیا یک جریان اتفاقی بود؟
,نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برداشت عمومی مردم این است که بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) و یارانش، دشمن بهطور طبیعی بر خانواده آنان مسلط بشود، گفت: دشمن نیز بر حسب حقد و کینهای که در اجرای آن، سیدالشهدا (ع) را به شهادت رسانده، اهلبیت سیدالشهدا را سرکوب کند و به انواع سرکوبگریها آنان را مورد شکنجه قرار دهد.
,وی با تأکید بر اینکه مظالم وارد شده بر اسرا بر اثر حقد و کینه با سیدالشهدا نبود، افزود: افرادی که دشمن سیدالشهدا و خاندان امیرالمؤمنین (ع) بودند، یک اقلیت شاید کمتر از 100 نفر بودند، اینکه وقتی سیدالشهدا در میدان در مقابل لشکر میفرماید «چرا خون مرا حلال میشمارید؟» و بعد فریاد میزنند «به خاطر بغضی که از پدرت داریم»، این جواب از همان خوارج درون لشکر داده شد.
,آیتالله علمالهدی تصریح کرد: آنان به جنگ امام حسین (ع) آمدند تا به یزید ثابت کنند در اردوی امام حسین نیستند، وفادار حکومت بنیامیه هستند، از این حکومت امتیاز بگیرند و فردا مورد تاختوتاز و لعن حکومت بنیامیه دور باشند.
,وی با تأکید بر اینکه هم لشکر عمر سعد و هم حضرت زینب و کودکان برای اسارت برنامه داشتند، افزود: در دورهای که رسانههای ارتباطی وجود نداشت، در گوشه بیابانی، زدوخوردی انجامشده و تمام میشود، چه کسی کشت و کشته شد، به بیرون منعکس نمیشود، چرا جنگیدند؟ چرا 72 نفر به جنگ نابرابر در مقابل 30 هزار نفر ایستادند؟
,امامجمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) این 84 زن و بچه را با خود به کربلا آورد در نقطه مرکزی کشور اسلام، مسیری را بهعنوان اسارت طی کنند، همهجا مردم را توجیه کنند، بیدارسازی به وجود بیاورند و این زدوخورد یکروزه عاشورا، به انقلاب و دگرگونسازی که جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در آن تحول ایجاد کند، مبدل شود؛ اسارت اهلبیت (ع)، کتک خوردن، گرسنگی و تشنگی کشیدن نبود، اسارت اهلبیت (ع) حرکت رسانهای قوی برای تبدیل زدوخورد در عاشورا به انقلاب و دگرگونسازی بود.
,وی افزود: اینطور نبود دخترخانم را سیلی بزنند و تمام شود برود، آنان قیام میکردند، حرف میزدند، بیدارسازی و هشیار سازی داشتند، روزی که اهلبیت (ع) را وارد شام کردند، مردم شام جشن گرفتند، فاصله ورود و خروج اهلبیت (ع) به شام 10 روز نبود اما وقتی اهلبیت از شام خارج میشدند، شام سیاهپوش شد.
,آیتالله علمالهدی گفت: اسارت اهلبیت برای از بین بردن تبار پیامبر (ص) بود، آنقدر اسرای کربلا را تحت فشار قرار بدهند تا هویت و تبار خود را زیر پا بگذارند و پس از آن دیگر کسی درصدد خونخواهی حسین بن علی(ع) قیام نکند.
,وی با اشاره به اینکه در بین این دوبرنامه و دو هدف، زینب کبری(س) و امامحسین(ع) بر یزیدیان غلبه کردند افزود: موضوع اسارت فصل دوم انقلاب عاشورا است و اسارت تنها تاریانه خوردن نبود بلکه حرکتی رسانهای قوی برای تبدیل جنگ نابرابر کربلا به یک انقلاب و دگرگونسازی است.
,امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان اسارت اهلبیت(ع) جریان برنامهریزی شده بود و مظالم وارد شده بر سیدالشهدا(ع) براساس کینه نبود بلکه روی منافع سیاسی به جنگبا امام(ع) برخاستند تا فردا از حکومت طرد نشوند اظهار کرد: اقدام لشکر عمر سعد در اذیت اسرای کربلا برنامه بود و اهلبیت(ع) نیز برای کربلا برنامه داشتند و رسالتی تعریف کرده بودند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه