اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز:

البرز از فقدان مرکز غربال‌گری کودکان کار رنج می‌برد

البرز از فقدان مرکز غربال‌گری کودکان کار رنج می‌برد
مریم صدیقی گفت: متاسفانه هنوز یک مرکز غربالگری مناسب برای بررسی وضعیت کودکانی که جمع آوری شده ‌اند نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز امروز یکشنبه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کودکان کار در البرز اتباع خارجی هستند، گفت: متاسفانه همجواری با پایتخت باعث ورود کنترل نشده اتباع به استان می شود.

مریم صدیقی به رشد روز افزون ورود اتباع خارجی به البرز اشاره کرد و افزود: روند کنونی ساماندهی کودکان کار را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی فاقد تاثیر جلوه می دهد، متاسفانه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دقیقی درباره کودکان کار و خیابان در البرز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه علی رغم تلاش دستگاه ها و ادارات مسئول در حوزه کودکان، تا کنون بانک اطلاعاتی دقیقی از آمار کودکان کار و خیابان تهیه نشده است، اظهار داشت: همین مسئله پیگیری طرح ها را برای ساماندهی این قشر با چالش مواجه کرده است.

صدیقی استمرار کمک های مردم به کودکان کار را یکی دیگر از موانع ساماندهی آنها دانست و تصریح کرد: اگر چه رفتار مردم از سر دلسوزی است اما این رویه معضل کودکان کار را تداوم می بخشد چرا که مردم باید از راه های صحیح به کودکانی که نان آور خانواده هستند کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صرفا یک مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۱۲ نفر برای ساماندهی کودکان کار و خیابان البرز فعال است، گفت: هنوز یک مرکز غربالگری مناسب برای بررسی وضعیت کودکانی که جمع آوری شده ‌اند نداریم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه برای ایجاد فضای مناسب برای ساماندهی کودکان کار مذاکراتی با شهرداری انجام شده است، خاطر نشان داشت: خوشبختانه طی سال ‌های گذشته شهرداری و دادگستری با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری می کنند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه