اخبار داغ

استاد دانشگاه آزاد کرج :

بسیج مدرسه عشق و نیروی پشتیبان کشور است

بسیج مدرسه عشق و نیروی پشتیبان کشور است
استاد دانشگاه آزاد کرج گفت : بسیج مدرسه‌‌‌ عشق و ایثار است، که عاشقان مکتب آن فرهنگ ناب بسیجی را به سرمشق امام حسین(ع)، به خون شهدا، به فدارکاری ایثارگران و با پیوند ولایتمداری نگاشته‌اند و آن را به خاک جبهه‌ها و بوی چفیه‌ها مزین کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا قاسم مرتضایی استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم انسانی در گفت و گو با مفاآنلاین اظهار داشت: بسیج به عنوان نیروی پشتیبان کشور، موجبات ایجاد یکی از مقتدرترین نیروهای دفاعی دنیا را به وجود آورده و وجود ایمان و اعتقاد خالصانه رمز وحدت این قشر مردمی است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مفاآنلاین, مفاآنلاین,

وی هدف از تشکیل بسیج را ایجاد توانایی، قدرت، اقتدار، آمادگی مادی و معنوی و انگیزه ملی و الهی در آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان برای دفاع از اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج و با شرکت دادن مردم در سرنوشت کشور به نوعی از انقلاب، دستاوردها، ارزش ها و اصول انقلاب پاسداری کرد.

,

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیج در 36 سال گذشته ثابت کرده در عرصه‌های مختلف نظامی که اوج شکوفایی بسیج نیز در این عرصه در هشت سال دفاع مقدس بود، عرصه اقتصادی که پیگیر مسائل اقتصاد مقاومتی است و در عرصه فرهنگی در جهت مقابله با تهاجم عظیم فرهنگی، هرجایی که انقلاب نیاز به ایثار و فداکاری داشته، حضور پیدا کرده و از انقلاب دفاع کرده است.

,

مرتضایی عنوان کرد: امروز تولید دستاوردهای علمی و ارتقا توانمندی‌‌های دفاعی ایران اسلامی به دست متخصصان، دانشمندان و اساتید بسیجی کشور، نماد تبلور فرهنگ بسیج در بین اساتید و دانشجویان است که پرتو آن در هر نقطه از این سرزمین خودنمایی می‌کند.

,

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که راهکار عملی مقابله با استکبار، بسیج و فرهنگ بسیجی است، تصریح کرد: هفته بسیج فرصت مناسبی است برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها، فرهنگ، تفکر و روح بسیجی در جامعه و آحاد مختلف مردم که می‌توان با استفاده از این فرصت، این فرهنگ را در جامعه بیشتر تبیین کرد.

,

مرتضایی تقارن هفته بسیج با ماه محرم را فرصت ارزشمند در جهت یادگیری و مرور درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: بسیجی لبیک گوی حضرت امام حسین (ع) و تربیت شده مکتب عاشوراست، چراکه این مکتب حسینی به بسیجی شهامت و شجاعت می‌بخشد.

,

وی با اشاره به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار زنان در طول تاریخ، نقش بی‌بدیل حضرت زینب در نهضت عاشورا و بازگویی واقعه کربلا را خاطرنشان شد و افزود: زنان بسیجی با پیروی از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) پیام‌های انقلاب را در عرصه‌های مختلف تبلیغ می‌کنند.

,

این استاد دانشگاه بسیجی را فردی مخلص و فعالیت‌هایش را از روی اخلاص دانست و تصریح کرد: فردی که فعالیت‌هایش برای مسائل دنیوی و کسب مقام و قدرت است، گرچه در بسیج اسم نویسی کرده و کارت بسیجی دارد، بسیجی واقعی نیست، چراکه بسیج راه خدا و بسیجی بنده مخلص و سربلند خداست.

,

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: بسیجیان با همت و تلاش بیشتر در جهت تحقق شعار سال و تدابیر مقام معظم رهبری سعی می‌کنند با گفتمان سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آن را تبدیل به مطالبه عمومی مردم کنند و در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی در جهت تحقق تدابیر راهبری رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه