اخبار داغ

گزارش تصویری؛

تصاویر/ سنت دیرینه "یوار" یا "هاوار"در روستاهای شیروان

تصاویر/ سنت دیرینه "یوار" یا "هاوار"در روستاهای شیروان
فصل برداشت گندم که می‌رسد تا چشم کار می‌کند در امتداد نگاهت دشت طلایی گندم است،با اینکه امروزه به مدد ابزار و تجهیزات پیشرفته و کشاورزی مکانیزه بخش عمده ای مشکلات مرتبط با برداشت محصول حل شده است اما هنوز هم در برخی نقاط کاشت و برداشت گندم کاملا سنتی و همانند ۵۰ سال قبل انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری شیروان ، برداشت محصولات زراعی در شیروان به ویژه گندم از سنت دیرینه ای برخوردار است بدین صورت که توسط صاحب زمین از اهالی روستا دعوت می شود تا در درو دسته جمعی زمین وی در یک روز مشخص شرکت داشته باشند. به این عمل در زبان کرمانجی "هاوار" و در زبان ترکی محلی "یوآر" گفته می شود. یکی دیگر از رسم های با صفای کشاورزان نشان دادن دسته گندم یا هر محصول دیگر به صاحب زمین است که در قبال این حرکت از او انعام دریافت می کنند. پس از پایان درو اهالی روستا که در امر درو شرکت داشته اند شام را مهمان صاحب زمین خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , پایگاه خبری شیروان,  ، برداشت محصولات زراعی در شیروان به ویژه گندم از سنت دیرینه ای برخوردار است بدین صورت که توسط صاحب زمین از اهالی روستا دعوت می شود تا در درو دسته جمعی زمین وی در یک روز مشخص شرکت داشته باشند. به این عمل در زبان کرمانجی "هاوار" و در زبان ترکی محلی "یوآر" گفته می شود. یکی دیگر از رسم های با صفای کشاورزان نشان دادن دسته گندم یا هر محصول دیگر به صاحب زمین است که در قبال این حرکت از او انعام دریافت می کنند. پس از پایان درو اهالی روستا که در امر درو شرکت داشته اند شام را مهمان صاحب زمین خواهند بود.,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,



 

, ,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/حق بین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه