اخبار داغ

3 اقدام وزارت صمت برای تأمین کالاهای اساسی؛

سیاست گذاری برای تحقق جهش تولید و رفع کسری نیاز بازار

سیاست گذاری برای تحقق جهش تولید و رفع کسری نیاز بازار
وزارت صمت طی بخشنامه ای اقدامات انجام شده برای تأمین کالاهای اساسی در نوروز۹۹ و ماه های آینده با هدف حفظ آرامش بازار را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه اقدامات صورت گرفته برای استمرار آرامش بازار برای کالاهای اساسی و ضروری نوروز و فروردین سال 99 و ماه های آتی به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اقدامات انجام شده برای تأمین کالا

, اقدامات انجام شده برای تأمین کالا, اقدامات انجام شده برای تأمین کالا,

1. سیاست گذاری تحقق تولید داخل و رفع کسری نیاز بازار: با عنایت به نیاز سالانه کشور به 16 قلم کالای اساسی و ضروری منجر به تأمین کالا بیش از نیاز و عرضه بیش از تقاضا شده است. 

,

2. آگاهی رساندن به موقع برای ضرورت استمرار فراوانی کالا: با توجه به وقفه کوتاه ایجاد شده در پرداخت ارز کالاهای اساسی و ضروری در هفته گذشته برای تداوم آرامش بازار در شرایط فعلی، منجر به دستور صریح معاون اول محترم رئیس جمهور و بانک مرکزی برای پرداخت ارز کالاهای اساسی و ضروری گردید.

,

3. برقرار داشتن فعالیت های تولیدی مرتبط با کالاها و خدمات مورد نیاز مردم علی الخصوص در بخش معیشتی وخدمات ضروری.

,

برنامه های بخش توزیع و فروش

, برنامه های بخش توزیع و فروش, برنامه های بخش توزیع و فروش,

الف-الکترونیکی

, الف-الکترونیکی,

1.ایجاد امکان ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت(حذف هفته ای 4 هزار مراجعه بدون توقف/تعویق خدمت)

,

2.ایجاد امکان تمدید غیرحضوری امضای الکترونیکی(حذف هفته ای سه هزار مراجعه بدون توقف/تعویق خدمت)

,

3.برگزاری جشنواره بهاره مجازی با شعار همدلی مردم و اصناف(23تا29 اسفند 98)

,

4.برگزاری پویش خرید اینترنتی با شعار از خانه بخریم(16تا31 فروردین 99)

,

5.با آموزش و ترغیب اصناف به فروش کالاهای خود در اینترنت و ترغیب مردم به خرید اینترنتی، ضمن کاهش تبعات اقتصادی کرونا، تأمین کالاهای مورد نیاز مردم با ضریب سلامتی بیشتر صورت گرفت.

,

6.فروشگاه های اینترنتی تسهیلات ویژه مانند ثبت نام و مشاوره رایگان، ارائه غرفه اینترنتی رایگان و کاهش کارمزد را به واحدهای صنفی آفلاین(خصوصا واحدهای بیشتر آسیب دیده مانند کیف، کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار) ارائه نمودند.

,

7.از مشارکت بسیج اصناف و بسیج دانشجویی برای آموزش اصناف سنتی برای تهیه عکس وکاتالوگ از کالاهای خود و درج در اینترنت استفاده شد و دانشجویان بسیجی هر شهر به واحدهای صنفی متقاضی کمک

,

8.دولت هیچ دخالتی در عملیات خرید و فروش و تحویل کالا ندارد بلکه صرفا نسبت به هماهنگی بین واحدهای صنفی آفلاین و فروشگاه های اینترنتی می پردازد.

,

9.افزایش 236 درصدی ارزش ریالی فروش اینترنتی اسفند98 در مقایسه با اسفند97.

,

10.مشارکت بیش از 300 فروشگاه اینترنتی در جشنواره  

,

11.افزایش 100 تا 200 درصدی فروش اغلب فروشگاه های اینترنتی در طول دوره جشنواره

,

12.ارائه مشاوره و آموزش به حدود 5 هزار واحد صنفی آفلاین وآغاز فروش اینترنتی برخی از واحدها

,

13.اعطای 17 جایزه 5 میلیون تومانی به مردم با قرعه کشی در برنامه زنده صداوسیما(برنامه فرمول یک در شبکه یک)

,

14.شرکت در ده ها برنامه تلویزیونی و رادیویی به منظور معرفی جشنواره و ترغیب مردم به خرید اینترنتی و واحدهای صنفی به فروش اینترنتی (گفتگوی ویژه خبری، پایش، صبح بخیر ایران، روی خط خبر، خیابان ایران، رادیو اقتصاد و ...)

,

15.تدوین، تصویب و ابلاغ دستورالعمل بهداشتی برای بسته بندی، حمل و تحویل کالا با همکاری وزارت بهداشت

,

16.مذاکره با پست برای ادامه فعالیت واحدهای پستی در ایام تعطیل دوره جشنواره

,

17.جلب مشارکت و حمایت کسب و کارهای اینترنتی برتر کشور(دیجی کالا، زنبیل، شیپور، دیوار، ایسام، کاموا)

,

ب_ فیزیکی

, ب_ فیزیکی,

1.هماهنگی با شرکتهای پخش سراسری، منطقه ای و استانی برای ادامه توزیع مویرگی کالاها و مایحتاج عمومی

,

2.واگذاری انتخاب شبکه توزیع خرده فروشی عرضه کننده سهمیه کالاهای اساسی و ضروری با اولویت میادین میوه و تره بار، اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف منتخب

,

3.تخصیص سهمیه ها از محل موجودی کالاهای اساسی و ضروری هر استان برای کاهش حمل و نقل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی

,

4.برنامه ریزی برای افزایش سطح عرضه متناسب با افزایش سطح تقاضای کالاهای پرمصرف ایام رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا(واحدهای میوه تره و بار، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز موقت عرضه و ...) متناسب با زیرساخت ها و توانمندهای استانها.

,

نظارت و بازرسی

, نظارت و بازرسی,

1.اجرای طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان برای کنترل و رصد و نظارت بر سطح بازار کالاهای اساسی از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان سازمان های صنعت، معدن و تجارت  استانها، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و ...

,

2.رصد و پایش مستمر قیمت 100 قلم کالای اساسی و ضروری و مقایسه با مقاطع مشابه سالهای اخیر و پیش نگری.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه