اخبار داغ

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

نیروی انتظامی نسخه فتنه گران منطقه را پیچیده است

نیروی انتظامی نسخه فتنه گران منطقه را پیچیده است
علی چگینی راد گفت: نیروی انتظامی با اعمال خشونت به طور کامل مخالف است و به هیچ عنوان پای خود را فراتر از قانون نمی گذارد و همه مردم در کشور در پناه قانون و حاکمیت قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار"تیتریک" گفت: در این که امنیت یکی از نیازهای اولیه انسان می باشد، جای بحث نیست و با توجه به رسالت انبیای الهی مبنی بر برقراری عدالت در جامعه برای ایجاد زمینه آن نیز که امنیت باشد، تلاش فراوانی کرده اند و در جامعه اسلامی امروز ما نیز همان نیاز بیشتر از گذشته وجود دارد و نه تنها در یک زمینه، بلکه در تمام زمینه ها نیاز به امنیت اعم از فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، معنوی و ... ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی چگینی راد ادامه داد: حتی در مباحث اعتقادی نیز اگر امنیت وجود نداشته باشد، افراد نمی توانند با فکر و اندیشه صحیح به اعتقاد درستی راه پیدا نمایند. چنان که در قرآن و روایات این امنیت همیشگی و لازم شمرده شده است و پیامبران پیشین برای رسیدن جامعه به آن از خداوند درخواست جانشینان صالح را داشتند، تا تلاش آنان در برقراری امنیت بی نتیجه نماند.

, .,

وی افزود: امیرالمومنین علی (ع) یکی از اهداف رفیع تشکیل حکومت اسلامی را تامین و برقراری امنیت در جامعه می داند. البته همه اقسام آن را مدنظر دارند. حتی اجتماع سالم محال است بدون امنیت دوام پیدا نماید.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در این میان آن چه خود را از همه بیشتر در برقراری و حفظ امنیت نشان می دهد، متولیان امر هستند و می توان گفت پلیس (البته به معنای عام) قشری است که نقش اساسی و مهمی را در برقراری و حفظ و نگهداری امنیت ایفا می کند و بر همین اساس راه هایی را باید در پیش بگیرد که بتواند به این هدف مهم دست یابد.

,

چگینی راد گفت:  در جمهوری اسلامی ایران چهار محور ((قانون))، ((حقوق مردم)) ((عدالت)) ((انصاف)) برای اقتدار درنظرگرفته شد ه اند و نیروی انتظامی به جز افراد شرور و ضدانقلاب که ممکن است اگر غفلت شود، سوءاستفاده هایی را انجام دهند، باید با بقیه با انصاف برخورد کند.

,

وی افزود: داشتن بصیرت در نیروی انتظامی باعث شد که ما از حوادث فتنه های بیگانگان سرافراز خارج شویم. فتنه گران تلاش کردند که جامعه را به پیچیدگی هدایت کنند اما نیروی انتظامی حق را از باطل تشخیص داد و درراه درست قدم برداشت.

,

چگینی راد گفت: در چنین مواقعی، شناخت راه درست مهم است و باید توجه داشته باشیم که خوارج نیز گرفتار همین مباحث شدند. نداشتن بصیرت باعث خواهد شد که انسان راه درست را تشخیص ندهد و ممکن است که در سپاه خوارج (دشمن) شمشیر بزند.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نیروی انتظامی با اعمال خشونت به طور کامل مخالف است و به هیچ عنوان پای خود را فراتر از قانون نمی گذارد و همه مردم در کشور در پناه قانون و حاکمیت قرار دارند.

,

وی ادامه داد: در جریان فتنه سال 88 که خارج ازپیش بینی های کامل و تدارکات لازم دراین باره بود، نیروی انتظامی با حکمت و اقتدار با این موضوع برخورد کرد. این فتنه با تحریک دشمنان خارجی و انگیزه های گوناگون نفسانی وخاینانه که ترکیبی از خواسته ها بود، در کشور ایجاد شد و آحاد ملت چشم انتظار نیروی نتظامی، برای برقراری امنیت اجتماعی و فردی بودند.

,

چگینی راد گفت: ماموران پلیس با حکمت واقتدار به صورت شبانه روزی با سرافرازی فتنه را جمع کردند و آرامش را به شهرهای ما که دچار فتنه شده بودند، بازگرداندند. نیروی انتظامی یک رشد تکاملی و تحول آفرین متناسب با نیازهای ماموریت خود در سطح کشور داشته است.

,

این استاد دانشگاه افزود: پلیس باید در دولت مدرن نقش خویش را در دو بعد اقتدار و بدون خشونت با متغیرهای (قانون، حقوق مردم، عدالت و انصاف) به صورت متوازن برقرار سازد؛ یعنی اقتدارپلیس، بدون خشونت در تامین نظم وامنیت متجلی شود.

,

وی تاکید کرد: امنیت بنیادی ترین نیاز هرجامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی و توسعه یک جامعه به شمار می رود درهمین راستا پلیس به عنوان مسئولی دربرقراری امنیت باید همواره بتواند هماهنگی دراجرای این قوانین را فراهم سازد که خوشبختانه در سالهای اخیر مردم نمره ممتازی را به نیروهای انتظامی دادند.

,

چگینی راد خاطر نشان کرد: امروز امنیت در کشورهای غربی به معضلی برای شهروندان تبدیل شده که آنان برای حفظ جان خود مجبور به حمل سلاح های گرم و سرد شده اند اما در کشور ما در هر ساعتی از شبانه روز از خانه خارج شوید این نظم و امنیت در کشور پابرجاست و این مهر تاییدی بر نمره مممتاز نیروی انتظامی است.

,

این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: نیروهای انتظامی واقعا خدماتشان صادقانه است و ما این را در عمل می بینیم و هیچ وقت مردم ما قدر این امنیت و آرامش را نمی دادند زیرا آدم وقتی که امنیت نداشته باشد قدر امنیت را می داند در صورتی که نیروهای خدوم ناجا شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم جامعه هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه