اخبار داغ

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین:

موادمخدر به کسب‌وکار ایمن تبدیل شده است

موادمخدر به کسب‌وکار ایمن تبدیل شده است
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین گفت: باید سناریویی طراحی کرد که راه‌های استان برای مبادله غرب به شرق ناامن شود تا حجم مبادله و ورود این مواد مخدر به استان ما کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید انبارلوئی در گفت‌وگو با صبح قزوین با بیان اینکه در مسئله اعتیاد نیز معلول افراد بیمار و علت آن هم مافیای مواد مخدر است، اظهار کرد: اعتیاد واقعیتی را در جامعه ما رقم می‌زند که اگر اکنون آمار را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، همیشه آمارها در بحث کشفیات و افراد معتاد متاسفانه رو به رشد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با توجه به اینکه تمام توان نیروی انتظامی بابت این مسئله به کار گرفته می‌شود و سایر سازمان‌ها برای آن انرژی می‌گذارند اما سونامی اعتیاد در کشور ما کار خود را انجام می‌دهد و استان ما هم در این زمینه یک ویژگی منحصر به فردی دارد.

,

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین ادامه داد: قواعد بازی که دست‌اندرکاران مواد مخدر در دنیا که هم مافیای مواد مخدر، قاچاقچیان و هم معتادین هستند نیز یک قواعدی را راه انداختند که نه گرانی بنزین و نه نوسانات دلار در خرید و فروش مواد مخدر تاثیری ندارد و می‌توان گفت کسب و کار کاملا ایمنی دارند.

,

اعتیاد کلیدواژه مشترک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

, اعتیاد کلیدواژه مشترک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است,

این مقام مسئول ابراز کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را باید در بحث اعتیاد در نظر بگیریم به طوری که طلاق و اعتیاد ارتباط مستقیمی باهم دارند و درواقع اعتیاد کلیدواژه مشترک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

,

انبارلوئی عنوان کرد: ما استان مواصلاتی داریم که انتقال مواد مخدر صنعتی غرب به شرق و مواد مخدر سنتی شرق به غرب کشور در آن اتفاق می‌افتد لذا باید برهم زدن قواعد بازی دست اندرکاران مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دهیم که به نفع جامعه رقم خواهد خورد.

,

وی اضافه کرد: کشفیات موادمخدر در استان نسبت به سال گذشته به طور وحشتناکی بالا رفته و عامل اصلی آن راه‌های مواصلاتی در استان است؛ باید سناریویی طراحی کرد که راه‌های استان برای مبادله غرب به شرق ناامن شود تا حجم مبادله و ورود این مواد مخدر به استان ما کاهش یابد.

,

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه گفت: گاهی حتی در مرکز شهر شاهد مبادله موادمخدر هستیم که افراد ان هم مشخص هستند و این مسئله تناقض زیادی با کارهای فرهنگی دارد که در این نقاط شهر توسط مدیریت شهری اتفاق می‌افتد.

,

قواعدبازی سوداگران باید به نفع مردم برهم زده شود

, قواعدبازی سوداگران باید به نفع مردم برهم زده شود,

این مقام مسئول افزود: باید برای مخاطره‌انگیز کردن و ناامن کردن فضای جامعه برای کسانی که موادمخدر را توزیع می‌کنند نیز تلاش شود چراکه خود افراد معتاد هم به نوعی وارد چرخه توزیع هم می‌شوند و بحث توزیع را وسیع‌تر می‌کنند.

,

انبارلوئی بیان کرد: واقعا باید این مسئله را در نظر بگیریم که متاسفانه زمان دسترسی به مواد در استان قزوین خیلی کاهش پیدا کرده و حتی به سنین مختلف دانش آموزان رسیده است و باید یک راهکار عملی را برای حل این معضل به کار بگیریم.

,

وی خاطرنشان کرد: ما تولید برنامه‌های آگاه سازی را در نظر گرفتیم که اکنون سه برنامه را آماده کردیم که به زودی پخش خواهد شد و باید در این زمین جدی‌تر عمل کنیم تا این معادله را به نفع جامعه تغییر دهیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه