مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد؛
خداحافظی ناوگان تاکسیرانی قزوین با خودروهای فرسوده/ سمند سورن پلاس تاکسی میشود
محمدرضا وثوقنیا گفت: در صورت دارا بودن منابع کافی سعی داریم تا پایان سال جاری تعدادی خودروهای فرسوده به ویژه ۷۵ خودروی سواری پیکان را از چرخه تاکسیرانی حذف کنیم و از ماه آینده شاهد فعالیت خودروی سمند سورند پلاس در شهر قزوین خواهیم بود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا وثوقنیا در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر قزوین اظهار کرد: اعمال ۷۰ درصدی افزایش کرایه تاکسی مقرر بود که در ابتدای سال ۱۴۰۱ صورت گیرد که ما این افزایش را طی سال در دو مرحله اجرای کردیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,
وی افزود: مرحله نخست و افزایش ۴۰ درصدی کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه انجام شده و مرحله دوم و افزایش ۳۰ درصدی از اول آذرماه سال جاری در تمام نقاط شهر قزوین اجرایی میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اذعان به اینکه در هیچ شهری از کشور مبلغ کرایه تاکسی کمتر از ۵۰۰۰ تومان نیست، عنوان کرد: نرخ کرایه تاکسی در شهر قزوین پایین در نظر گرفته شده است.
مدیر سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به حداقل و حداکثر نرخ کرایه تاکسی در شهر قزوین بیان کرد: در حال حاضر حداقل کرایه ۳۵۰۰ تومان و حداکثر بین ۶ الی ۷۰۰۰ تومان برای مسیرهای شهری و ۱۰۰۰۰ تومان برای مسیرهای روستایی است.
,
,
,
,
وی ابراز کرد: براساس قانون حمل و نقل کشور هزینه کرایه اتوبوسها باید به سه قسمت تقسیم شود و یک سوم توسط دولت، یک سوم توسط شهرداریها و یک سوم هم توسط مردم تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، هماکنون هزینه جابهجایی شهروندان توسط ناوگان اتوبوسرانی ۱۷۰۰ تومان است و با این میزان شهرداری به چرخه مالی رانندگان اتوبوس کمک میکند.
وثوقنیا ابزار کرد: بالا بودن افزایش هزینهها از جمله روغن، لاستیک، لوازم یدکی، دستمزد تعمیرکاران، افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر قطعات لوازم یدکی نسبت به سال گذشته موجب شد رانندگان تاکسی با ارسال نامهای به شورای شهر خواستار افزایش نرخ کرایهها شوند.
وی با بیان اینکه هر سال نرخ کرایههای تاکسیرانی و اتوبوسرانی افزایش مییابد، افزود: افزایش هزینه کارگر از یک سو و تورم از سوی دیگر و غیرقابل مقایسه بودن آن نسبت به سالهای ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، رانندگان پیشنهاد قیمت تمام شده نرخ کرایهها را به میزان ۱۴۰ درصد ارائه کردند که به علت شرایط اقتصادی مردم مخالف این میزان بودیم.
این مسئول بیان کرد: شرایط تاکسی متفاوت از اتوبوسرانی بوده و دولت در سالهای گذشته حمایت بلاعوض از این قشر داشت.
وی افزود: فعالیت تعاونی تاکسیرانی در ۱۰ سال قبل اثرگذارتر از امروز بود و همین شرایط باعث شده رانندگان با مشکلات متفاوتی همراه شوند.
وثوقنیا عنوان کرد: در صورت افزایش تخلفات از سوی رانندگان مبنی بر افزایش خودسرانه کرایه با آنها برخورد و این تخلفات در هیئت نظارت سازمان رصد میشود، شهروندان در صورت مشاهده تخلفات میتوانند به سازمان گزارش دهند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: واحدهای بازرسی سازمان در ۵ تقاطع اصلی شهر از جمله مرکز شهر و ولیعصر حضور دارند و مردم می توانند تخلفات را به آنها گزارش کنند.
وثوقنیا با بیان اینکه در سنوات گذشته دولت از رانندگان تاکسی حمایت میکرد اما امروز این حمایتها وجود ندارد، ابراز کرد: هیچ حمایتی توسط دستگاههای دولتی از رانندگان تاکسی نمیشود و این قشر به دلیل مسائل اقتصادی از جمله نداشتن بیمه با مشکلاتی روبهرو هستند.
وی ابراز کرد: بخش قابل توجهی از هزینههای تاکسی توسط رانندگان تأمین میشود و شرایط را برای آنها سختتر کرده است؛ هرچند حمایتهایی توسط سازمان از آنها صورت میگیرد اما با این وجود مشکلات وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به سیاستهای سازمان اتوبوسرانی در حمایت از بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: تفاهمنامه سه جانبه بین شهرداری، سازمان تاکسیرانی و صندوق کارآفرینی استان منعقد شده و اعتباری از شهرداری برای آن اختصاص داده شده است، براین اساس هزینه ۱۰۰ هزار تومانی برای اسقاط خودرو به رانندگان اختصاص داده میشود.
وی اظهار کرد: بنا داریم بین ۵۰۰ الی یکهزار خودرو را تا قبل از پایان سال در شهر قزوین نوسازی و به ازای هر ماشین نو یک ماشین فرسوده را استهلاک کنیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از راهاندازی پرداخت الکترونیک یا "کیو.آر کد" در قزوین خبر داد و گفت: طی این طرح افراد میتوانند پول کرایه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند؛ این سامانه در مرحله اول در ایستگاه شهید بهشتی، خیابان دانشگاه و بلوار شهید سلیمانی پیشبینی شده است.
انتهای پیام/
وی ابراز کرد: براساس قانون حمل و نقل کشور هزینه کرایه اتوبوسها باید به سه قسمت تقسیم شود و یک سوم توسط دولت، یک سوم توسط شهرداریها و یک سوم هم توسط مردم تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، هماکنون هزینه جابهجایی شهروندان توسط ناوگان اتوبوسرانی ۱۷۰۰ تومان است و با این میزان شهرداری به چرخه مالی رانندگان اتوبوس کمک میکند.
وثوقنیا ابزار کرد: بالا بودن افزایش هزینهها از جمله روغن، لاستیک، لوازم یدکی، دستمزد تعمیرکاران، افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر قطعات لوازم یدکی نسبت به سال گذشته موجب شد رانندگان تاکسی با ارسال نامهای به شورای شهر خواستار افزایش نرخ کرایهها شوند.
وی با بیان اینکه هر سال نرخ کرایههای تاکسیرانی و اتوبوسرانی افزایش مییابد، افزود: افزایش هزینه کارگر از یک سو و تورم از سوی دیگر و غیرقابل مقایسه بودن آن نسبت به سالهای ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، رانندگان پیشنهاد قیمت تمام شده نرخ کرایهها را به میزان ۱۴۰ درصد ارائه کردند که به علت شرایط اقتصادی مردم مخالف این میزان بودیم.
این مسئول بیان کرد: شرایط تاکسی متفاوت از اتوبوسرانی بوده و دولت در سالهای گذشته حمایت بلاعوض از این قشر داشت.
وی افزود: فعالیت تعاونی تاکسیرانی در ۱۰ سال قبل اثرگذارتر از امروز بود و همین شرایط باعث شده رانندگان با مشکلات متفاوتی همراه شوند.
وثوقنیا عنوان کرد: در صورت افزایش تخلفات از سوی رانندگان مبنی بر افزایش خودسرانه کرایه با آنها برخورد و این تخلفات در هیئت نظارت سازمان رصد میشود، شهروندان در صورت مشاهده تخلفات میتوانند به سازمان گزارش دهند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: واحدهای بازرسی سازمان در ۵ تقاطع اصلی شهر از جمله مرکز شهر و ولیعصر حضور دارند و مردم می توانند تخلفات را به آنها گزارش کنند.
وثوقنیا با بیان اینکه در سنوات گذشته دولت از رانندگان تاکسی حمایت میکرد اما امروز این حمایتها وجود ندارد، ابراز کرد: هیچ حمایتی توسط دستگاههای دولتی از رانندگان تاکسی نمیشود و این قشر به دلیل مسائل اقتصادی از جمله نداشتن بیمه با مشکلاتی روبهرو هستند.
وی ابراز کرد: بخش قابل توجهی از هزینههای تاکسی توسط رانندگان تأمین میشود و شرایط را برای آنها سختتر کرده است؛ هرچند حمایتهایی توسط سازمان از آنها صورت میگیرد اما با این وجود مشکلات وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به سیاستهای سازمان اتوبوسرانی در حمایت از بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: تفاهمنامه سه جانبه بین شهرداری، سازمان تاکسیرانی و صندوق کارآفرینی استان منعقد شده و اعتباری از شهرداری برای آن اختصاص داده شده است، براین اساس هزینه ۱۰۰ هزار تومانی برای اسقاط خودرو به رانندگان اختصاص داده میشود.
وی اظهار کرد: بنا داریم بین ۵۰۰ الی یکهزار خودرو را تا قبل از پایان سال در شهر قزوین نوسازی و به ازای هر ماشین نو یک ماشین فرسوده را استهلاک کنیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از راهاندازی پرداخت الکترونیک یا "کیو.آر کد" در قزوین خبر داد و گفت: طی این طرح افراد میتوانند پول کرایه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند؛ این سامانه در مرحله اول در ایستگاه شهید بهشتی، خیابان دانشگاه و بلوار شهید سلیمانی پیشبینی شده است.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه