اخبار داغ

حاصل ۲۷سال صدر نشینی یزد در کنکور؛

یزد رکورد دار فارغ التحصیل بیکار در سطح کشور

یزد رکورد دار فارغ التحصیل بیکار در سطح کشور
طبق آماری که سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده است، استان یزد بیشتر کارگر محور بوده تا دانش آموخته محور که این موضوع باعث می شود دانش آموختگان به شغل های کاذب روی آورده و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، یکی از افتخارات مسئولین یزدی کسب رتبه اول در قبولی کنکور سراسری در ۲۷سال گذشته است که باعث شده خیلی از جوانان یزدی افرادی تحصیل کرده وفارغ التحصیلان دانشگاهی باشند که ظاهر این مسئله خیلی خوب می باشد اما وقتی به آمار بیکاری استان یزد نگاهی بی اندازیم متوجه می شویم بیشترین درصد بیکاری متعلق به همین فارغ التحصیلان  است که منجر شده طبق آمار موجود بیشترین فارغ التحصیل بیکار را سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
هر چند استان یزد به عنوان یکی از استانهای صنعتی و معدنی کشور شناخته می شود وحتی علیرغم حضور در دل کویر در زمینه های کشت گلخانه ای در کشور دارای رتبه های برتر می باشد اما به نظر می رسد ایجاد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و حمایت از طرح ها وبرنامه هایی که در این زمینه وجود دارد جز اولویت های استان برای توسعه باشد که لازم است مسئولین در این زمینه توجه بیشتری کنند .
,
 
,
محمد رضا خلفی در گفتگو با یزدرسا، یکی از دغدغه مندی های مسئولین استان که باید به آن بپردازند را اشتغال دانش آموختگان در امور مرتبط با رشته تحصیلی آنان ذکر کرده و خاطرنشان کرد: استان یزد سالهای متمادی بوده که رتبه اول کنکور کشور را دارا می باشد اما متاسفانه بالاترین رقم بیکاری فارغ التحصیلان کشور را دارد و طبق آمار ارائه شده از تامین اجتماعی ، استان یزد بیشتر کارگر محور است تا دانش آموخته محور ؛ که باعث میشود تا دانش آموختگان به شغل های کاذب روی آورند و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد و این امر  قطعا در آینده ای نزدیک دچار کمبود نیرو در حوزه های دامپروری، کشت های گلخانه ای و محیط زیست خواهد شد.
,
 
,
وی در ادامه یکی از اقدامات انجام شده توسط نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در بکارگیری دانش آموختگان محیط زیست را اجرایی کردن تبصره ۱ماده ۱۶ قانون هوای پاک  عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان اولین استان در کشور با پیگیری های انجام شده و حمایت سازمان محیط زیست استان در اجرای این قانون که صنایع بالای ۵۰ نفر نیرو را ملزم به بکارگیری کارشناسان محیط زیست  کرده است ، قدم برداشته و تاکنون از ۷۰ نفر از دانش آموختگان محیط زیست مصاحبه به عمل آمده و قریب ۲۵ نفر به صنایع معرفی و بکار گیری شده اند
,
 
,
خلف باغی اعضای حقیقی این سازمان را ۳ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و تصریح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل می دهند که در کنار این اعضا، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان دارای ۳۱۰ عضو حقوقی نیز میباشد.
,
 
,
وی درادامه یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی را  دستیابی به شفاف سازی ، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور دانسته و خاطرنشان کرد: نظام مهندسی کشاورزی جز سازمان های تمام الکترونیک است که  از سال ۹۱ عضویت اعضا به صورت الکترونیکی در سامانه صورت گرفته  و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، کلیه خدمات اعضا ازجمله آموزش، رتبه بندی و اشتغال در سامانه های الکترونیکی صورت می گیرد.
,
 
,
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی از تفاهم نامه های همکاری با دستگاههای مختلف سخن به میان آورد و بیان کرد: در این رابطه نیزجز استانهایی هستیم که با تفاهم نامه در زمینه اراضی فعالیت های امور مکان یابی و تشکیل پرونده را انجام  داده و با راه اندازی سامانه سماک اراضی نقش موثری در کاهش مراجعات بهره برداران داشته ایم.
,
 
,
وی ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی استان یزد جهت صرفه جویی در وقت و مسافت، اعضا و بهره برداران ،دارای ۲۶ مرکز خدمات در شهرستانهای استان میباشد که به عنوان نماینده سازمان در کلیه امور اعم از صدور پروانه، نظارت و کارشناسی و.... فعالیت می کنند.
,
 
,
خلف باغی به عملکرد سرعتی سازمان در  امر پلاک کوبی اشاره کرد و تصریح کرد: تا قبل از واگذاری پلاک کوبی هفته ای  نهایتا ۵ هزار پلاک کوبی در استان صورت می گرفت که در مدت ۴۵ روز از واگذاری این امر به نظام مهندسی در حال حاضر روزانه ۵ هزار پلاک کوبی صورت  می گیرد و تاکنون ۱۳۰ هزار پلاک بین شرکت ها توزیع گردیده است.
,
 
,
خلف باغی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد : که با تعاملات هر چه بیشتر بتوان  بازوی قویی برای پیشبرد اهداف و مهندسی شدن فرآیند تولید کشاورزی استان بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه