اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه کیهان/

ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت

ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت
دو هفته پس از آن که رئیس بانک مرکزی در اقدامی عجیب با کاهش قیمت دلار (و افزایش قدرت پول ملی) مخالفت کرد، اکنون سازهای ناهمخوان از سوی برخی دستگاه‌ها در زمینه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها شنیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه کیهان امروز در بخش خبر ویژه نوشت: سخنان وزیر اقتصاد در رابطه با حذف سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه، در حالی بیان شد که جعفر قادری عضو کمیسیون بودجه مجلس از بررسی اجمالی پیشنهاد نمایندگان مبنی بر حذف 3 دهک بالای یارانه‌بگیران، در نشست کمیسیون خبر داده و گفته است. در این جلسه محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور اعلام کرد دولت مخالف تصویب چنین پیشنهادی است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون بودجه برگزار شد و محمدباقر نوبخت در این جلسه با پیشنهاد برخی نمایندگان برای حذف 3 دهک از یارانه‌بگیران اعلام مخالفت کرد. نگرانی از سخنان ناهماهنگ تیم اقتصادی دولت، زمانی قوت می‌گیرد که بدانیم اختلاف نظرها و ناهماهنگی‌ها در دولت‌های گذشته بویژه در دولت احمدی‌نژاد هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.
سرویس اقتصادی «فردا» تصریح می‌کند یکی از مباحث مهمی که همواره در محافل اقتصادی مطرح بوده ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت‌هاست که به استراتژی‌های کلان کشور ضربه زده است. تجربه تاریخی نشان می‌دهد که ناهماهنگی بین اعضای کابینه، منجر به کندی پیشرفت برنامه‌ها شده و با اینکه داشتن تیم اقتصادی قوی، دغدغه بسیاری از دولت‌ها بوده اما گاهی عدم چینش تیمی هماهنگ برای اقتصاد کشور سبب آثار سوء و بروز بحران شده است.
در ادامه این تحلیل آمده است: البته این ناهماهنگی‌ها تنها به دولت احمدی نژاد خلاصه نشده و دولتهای سازندگی و اصلاحات نیز اختلافات زیادی در تیم اقتصادیشان داشته‌اند. به عنوان مثال می‌توان به اختلافات مشهور بین مرحوم نوربخش با محمدجواد ایروانی وزیر اقتصادی دولت سازندگی که در نهایت منجر به رفتن نوربخش از بانک مرکزی شد اشاره کرد. این قبیل اختلافات در دولت اصلاحات هم تداوم یافت تا جایی که باز هم مرحوم نوربخش در مقام رئیس کل بانک مرکزی با طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد وقت اصلاحات ناهماهنگ بودند. اما حکایت این ناهماهنگی‌ها در دولت‌های نهم و دهم دور تندتری به خود گرفت و صدور دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های متضاد از سوی نهادها و مقام‌های دولتی که کارکردی یک هفته‌ای یا یک ماهه داشتند، سبب سردرگمی فعالان اقتصادی و هرج و مرج اقتصادی شد.
شایان ذکر است پیش از این هم برخی اظهارات وزرای نفت، راه و شهرسازی و... باعث انتقاد کارشناسان اقتصادی شده است.

,
,
,
,

جفا باعث خیر شد!این همه مرگ بر آمریکا در سیره امام(ره) 

اقدام ناشیانه و جفاکارانه هاشمی‌رفسنجانی در ایراد اتهام به حضرت امام خمینی(ره) و ادعای موافقت امام به حذف شعار مرگ بر آمریکا، موجب واکاوی عمیق‌تر سیره و سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی از سوی رسانه‌ها شده است.به یک معنا می‌توان گفت آقای هاشمی با این جفای خود نسل جوانان پژوهشگر و انقلابی را به بازخوانی عمیق‌تر سیره حضرت امام در قبال شیطان بزرگ تشویق کرده و سبب خیر شده است.در این زمینه سایت جهان‌نیوز با مرورشماری از اظهارات انقلابی حضرت امام درباره استکبار و شعار مرگ بر آمریکا نوشت: امام در سال 1367 و کمتر از یک سال قبل از رحلت، در پیامی تاریخی به مناسبت پذیرش قطعنامه، تاکید می‌کنند: «دست‌نشاندگان آمریکا آتش‌زدن پرچم آمریکا را به حساب آتش زدن حرم و شعار مرگ بر شوروی و آمریکا و اسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‌اند... ان‌شاءالله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین‌اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می‌خواهیم که قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم.

امام خمینی در جای دیگر (صفحه 29 از جلد 15 صحیفه امام) به این سوال و شبهه پاسخ دندان‌شکن دیگری می‌دهند و می‌فرمایند: «خط این بود که اصلا آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود، یک دسته الله‌اکبر را کنار می‌گذاشتند، سوت می‌زدند و کف می‌زدند، آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی [فراموش‌] بشود...»امام خمینی همچنین در مقدمه وصیت‌نامه تاریخی خود تاکید می‌کنند: ملت ما، بلکه ملت‌های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان، که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود، دوست و دشمن را نمی‌شناسند و در رأس آنان، آمریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم‌پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود، جنایاتی مرتکب می‌شود که قلم‌ها از نوشتن و زبان‌ها از گفتن آن شرم دارند».

رسانه‌های دیگر نیز در این زمینه تحقیق و بررسی‌های فراوانی را انجام داده و منتشر کرده‌اند. رجانیوز بخش‌هایی از بیانات حضرت امام در ادوار مختلف را جمع‌آوری و منتشر کرده که از آن جمله است:

- «بسیاری از سران کشورهای اسلامی به جای مقابله با این اعمال وحشیانه و جلوگیری از این کشتار بی‌رحمانه، به عاملین این جنایت یعنی اسرائیل غاصب، دستمزد داده و او را به رسمیت می‌شناسند و به جای قطع رابطه با عامل اصلی یعنی آمریکای جهانخوار، هر روز روابط خود را با او محکمتر و گسترده‌تر می‌کنند، و گذشته از اینکه خود در سکوت مرگباری فرو رفته‌اند، حتی از شنیدن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا واهمه داشته و بشدت از آن جلوگیری می‌کنند. فانالله و انا الیه راجعون. وسیعلمُ الذین ظلمُوا ایَّ مُنقلبٌ ینقلبُون.» (صحیفه امام، ج 17، ص8)

- « از نظر استکبار، مسئولین کشورهای اسلامی باید به فرنگ بروند، آنها را به حج چه کار! دست‌نشاندگان آمریکا آتش‌زدن پرچم آمریکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروی و آمریکا و اسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‌اند.» (صحیفه امام ج21، ص 79)

- «خط این بود که اصلا آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی (فراموش) بشود، یک دسته «الله‌اکبر» را کنار می‌گذاشتند، سوت می‌زدند و کف می‌زدند آن هم روز عاشورا، خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود.»(صحیفه امام، ج 15، ص25)

- «انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.» (صحیفه امام، ج 21، ص 286)گفته می‌شود اقدام تحریف‌آمیز و جفاکارانه هاشمی برخی تحلیل‌گران را بر آن داشته تا به تبیین عمیق‌تر و مسبوط‌تر سیره حضرت روح‌الله(ره) بپردازند که معتقد بود «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» و «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

مشاور کروبی: روحانی در زمین اوباما بازی کرد 

مشاور کروبی معتقد است باراک اوباما بدون اینکه امتیازی به روحانی بدهد او را مجبور به بازی در زمین آمریکایی‌ها کرد.داریوش سجادی مدیر شبکه ماهواره‌ای تعطیل شده هما و از همکاران نشریات اصلاح‌طلب دراین‌باره خاطر نشان کرد: تن دادن دکتر حسن روحانی به مکالمه تلفنی با اوباما را می‌توان نوعی بی‌مبالاتی از جانب رئیس‌جمهور ایران دانست که ناخواسته ایشان را مجبور به بازی خوردن و ایضا بازی کردن در زمین آمریکایی‌ها کرد. تله‌ای که محصولش کامیابی اوباما در قرار دادن خود در میانه «آوردگاه ثلاثی» و احراز موقعیت برتر بمنظور جلوه‌فروشی و تعیین نرخ برای طرفین منازعه است.وی می‌افزاید: اوباما از طریق «دیپلماسی تلفن» حاذقانه موفق شد بدون هیچ هزینه‌ای و قبل از آنکه تعهد یا امتیازی بدهد زمین بازی را به تعبیر آمریکایی‌ها Triangularization کند و در این ثلاثی از طریق ترساندن محور «ریاض-تل‌آویو» با احتمال نزدیکی‌اش به ایران، وزن و اعتبار سیاسی-اقتصادی خود را بر روی سکوی حراج گذاشته و جلوه‌فروشانه بر کرسی پیشنهادات طرفین نشسته تا امتیازهای طرفین برای پرهیز از نزدیکی به طرف دیگر را چشم انتظاری کند!

مشاور کروبی افزود: تاکید مجدد اوباما بر «همه گزینه‌ها روی میز است» علی‌رغم سخنرانی نرم‌اش در سازمان ملل خطاب به ایران و در فردای مکالمه تلفنی با روحانی و بعد از نشست با نتانیاهو نشان از آن داشت که کاخ‌سفید با انداختن 3 طرف به وحشت و رقابت و طناب‌کشی بمنظور «نگاه داشتن آمریکا در اردوی خود» و یا «کشاندن وی به سوی خود» موفق شده خود را به مثابه «خنیاگری پر طالب» در میانه متقاضیان قرار دهد تا آنگاه ببیند هر کدام تا چه اندازه حاضرند برای تصاحب این «چهل گیس فتانه» خاصه خرجی بیشتر کنند!هر چند چنین فرآیندی متضمن منافع ملی ایران نیست علی‌رغم این پایوران جمهوری اسلامی اینک می‌توانند از التهابات و هیجانات و احساسات به وجد آمده بخش کثیری از ایرانیان نسبت به رویکرد جدید تیم سیاست خارجی روحانی بهره برده و لااقل آن هیجانات دماگوژیک را مبدل به افکارعمومی کرده و ضمن مدیریت این افکارعمومی آن را به این اعتبار به طرف آمریکایی بفروشند که سجادی در عین حال از روحانی خواست به آمریکایی‌ها یادآوری کند که؛ بی‌وقعی به افکار عمومی ایرانیان بسرعت تبدیل به ضد خود شده و موج نفرت و ضدیت و مبارزه‌طلبی با آمریکا را بار دیگر و با شدت و کثرتی بیشتر در سطح ملی باز تولید کند.

, جفا باعث خیر شد!این همه مرگ بر آمریکا در سیره امام(ره) , جفا باعث خیر شد!این همه مرگ بر آمریکا در سیره امام(ره) ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشاور کروبی: روحانی در زمین اوباما بازی کرد , مشاور کروبی: روحانی در زمین اوباما بازی کرد ,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه