اخبار داغ

پیشگیری از مسمومیت با گاز‌ها

پیشگیری از مسمومیت با گاز‌ها
مونوکسید کربن به دنبال سوخت ناقص بنزین، نفت، گاز، گازوییل و زغال چوب تولید شده و بی رنگ و بی بو به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاضل گودرزی متخصص مسمومیت‌ها و پزشکی قانونی مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: مسمومیت با مونوکسید کربن از مرگبارترین انواع مسمومیت هاست که در موارد حاد موجب آسیب مغز، نخاع و قلب می‌شود و فرد را وارد خواب ابدی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او افزود: در موارد مزمن و تماس طولانی مدت با اندازه کم از مونوکسید کربن نیز، فرد دچار سَردرد، گیجی، وزوز گوش، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش هوشیاری و در نهایت آسیب دایمی عصبی، کما و مرگ می‌شود.
,
 
,
گودرزی با اشاره به اینکه پیش از روشن کردن بخاری‌های گازی و نفتی در ابتدای فصل سرما مطمئن شویم افزود: بخاری باید استاندارد و دارای «پیلوت» باشد تا به محض خاموش شدن شعله به هر دلیلی، جریان گاز را قطع کند.
,
 
,
او بیان کرد: دود سیگار دارای مقادیری از گاز مونوکسید کربن است و می‌تواند در طولانی مدت موجب بروز مسمومیت مزمن در افراد سیگاری و اطرافیان آن‌ها شود، به ویژه اگر سیگار در محیط در بسته مورد استفاده قرار گیرد.
,
 
,
گودرزی با بیان اینکه در صورت مواجهه با فرد مسموم شده از سوی گاز مونوکسید کربن، او را به سرعت به هوای آزاد انتقال دهیم افزود:در شرایط قطع تنفس بیمار مسموم با مونوکسید کربن و گاز‌های دیگر، احیای قلبی را آغاز کنیم و به سرعت با مرکز اورژانس تماس بگیریم.
,
 
,
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، به عنوان مرکز مسمومیت‌ها در جنوب کشور شناخته می‌شود و با برخورداری از کادر پزشکی متخصص و مجرب آماده ارایه خدمات درمانی در زمینه انواع مسمومیت‌ها است.
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه