اخبار داغ

اهم خطبه‌های نمازجمعه استان یزد:

آگاهی جوانان از جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی ضرورت دارد/ با وقایعی چون «قرارداد رویتر» باید با سوءظن در مذاکرات حاضر شد

آگاهی جوانان از جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی ضرورت دارد/ با وقایعی چون «قرارداد رویتر» باید با سوءظن در مذاکرات حاضر شد
ائمه جمعه استان یزد مسائلی چون ولادت حضرت زهرا(س)، مذاکرات وین، نقش زنان در انقلاب اسلامی و سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه را محور خطبه‌های نمازجمعه این هفته قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ ولادت حضرت زهرا(س)، مذاکرات وین، نقش زنان در انقلاب اسلامی و سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه مهم ترین محور خطبه های این جمعه نماز جمعه استان یزد بود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام جمعه موقت یزد: با وقایعی چون «قرارداد رویتر» باید با سوءظن در مذاکرات حاضر شد

, امام جمعه موقت یزد: با وقایعی چون «قرارداد رویتر» باید با سوءظن در مذاکرات حاضر شد, امام جمعه موقت یزد: با وقایعی چون «قرارداد رویتر» باید با سوءظن در مذاکرات حاضر شد,

آیت الله سید محمرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز میلاد با سعاد حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها اظهارکرد: مردم و ارادتمندان به ائمه اطهار علیه السلام بهترین اهتمام را در گرامیداشت این روز داشته باشند چراکه این حضرت ریحانه آفرینش و غایت و هدف آفرینش خلقت است.

,

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا مصداق آیه تطهیرو سوره هل اتی و مصداق صدها خیر  وخوبی است افزود: زمانی که خدیجه کبری وفات کرد، فاطمه زهرا دور پیامبر می گشت و می گفت بابا جان مادرم کجاست و حضرت حیران بودند که چه جوابی به او بدهند جبرئیل نازل می شود و جانب خدا چنین وحی میکند که خدای تو امر می کند سلام به فاطمه برسانی! و این معرفت و عظمت این بانوی اسوه را می رساند.

,

آیت الله مدرسی ادامه داد: بانوان باید در عمل هم فاطمه سلام الله علیها را الگوی خود قرار دهند به ویژه در مسائل اساسی چون حجاب و عفاف چراکه دشمن دشمن حجاب اسلامی را هدف قرار داده است و همین اخیرا رسما در مجامع قانون گذاری خود حق عدم استفاده از حجاب اسلامی را در مجامع عمومی به بهانه رعایت حقوق زنان تصویب کردند.

,

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه حجاب پرچم اسلام است و گره های مسلمانان را محکم می کند تصریح کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما دارای فوریت است و باید از فاطمه زهرا الگو گرفت مسئله ازدواج و فرزندآوری است و جوان امروز باید در اولین فرصت که حداقل امکان ازدواج را به دست آورد به امر اهتمام ورزد.

,

وی عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت آن حوضله ای که حضرت زهرا به کار می گرفت غوغا است چراکه پاسخ گفتن به سوالات مردم را ثواب برای خود می دانست و از همین رو شیعه امیرالمومنین و حضرت زهرا باید در تربیت فرزند به ویژه تربیت دینی و علمی کوتاهی نکند و خستگی به خودش راه ندهد.

,

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: معلمان، استادان و همه کسانی که در راه تعلیم و تربیت گام بر می دارند و پیرو حضرت زهرا هستند نباید در این مسیر خسته شوند و برای رشد فرزندان این کشور تلاش کند.

,

آیت الله مدرسی با اشاره به مقارن شدن میلاد امام خمینی با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: ملت شریف ایران با پیشگامی علمایی چون امام راحل در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند.

,

وی با اشاره به واگذاری قرارداد رویتر در زمان ناصر الدین شاه به انگلستان گفت: زمانی که تاکید می شود در مذاکرات وین با سو ظن با دشمنان برخورد شود بخاطر وجود وقایعی چون قرارداد رویتر و امثال آن در تاریخ این کشور است که با قصد استثمار و استعمار و بهره کشی از ملت ما پای مذاکره می آیند.

,

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: کسی هدفش خشکانده ریشه این ملت است و سابقه و کارنامه او در گذشته روشن و مبرهن است و هم اکنون هم با خصومت سخن می گوید باید هم با سو ظن با او مذاکره کرد نه اینکه با چشم بسته و با زدن خود به خواب هرچه را جلومان گذاشتند امضا کنیم.

,

امام جمعه بهاباد :تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است

, امام جمعه بهاباد :تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است, امام جمعه بهاباد :تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است,

امام جمعه بهاباد با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ومیلاد امام خمینی ره وروززن و با اشاره به اینکه تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است گفت : طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، و در یک کلمه یک «مکتب» است.

,

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد:رسول خدا فرمود ند نور دخترم فاطمه از خداست و دخترم برتر از آسمان‌ها و زمین است، حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی ‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه فداکاری حضرت زهرا (س) در تاریخ بی ‌نظیر است بیان کرد: از آنجایی که الگوها نقش بسزایی در مسایل تربیتی و فکری ایفاء می‌کنند، هیچ کس نمی‌تواند الگویی بهتر از حضرت زهرا (س) برای زنان باشد. زنان باید حضرت زهرا (س) را در همه امور سیاسی، فکری و فرهنگی الگوی خود قرار دهند.

,

وی افزود : میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز تکریم از مقام مادر نامگذاری شده است و جوانان بدانند که احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی می شود و دعای خیر پدر و مادر می تواند زندگی فرزندان را متحول کند.

,

وی با بیان این‌که نیاز ضروری جامعه امروزی سیره حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با ولادتش‌ به جامعه زنان ارزش و بها داد چرا که در آن زمان رسم بر این بود که زنان و دختران‌ را زنده‌ به گور می‌کردند.

,

امام جمعه بهاباد به تولد بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره اشاره کرد وافزود:آنچه می‌توان از حضرت امام خمینی(ره) نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی آموخت، ایجاد خودآگاهی نسبت به اسلام است.

,

وی بااشاره به اینکه همان‌ گونه که امام خمینی(ره) فرمودند: اگر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی از مردان بیشتر نباشد، کمتر نیست و این فعالیت زنان بدون شک در استمرار راه انقلاب نقش بسزایی داردافزود: میلاد حضرت زهرا(س) فرصتی است تا بانوان بتوانند مساله کرامت را در بین جامعه مخاطب خود ثابت کنند.

,

امام جمعه بهاباد درادامه با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه گفت: سفرآیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم به کشور روسیه دررسانه های بین المللی بازتاب خوبی داشت و امیدواریم که این سفرها روابط حسنه و خوبی بین  دو کشور دوست وهمسایه داشته باشد .

,

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی بیان داشت : مقام معظم رهبری برای سه گروه از کشورها اولویت توسعه روابط قائل هستند، که شامل کشورهای همسایه، مسلمان و هم سو می‌شود و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب روسیه دارای اولویت‌های مذکور است که در نخست همسایه و دارای 25 میلیون مسلمان و ظرفیت خوبی دارد و در بسیاری از مواضع با جمهوری اسلامی همسو است.

,

وی به جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه جوانان اشاره کرد و افزود: مقابل این جنگ باید آگاه سازی کرد.

,

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه دشمنان ما جنگ نرم و ادراکی را آغاز کرده‌اند؛ این جنگ در ظاهر خونریزی ندارد اما تلفات آن از جنگ نظامی بیشتر است افزود : این جنگ در ظاهر خونریزی ندارد اما تلفات آن از جنگ نظامی بیشتر است چراکه  جنگ ادراکی است که دشمنان ما بر علیه مردم شروع کرده‌اند. دشمنان خارجی و دست نشانده‌های آن‌ها در داخل، در تلاشند که باورهای مردم را نسبت به اعتقادات و نظام اسلامی تضعیف کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه