چاقها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند!
هرروز اطلاعات جدیدی در رابطه با بیماری عجیب و ناشناخته کرونا به دست میآید و در این رابطه دانشمندان دریافتهاند بالا بودن میزان توده بدنی موجب بالا رفتن احتمال بستری شدن در اثر ابتلا به کرونا میشود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرروز اطلاعات جدیدی در رابطه با بیماری عجیب و ناشناخته کرونا به دست میآید که توجه به آنها میتواند به پیشگیری زا ابتلا به کرونا در افراد کمک کند. در این رابطه دانشمندان دریافتهاند بالا بودن میزان توده بدنی موجب بالا رفتن احتمال بستری شدن در اثر ابتلا به کرونا شود.
در این رابطه محققان انگلیسی با بررسی صدها هزار پرونده از افراد مختلف در بانک بیولوژیکی انگلستان و پروندهی افرادی که با علائم کرونا در بیمارستانها بستری شدند، متوجه شدند احتمال بستری شدن بعد از ابتلا به کرونا با شاخص حجم تودهای بدنی BMI(شاخصی که اضافهوزن و چاقی را با آن میسنجند) ارتباط مستقیم دارد.
در این پژوهش مشخص شد احتمال بستری شدن افراد مبتلا به کرونایی که BMI آنها بین ۲۵ تا ۳۰ باشد ۴۰%، افرادی BMI آنها بین ۳۰ تا ۳۵ باشد ۷۰% و کسانی که BMI آنها بیش از ۳۵ باشد تقریباً ۱۰۰ درصد (دو برابر) بیشتر از افرادی است که اضافهوزن ندارند! (در این پژوهش تأثیر عواملی مثل جنسیت و سن هم در نظر گرفته شده است)
دلیل افزایش احتمال بستری شدن برای افراد دارای اضافهوزن یا چاقی هنگام ابتلا به کرونا هنوز مشخص نیست ولی احتمال میدهند اختلال متابولیسمی (سوختوساز بدن) افراد مختلف در مواجهه با لیپیدها و گلوکز علت اصلی این پدیده باشد.
بهاینترتیب اشخاصی که از وزن بالاتر و توده بدنی بالاتری دارند باید در برابر ابتلا به کرونا از خود بیشتر مراقبت کنند.
انتهای پیام/ا
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه