اخبار داغ

امام جمعه یزد:

عایدی معادن یزد باید به استان و مناطق محروم آن برسد

عایدی معادن یزد باید به استان و مناطق محروم آن برسد
آیت الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: سود حاصل از معادن استان یزد باید به خود استان و مناطق محروم آن اختصاص یابد نه اینکه از استان خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئول پیگیری های ویژه دفتر رئیس جمهور با اشاره به برنامه ها و پروژه های در نظر گرفته شده و مصوب شده در سفر ریاست جمهوری به استان یزد اظهار کرد: مسئله آب و معدن در یزد دو مسئله بسیار مهم است که باید هر چه سریعتر نسبت به حل این دو مشکل در استان اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در استان یزد معادن زیادی وجود دارد اما متاسفانه منابع حاصل از آن به استان نمی رسد و این در حالی است که خود استان به سود این معادن نیازمند است.

,

امام جمعه یزد پول های به دست آمده از معادن را حق مناطق محروم و مناطق مربوطه دانست و تصریح کرد: سود حاصل از این منابع به استان و مناطق محروم تعلق دارد و نباید این سود از استان خارج شود.

,

ناصری با اشاره به وضعیت خطوط ریلی و راه آهن در استان عنوان کرد: محورهای مواصلاتی و خطوط ریلی در استان به شدت با مشکل رو به رو است و باید با تعمیر جاده ها و خطوط ریلی، حمل و نقل برون استانی را بهبود بخشید.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خودکفایی در زمینه تولید نهاده های دامی در استان های مختلف می تواند بار بزرگی را از دوش دولت در موارد اقتصادی بردارد و اگر هر استان در این زمینه به خودکفایی برسد، بخش بزرگی از مسائل اقتصادی هر استان حل خواهد شد.

,

امام جمعه یزد ادامه داد: تولیدکننده ها و واردکننده ها باید به دنبال خدمت بیشتر باشند نه سود بیشتر؛ محدود کردن سودهای کلان در این موارد باعث کنترل قیمت و حل مشکل گرانی می شود.

,

ناصری عنوان کرد: افزایش کیفیت در کالاها، نرخ گذاری مناسب و بازاریابی صحیح و اصولی سه کلید اصلی برای حل مشکلات فروش در کارخانه ها و تولیدات داخلی است و باید تمام تولیدکنندگان این سه اصل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

,

وی با اشاره به اینکه نیاز است ایرا ن در زمینه تولیدات و اقتصاد بهتر عمل کند عنوان کرد: صنعت پوشاک و نساجی از صنایع مهم استان و کشور است و نیاز است بیش از گذشته به این دو صنعت توجه شود.

,

وی افزود: امروزه شاهد تعطیلی کارگاه های نساجی در استان و کشور هستیم و این نشان دهنده این است که صنعت نساجی دچار مشکل بزرگی شده که نیاز است هر چه سریع تر در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

,

امام جمعه یزد گفت: واردات پوشاک به کشور از دلایل مهم و اصلی آسیب رساندن به صنعت نساجی و پوشاک کشور است و در این راستا باید با اشتغالزایی در زمینه تولید پوشاک با کیفیت در کشور، در زمینه احیا صنعت نساجی گام برداشت.

,

ناصری با تاکید بر بی نیاز کردن کشور در زمینه پوشاک، تصریح کرد: با آموزش زنان و مردان در زمینه تولید پوشاک با کیفیت در هر استان و سرمایه گزاری دولت در این زمینه امید است در آینده ای نه چندان دور، در صنعت نساجی به خود کفایی برسیم.

,

وی افزود: با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی نیاز است که پوشاکی متناسب با این فرهنگ تولید و عرضه شود و طراحان لباس می توانند با ایجاد مُد متناسب با فرهنگ استان و کشور به تولید لباس های زیبای ایرانی – اسلامی و متمایز کردن پوشاک ایرانی از پوشاک های خارجی در معرفی تاریخ، فرهنگ، تمدن، کیفیت و اصالت نقش بسزایی داشته باشند.

,

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تغییر و تحول در زمینه پوشاک و نساجی یکی از محورهای مورد توجه دولت است عنوان کرد: باید با تحقیقات درست، آموزش صحیح و سرمایه گزاری مناسب به احیا این صنعت در کشور کمک شود و این مهم تنها با همت مردم، توجه ویژه دولت و ورود سرمایه گزاران خصوصی تحقق می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه