فرماندار شهرستان بهاباد خبرداد:

جابه جایی ساکنان یک روستای یزد بر اثر فرونشست زمین

جابه جایی ساکنان یک روستای یزد بر اثر فرونشست زمین
فرماندار بهاباد از جابه جایی ۶۰ نفر ساکنان روستای ده‌ محمد رفیع بخش مرکزی این شهرستان به دلیل پدیده فرونشست زمین خبرداد و گفت: با توجه به جلسه های متعدد، بر پایه نظر مشاور، منطقه‌ای حد فاصل روستاهای رحیم‌ آباد و خیرآباد برای اسکان دایمی این افراد لحاظ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که با حضور تعدادی از کارشناسان استانداری یزد برگزار شد، تأکید کرد: از چند سال قبل جابه جایی ساکنان این روستا که عمدتا به کشاورزی و دامداری فعالیت دارند، در دستور کار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: برای حفظ هویت ساکنان روستا برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از پدیده یادشده در این سکونتگاه جمعیتی، لازم است تصمیم ها و اقدام های  مورد نیاز برای جابه جایی ساکنان روستای ده محمد رفیع بهاباد سریعتر اجر شود.

,

خانی‌زاده در ادامه با اشاره به رزمایش سراسری زلزله هشتم آذرماه آینده در واحدهای آموزشی این شهرستان گفت: هر نوع رزمایشی با توجه به فعال بودن گسل منطقه و زلزله خیز بودن بهاباد  باید کاربردی باشد تا در ذهن دانش آموزان موضوع نهادینه شود و آنها بتوانند تجربه خود را به والدین خود منتقل کنند.

وی با تأکید بر برگزاری هدفمند رزمایش زلزله اظهارکرد: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدرسه، بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش‌آموزان است که باید مطابق علم روز دنیا به آنها آموزش داده شود.

روستای ده محمد رفیع در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شهر بهاباد قرار دارد و روستاهای دهنو ملااسماعیل ، جعفرآباد،خیرآباد ،رحیم آباد و علی آباد در اطراف روستای یادشده قرار دارد. 

چندسال قبل  روستاهای دهنوملا اسماعیل و جعفرآباد بهاباد که در این منطقه قرار داشت ساکنان آن به دلیل فرونشست زمین جابه جا شدند و به محل جدیدی انتقال یافتند.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بهاباد  با حضور چند کارشناس مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان مربوطه برگزار شد و در خصوص جابه جایی روستای ده‌محمدرفیع و برگزاری رزمایش زلزله در این شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباددر فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهریزد قرار دارد.

انتهای پیام/

,

خانی‌زاده در ادامه با اشاره به رزمایش سراسری زلزله هشتم آذرماه آینده در واحدهای آموزشی این شهرستان گفت: هر نوع رزمایشی با توجه به فعال بودن گسل منطقه و زلزله خیز بودن بهاباد  باید کاربردی باشد تا در ذهن دانش آموزان موضوع نهادینه شود و آنها بتوانند تجربه خود را به والدین خود منتقل کنند.

,

وی با تأکید بر برگزاری هدفمند رزمایش زلزله اظهارکرد: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدرسه، بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش‌آموزان است که باید مطابق علم روز دنیا به آنها آموزش داده شود.

,

روستای ده محمد رفیع در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شهر بهاباد قرار دارد و روستاهای دهنو ملااسماعیل ، جعفرآباد،خیرآباد ،رحیم آباد و علی آباد در اطراف روستای یادشده قرار دارد. 

,

چندسال قبل  روستاهای دهنوملا اسماعیل و جعفرآباد بهاباد که در این منطقه قرار داشت ساکنان آن به دلیل فرونشست زمین جابه جا شدند و به محل جدیدی انتقال یافتند.

,

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بهاباد  با حضور چند کارشناس مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان مربوطه برگزار شد و در خصوص جابه جایی روستای ده‌محمدرفیع و برگزاری رزمایش زلزله در این شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

,

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباددر فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهریزد قرار دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه