اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی خبر داد؛

رکورد نامگذاری «محمد» و «فاطمه» در آذربایجان غربی

رکورد نامگذاری «محمد» و «فاطمه» در آذربایجان غربی
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: نام‌ها و القاب بزرگان دین به ویژه نام حضرت محمد (ص) و حضرت فاطمه‌زهرا (س)، بیشترین مورد استفاده در انتخاب نام برای نوزادان پسر و دختر متولد شده در ۷ ماه سال جاری از سوی والدین در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به آمار ولادت در استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد چهار هزار و ۴۴۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز،,  ,

وی بیان کرد: از کل ولادت ثبت شده دو هزار و ۲۸۴ نفر پسر و دو هزار و ۱۵۸ نفر دختر بوده‌اند‌.

,

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه  از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده تعداد دو هزار و ۷۶۲ مورد شهری و یک هزار و ۶۸۰ مورد روستایی بوده است گفت: بیشتر ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند.

,

احمدی با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال، تعداد یک هزار و ۴۰۸ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: از کل فوتی‌های ثبت شده تعداد ۷۷۸ نفر مردم و ۶۳۰ نفر زن بوده است.

,

وی تصریح کرد: از کل فوتی‌های ثبت شده در استان، ۴۴۷ نفر در روستاها و ۹۳۱ نفر در شهرهای استان به ثبت رسیده است.

,

احمدی با اشاره به اینکه بیشترین نام انتخابی در گروه دختران مربوط به فاطمه است، بیان کرد: همچنین محمد بیشترین نام انتخابی در گروه پسران بوده و در بین هم استانی‌ها این نام حائز اهمیت است.

,

وی عنوان کرد: بعد از نام فاطمه در گروه انتخابی دختران نفس، نورا، نیلا، آنیا، سلین و آوا از پرتکرارترین‌ نام‌های انتخابی برای دختران در استان بود.

,

احمدی گفت: نام‌های علی، آیهان، میران، آرشام، امیرعلی، آراد، آراز، ابوالفضل آرتین و راسان به ترتیب پس از نام محمد پرتکرارترین اسم‌هایی هستند که والدین بر روی فرزندان خود نهاده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه