اخبار داغ

آیا تورهای کربلا برای اربعین 99 اجرا می‌شوند؟

آیا تورهای کربلا برای اربعین 99 اجرا می‌شوند؟
همان‌طور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به صنعت گردشگری خسارت زیادی وارد شد و کشورها به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند که در پی این عمل سفرهای خارج از کشور و تورهای خارجی نیز لغو شدند که تورهای زیارتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همان‌طور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به صنعت گردشگری خسارت زیادی وارد شد و کشورها به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند که در پی این عمل سفرهای خارج از کشور و تورهای خارجی نیز لغو شدند که تورهای زیارتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. عراق نیز از جمله کشورهایی بود که با همه‌گیری ویروس کرونا رفت و آمد خود را با ایران محدود کرد، به گونه‌ای که امسال کربلا عاشورایی کاملا متفاوت با سال‌های قبل را سپری کرد و فقط شهروندان عراقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای زیارت در کربلا حضور پیدا کردند. البته ناگفته نماند که اماکن زیارتی از جمله مکان‌هایی هستند به دلیل ازدحام جمعیت با حضور در آن‌ها ممکن است زائران به بیماری کرونا مبتلا شوند و در معرض خطر قرار گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا وضعیت تور کربلا را برای اربعین 99 و هم‌چنین وضعیت تورهای مشهد را در دوران کرونا مورد بررسی قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تور کربلا

, تور کربلا,

, , ,

در حالت عادی تور کربلا یکی از پرطرفدارترین تورهای زیارتی است که مورد استقبال عاشقان حسینی واقع می‌شود. اما شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده است که از جمله این برنامه‌های مذهبی می‌توان به پیاده‌روی اربعین اشاره کرد که هم‌اکنون نیز عاشقان اهل بیت برای برگزار نشدن این رویداد بزرگ بسیار نگران هستند. در گذشته این پیاده‌روی فقط از نقاط مختلف عراق به سمت کربلا به منظور زیارت اربعین انجام می‌شد که طی سال‌های اخیر زائران ایرانی نیز به مراسم اجتماع عزاداران پیوستند، به گونه‌ای که تعداد عاشقان حسینی به میلیون‌ها نفر رسید و این رویداد را بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان دانستند. در حال حاضر وضعیت برپایی پیاده‌روی اربعین به دلیل آسیب‌های احتمالی از بیماری کرونا هنوز نامعلوم است اما با توجه به خبرهایی که تاکنون منتشر شده به احتمال زیاد امسال عاشقان حسین باید قید پیاده‌روی و زیارت اربعین را بزنند. به علاوه طبق گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تصمیم نهایی درباره برگزاری مراسم اربعین و شرکت زائران ایرانی به عهده‌ی ستاد ملی کرونا، ستاد کشوری اربعین و دولت عراق می‌باشد که تاکنون خبر مثبتی در این باره منتشر نشده است.

, تور کربلا,

تورهای مشهد

, تورهای مشهد,

, , ,

تورهای مشهد نیز از جمله پرطرفدارترین تورهای زیارتی داخل کشور می‌باشد که از طرف خانواده‌ها بسیار استقبال می‌شود. لازم است بدانید که مشهد نیز همانند دیگر شهرهای کشور با شیوع ویروس کرونا چند ماهی را در قرنطینه به سر می‌برد اما پس از گذشت چند ماه با عادی شدن وضعیت، امکان سفر برای گردشگران و زائران فراهم شد که به همین دلیل نیز تورهای مشهد از سرگرفته شد. به طور کلی هدف اصلی سفر به مشهد مقدس زیارت از حرم امام رضا (ع) می‌باشد، در صورتی که مشهد جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر مراکز خرید، رستوران‌ها، جاذبه‌های طبیعی و... نیز برای ارائه به گردشگران در دل خود جای داده است. لازم است بدانید که با همه‌گیری ویروس کرونا، برای زیارت از حرم امام رضا (ع) محدودیت‌هایی در حرم اعمال شده است و زائران باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازند. از این رو زائران می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی نظیر خودداری از روبوسی و دست دادن، همراه داشتن ماسک و دستکش، شستشوی مکرر دست‌ها و همراه داشتن چادر نماز و جانماز در مناسبت‌های مذهبی نظیر اربعین حسینی به مشهد مقدس سفر کنند و به آرامشی عظیم دست یابند.

, تورهای مشهد,

سخن پایانی

, سخن پایانی,

در این مطلب ما وضعیت تور کربلا را برای اربعین 99 و هم‌چنین وضعیت تورهای مشهد را در دوران کرونا مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که گفته شد در حال حاضر خبر دقیقی از برگزاری مراسم اربعین منتشر نشده است و عاشقانی حسینی باید صبر کنند تا درباره‌ی وضعیت برپایی پیاده‌روی اربعین خبر مثبتی منتشر شود. اما اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، می‌توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی کایت شوید و یا با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

, کایت,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه