یادداشت؛
دوکلامِ بیتعارف با مهدی عزیز!
از دیروز تاکنون فضای مجازی بهویژه صفحات بوشهریها سراسر پرشده از ماجرای دعوت نشدن مهدی طارمی و همگی با اتفاق نظر تصمیم اسکوچیچ را واکنشی تلافیجویانه به انتقاد مهدی میدانند. اما این سوال مطرح میشود که آیا خط زدن نام مهدی برای تیم ملی و اسکوچیچ که هنوز نوار پیروزیهایش چیده نشده و بخشی از موفقیتش را مدیون طارمیست، عقلانی بوده؟![
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ کمتر کارشناس فنیای (که یقینا راقم این سطور تخصصی در آن ندارد) یافت میشود که نبود یکی از موفقیتترین لژیونرهای ایرانی حال حاضر در اروپا را از لحاظ فنی به سود تیم ملی قلمداد کند، پس چرا اسکوچیچ چنین ریسکی آن هم در این مقطع حساس متوجه تیمش کرده است؟ آیا دانش فوتبالیاش ناقص شده یا از تحلیلگران دیگر کمتر میداند؟!
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,پاسخ روشن است، او منافع طولانیمدت تیم ملی را فدای دو بازی پیش رو نکرد. منافع طولانیمدت؟ محرمانگی مشکلات درون خانوادگی، نظم و انضباط تیمی، رشد شخصیتی در کنار رشد فنی بازیکنان، حفظ جایگاه استاد و شاگردی، وابستهنکردن موفقیت تیمی به حضور اشخاص و…
,بهعنوان یک بوشهری که البته اگر پستهای پیشین من را هم ببینید همیشه بهدنبال بازخوانی افتخارات فراموششده یا نقاط قوتِ عادیانگارانهشده بوشهر و بوشهریها بودهام، معتقدم لازمه پیشرفت، #نقد است و نقد هم بدون واقعبینی نه نوشته میشود و نه خوانده.
,در یک فوتبال حرفهای و اخلاق پهلوانی و روحیه ورزشی یک بازیکن در سطح بینالمللی، انتقادِ عامیانه آن هم بهسبک تیترهای زردِ رسانههای دست چندم، آن هم از یک اظهار نظر فنیِ سرمربی موفق تیم ملی، چگونه قابل تعریف و توجیه است؟!
,در کدام مدرسه فوتبالی یاد دادهاند که یک بازیکن در مسیر پرپیچوخمِ صعود تیمش به جام جهانی آن هم پس از نمایشهای قابلقبول فنی، با هر هدفی میتواند سرمربی تیمش و همچنین تیم ملی کشورش را وارد حاشیه کند؟!
,گیریم که اصلا ما در جریان پشتپردهها و اختلافات و مشکلات هم نباشیم، اما آیا مهدی عزیز و دوستداشتنی و سادهدلِ همشهریِ ما باید طوری رفتار میکرد که بازیکن محترمی مانند سردار آزمون قبای پدری بر تن کند و در جایگاه #بزرگِ تیم فضا را برای مهدی و تیم ملی تلطیف نماید؟!
,لژیونرهایی که اکنون به گردِ پای مهدی هم نمیرسند و اصلا در باشگاهشان مجالی برای عرض اندام پیدا نمیکنند با هر عطسهای (!) تیتر رسانهها و شبکههای اجتماعی میشوند، اما مهدی طارِمی را هنوز هم برخی طارُمی میخوانند! چرا مهدی نتوانسته آنطور که باید خودش را به جامعه معرفی کند؟
,گیر کار کجاست که جهانبخش که چندین فصل را با ناکامی در برایتون گذراند برای کاپیتانی به #مهدی_طارمی که از روز اول حضورش در لیگ برتر پرتغال و همچنین رقابتهای حساس UCL درخشیده، ترجیح داده میشود؟ آیا واقعا مهدی توانایی و روحیه لیدرشیپی لازم برای اداره دیگر بازیکنان و تیم را دارد؟!
,جانِ کلام اینکه مهدی باید برای تیم بزرگی کند نه اینکه کاری از او سر بزند که بقیه با وساطت و بزرگی، از کوچک شدنِ مهدی جلوگیری کنند… مسیر ستاره شدن طولانی و غبارآلود است، هیچکس به تنهایی و بدون مشاوره نمیتواند قلهها را فتح کند.
,,
نویسنده: مهرداد رستم جبری
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه