اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

وحدت، برادری و همدلی؛ نیاز امروز جهان اسلام است

وحدت، برادری و همدلی؛ نیاز امروز جهان اسلام است
نماینده ولی فقیه استان سمنان با بیان اینکه وحدت یک مسئله مقطعی نیست، گفت: اگر به بیانات مقام معظم رهبری دقت کنیم متوجه می شویم وحدت یک برنامه راهبردی است که باید بین شیعه و سنی بر قرار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به اینکه وحدت از زمان امیرالمومنین (ع) به جهت پایداری اصل اسلام مطرح بود، گفت:  حضرت امام (ره) به جهت ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان و مذاهب مختلف این هفته را به این نام نامگذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مطیعی با اشاره به برقراری وحدت بین مسلمین در زمان آیت الله بروجردی، بیان کرد: وی  برای ایجاد ارتباط مناسب و برقراری وحدت بین جهان اسلام با رئیس دانشگاه الازهر مصر ارتباط گرفته بود و  فقه جعفری نیز در میان چهار فقه دیگر قرار گرفت که این از برکات این وحدت بوده است.

,

نماینده ولی فقیه استان سمنان با بیان اینکه وحدت یک مسئله مقطعی نیست، عنوان کرد: اگر به بیانات مقام معظم رهبری دقت کنیم متوجه می شویم وحدت یک برنامه راهبردی است که باید بین شیعه و سنی بر قرار باشد.

,

وی اتفاق اخیر منطقه که به دست داعش رقم خورده است را یک جنایت بزرگ دانست و تصریح کرد: این حادثه که به رهبری استکبار جهانی در افغانستان اتفاق افتاد، علما شیعه و سنی را به این نتیجه رساند که فقط برای اختلاف افکنی بین این دو مذهب بوده است.

,

مطیعی با بیان اینکه باید از هر حرف و سخنی که باعث اختلاف بین این دو مذهب می شود جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: این اختلافات و حرف ها فقط به نفع دشمنان خواهد بود و دشمنان ما در تلاش هستند که با این نوع از حرف ها اختلاف افکنی کرده و در میان ما شکافی بزرگ ایجاد کنند ما باید این مسئله را با دقت بررسی و از این اتفاق جلوگیری کنیم.

,

نماینده ولی فقیه استان سمنان با اشاره به اینکه کسانیکه دل سوز نظام و اقتدار مقاومت اسلامی در منطقه هستند با تمام توان از وحدت حمایت می کنند، افزود: کسانیکه مخالف نظام اسلامی و مقاومت هستند می دانند که این وحدت است که توانسته مقاومت منطقه را به این قدرت برساند.

,

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که نقاط قوت ما را تضعیف کنند، تشریح کرد: با توجه به اینکه تمام جنبش ها مقاومت اسلامی به این نتیجه رسیده اند که وحدت از ملزومات جلوگیری از توطئه ها دشمنان است از همین رو دشمنان در همین موضوع وارد شده و در تلاش هستند وحدت بین ما را آسیب بزنند.

,

مطیعی با اشاره به اینکه هرچه امت اسلامی بر این موضوعات آگاهی بیشتری داشته باشند بهتر است، خاطر نشان کرد: ممکن است در بین مذاهب اختلافات فقهی وجود داشته باشد اما نباید این اختلافات فقهی باعث شود دشمنان ما سوء استفاده کرده و میان ما اختلاف بیندازند ما باید از این اتفاق جلوگیری کنیم.

,

نماینده ولی فقیه استان سمنان با بیان اینکه با توجه به دیدار اخیر با علما اهل تسنن و صحبت های صورت گرفته با آن ها گفت: اهل تسنن خواستار شدند تا نگذاریم به آنها برچسب دشمن بودنشان به اهلبیتمان بخورد چراکه در قبله و پیامبر و خدا مشترک هستیم و برایشان احترام ویژه ای قائلند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه