خدمت بی‌منت در مناطق محروم همچنان ادامه دارد؛

بسیج جامعه پزشکی اصلی‌ترین یاور کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا/ بیش از ۱۹ هزار نفر طی ۲ سال ویزیت ‏رایگان شدند

بسیج جامعه پزشکی اصلی‌ترین یاور کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا/ بیش از ۱۹ هزار نفر طی ۲ سال ویزیت ‏رایگان شدند
به همت بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان بیماران نیازمند در برخی از شهرستان های استان از خدمت ویزیت رایگان توسط پزشکان بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، از جاده های پر پیچ و خم و صعب العبور گذر می کنند تا خدمتی به نیازمندان در نقاط مختلف ارائه کنند. ‏بسیجیانی که از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا پا در رکاب مبارزه گذاشتند و همچنان بدون هیچ خستگی البته با تفکر انقلابی ‏و روحیه جهادی در میدان عمل حضور دارند‎.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

آنان کسانی نیستند جز بسیجیان جامعه پزشکی که دوشادوش کادر درمان و مدافعان سلامت برای کمک به مردم پا پیش گذاشتند و با ‏ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف مردم و در دورترین نقاط استان پهناوری همچون سیستان وبلوچستان کمر همت بستند تا به ‏دیگران بیاموزند چگونه با این مهمان ناخوانده مقابله کنند‎.

از گندزدایی و ضدعفونی خیابان ها و خانه ها شروع کردند وپس از آن در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی راه را با قوت ‏بیشتری ادامه دادند به گونه ای که اقدام به تهیه و توزیع رایگان ماسک، مواد ضدعفونی، تراکت های بهداشتی و بسته های معیشتی ‏و همچنین برپایی ایستگاه های تب سنجی و غربالگری، رسیدگی به بیماران کرونایی در خانه ها و آموزش و دلداری به خانواده ‏های آنان بدون هیچ مزد و منتی کردند‎.‎

فاطمه کمیلی، رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تلاش مجموعه ‏بسیج جامعه پزشکی استان در راستای پیشگیری، کنترل و آموزش بیماری ها تداوم دارد، گفت: در سه ماهه نخست سال ۲۷ تیم ‏تخصصی به مناطق محروم و دور افتاده استان اعزام و اقدام به ویزیت رایگان هزار و ۵۶۴ نفر کردند، همچنین ۶۹ تیم عمومی ‏هزار و ۹۰۹ نفر را ویزیت کرده و داروی رایگان توزیع کردند.‏

وی افزود: با اعزام ۴۲ تیم دندانپزشکی ۵۵۷ نفر ویزیت شده که ۴۲۸ بیمار اقدام به کشیدن دندان، ۳۴ نفر جرمگیری و ۶۰ نفر ‏ترمیم کرده، همچنین۴۵ تیم بینایی سنجی نیز به نقاط مختلف اعزام و ۴۷۰ نفر را ویزیت رایگان کردند.‏

این مقام مسئول ادامه داد: آزادسازی ۲ زندانی به کمک خیرین، برپایی ۳۰ ایستگاه سلامت، اهدای هزار و ۱۶۷ عدد ماسک، ‏توزیع ۷۹ بسته معیشتی، اهدای خون ۴۵ نفر، توزیع ۱۰۰ پرس غذای گرم ۳۰ عدد مرغ و ۳۰ جفت کفش از دیگر اقدامات ارائه ‏شده توسط بسیج جامعه پزشکی به شمار می رود.‏

به گفته وی، در یکماهه اخیر نیز ۱۰ تیم عمومی به نقاط مختلف اعزام و ۱۸۵ بیمار را ویزیت رایگان کردند، افزون بر آن با ‏اعزام ۶ تیم تخصصی نیز ۸۳۹ نفر ویزیت شدند، در این میان هشت تیم دندانپزشکی اقدام به ویزیت ۱۸۰ بیمار کردند، علاوه بر آن ‏نیز ۲۴ تیم بینایی سنجی به ویزیت ۱۱۷ نفر پرداختند.‏

کمیلی افزود: برپایی هفت ایستگاه سلامت، اهدای خون ۱۹ نفر، اهدای ۱۵۰ عدد ماسک و ۵۵ بسته معیشتی از دیگر اقدامات انجام ‏شده در تیرماه جاری به شمار می رود.‏

وی در بخش دیگر سخنان خود با ارائه خدمات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: از آنجایی که گسترش عدالت در ‏سلامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود، بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت ها مختلف در راستای ‏کاهش آلام مردم ورود کرده تا مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند‎.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، ۸۸ تیم تخصصی به مناطق مختلف سیستان وبلوچستان به ویژه نقاط محروم و دورافتاده اعزام و ‏اقدام به ویزیت رایگان سه هزار و ۱۴۰ نفر کردند، در این زمینه ۱۸۳ تیم عمومی نیز به ویزیت هشت هزار و ۶۳۴ نفر پرداخته ‏که به بیماران داروی رایگان نیز اهدا شد.‏

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: برپایی ۱۹ ایستگاه سلامت، اهدای خون ۳۴۹ نفر، توزیع ۱۱۶ بسته معیشتی ۵۸۰ ‏میلیون ریالی، ۱۰ هزار و ۸۹۵ بسته بهداشتی به ارزش ۷۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، توزیع هشت هزار و ۴۰۰ عدد ماسک ‏اهدایی از دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی در سال گذشته به شمار می رود.‏

وی خاطر نشان کرد: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و پس از پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، ‏بسیج جامعه پزشکی همچون گذشته در هر جایی که توانسته اقدام به ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان به مردم به ویژه در ‏مناطق محروم و دورافتاده کرده که در سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۲۲ تیم غربالگر رپیدتست در عرصه حضور داشته، افزون بر آن۴۴ ‏تیم آموزشی و ۴۰ تیم نظارتی در این مدت فعال بوده و مشارکت داشتند.‏

این مقام مسئول گفت: به همت ۱۰۰ تیم دندانپزشکی در شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، چابهار و زابل به هزار و ۴۴۹ نفر ‏خدمات رایگان ارائه شد که ۳۸۰ نفر ترمیم، ۶۳۱ کشیدن دندان، ۳۰۸ مورد جرمگیری و ۱۹۳ نفر عصب کشی بوده است.‏

وی در ادامه سخنان خود به ارائه بخشی از خدمات ارائه شده در سال ۹۹ نیز اشاره ای کرد و افزود:۲ هزار و ۱۵۹ تیم چند ‏تخصصی پزشکی شهید رهنمون طی ۶۳ مرحله به اقصی نقاط استان اعزام و اقدام به ارائه خدمات رایگان کردند.‏

رئیس بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در این دوره زمانی۲۱ هزار و ۷۰۰ لیتر مواد ضد عفونی و ۱۷ هزار و ۵۰۹ بسته ‏معیشتی توزیع شد، گفت: در اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ۴۷۸ تیم نظارتی، ۹۱۲ تیم حمایتی، ۶۸۵ تیم مراقبتی ‏حضور داشته و ۶۴۳ بسته معیشتی در کنار سایر خدمات توزیع کردند.‏

کمیلی بیان کرد: علاوه بر فعالیت ۲۴ مرکز واکسیناسیون، یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۸ نفر در سطح استان غربالگری شدند که ‏در این امر ۲ هزار و ۲۴۱ هزار نیروی بسیجی، ۱۱۶ نیروی پزشک، ۲۲۰ پرستار و ۲۸۹ بهورز مشارکت داشتند.‏

انتهای پیام/‏

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه