اخبار داغ

سفارت ایران در کره تایید کرد؛

دانشجوی یاسوجی در میان فوتی‌های حادثه هالووین کره

دانشجوی یاسوجی در میان فوتی‌های حادثه هالووین کره
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با صدور اطلاعیه‌ای، درگذشت پنج نفر از ایرانیان مقیم این کشور، در حادثه جشن‌ هالووین در شب شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ در سئول را تسلیت گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس پنج نفر ایرانی  که بعد از سال‌ها گشتن در تهران، خوزستان، یاسوج و دیگر شهرها به کره رسیدند تا در محله ایتاوون در شب هالووین با مرگ خود روبه‌رو شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف های کره ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است.

,

اسامی فوت شدگان ایرانی در این حادثه ناگوار به شرح ذیل می‌باشند:

,

۱- آفاق راست منش

,

۲- علی پراکند

,

۳- ریحانه سادات آتشی

,

۴- سمیه مقیمی نژاد

,

۵- علیرضا اولیایی

,

آفاق، نام یکی از مهاجران ایرانی حاضر در این مراسم آفاق راستمنش اســت. او را در لینکدین می‌شــود پیدا کرد و فهمید که تحصیلاتش را ســال 1388 در دانشگاه یاسوج شروع کرده، در دانشگاه شیراز ادامه داده و بعد در دانشگاه دولتی صنعت و آموزش کره در مقطع دکتری مهندسی مواد مشغول تحصیل بوده. مهاجری تازه نفس که به نظر می‌رسد تحصیلاتش را از 9 ماه پیش در این دانشگاه شروع کرده است. به اندازه زبان فارسی به انگلیسی مسلط بوده، تا اندازه‌ای کره‌ای و مقــدار محدودی هم آلمانی بلد بوده. در همین یک سال گذشته که در کشور جدید مشغول زندگی جدید شــده از او دو مقاله به انتشــار رسیده که با همکاری اساتید، همکلاسی کره‌ای و یک همکلاسی ایرانی چاپ شده است. هر دو مقاله او را یک مجله شیمی در لندن منتشر کرده. مقاله‌ای که تا امروز شش بار به آن ارجاع شده و می‌تواند در سال‌های آینده در غیبت آفاق، بیشتر از این‌هم در مجامع علمی دیده شود. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه