اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۱۱ پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل شد

۱۱ پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل شد
ملکی‌زاده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه خیرین ۱۷ پروژه جذب شده است که در حال مراحل اداری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بعداز نزدیک به 10 ماه شامگاه دیروز در ساختمان خبرگزاری ایرنا در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی به همراه معاونین و مدیران دانشگاه حضور پیدا کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

دانشگاه علوم پزشکی را با 600 میلیایرد تومان بدهی تحویل گرفتم

, دانشگاه علوم پزشکی را با 600 میلیایرد تومان بدهی تحویل گرفتم,

حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجموعه‌ای خدماتی با 7 معاونت است. اینکه امروز بگوییم امکانات و اعتبارات نیست توجیح ندارد، اما واقعا اصلی‌ترین مشکل است. 

,

, ,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت به بنده ابلاغ شد در گام اول فرصت‌ها و تهدیدهای دانشگاه را شناسایی و مشکلات حوزه درمان استان شناسایی شد. بعداز اینکه مشکلات حوزه درمان شناسایی شد تلاش برای اغناء سازی مدیران بالادستی از سطح وزارت خانه صورت گرفت که نتیجه آن سفر وزیر بهداشت و معاونین به استان بوشهر بود. 

,

ملکی زاده با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی را با 600 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم، افزود: بدهی دانشگاه نسبت به پرسنل درمان، تجهیزات درمانی و غیره بود که این بدهکاری باعث شده بود هیچ شرکتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تجهیزات ارسال نکند؛ اما با تلاش ها و پیگیریی ها 42 درصد بدهی داروئی و 42 درصد بدهی تجهیزاتی با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد جذب اعتبار و تخصیص دارویی برای اولین بار در سابقه دانشگاه ععلوم پزشکی بوشهر انجام شد. 

,

وی ادامه داد: در ایام کرونا بیمارستان شهدای خلیج فارس با کاهش اعتبار مواجهه بود و تراز درآمدی منفی داشت، هنوز بیمارستان خلیج فارس به شرایط ایده آل نرسیده است. تعرفه های دولتی در بیمارستان ها بسیار پایین است، اما هزینه ها بسیار بالا است. 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 106 میلیارد تومان از همه بیمه ها طلب داریم که پرداخت نشده که 108 میلیارد تومان متعلق به تامین اجتماعی است. 

,

ملکی زاده عنوان کرد: مجموعه هزینه های دانشگاه علوم پزشکی 118 میلیارد تومان حقوق، 10 میلیارد اضافه کار، کارانه 7 میلیارد، کارکنان شرکتی شش و نیم میلیارد، قرارداد 89 روزه یک میلیارد و 400 میلیون و طرح آقا سلامت 4 میلیارد تومان پرداخت می شود. 

,

اجرا ی17 طرح بهداشت و درمان توسط خیرین در استان بوشهر

, اجرا ی17 طرح بهداشت و درمان توسط خیرین در استان بوشهر,

وی با بیان اینکه 8 هزار و 500 نفر پرسنل و بیش از 200 نفر هیات علمی داریم، تاکید کرد: 180 میلیارد تومان بدهی پرسنل بود که کاملا پرداخت شد. اعتبار مصوب سلف سرویس 9 میلیارد تومان است در حالی که هزینه 40 میلیارد تومان است. 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر ماهانه 9 میلیارد تومان درآمد و 15 میلیارد تومان هزینه دارد. در مجموع کل بیمارستان هایی استان بوشهر 66 درصد هزینه را تامین می کنند. 22 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده است.

,

ملکی با بیان اینکه نگاه ویژه به حضور خیرین داریم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه خیرین 17 پروژه جذب شده است که در حال مراحل اداری با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان است. 

,

ضعف در پزشک دلیل توسعه درمانگاه دلوار است

, ضعف در پزشک دلیل توسعه درمانگاه دلوار است,

قاسم برجویی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس در خصوص ساماندهی درمانگاه شهر دلوار، گفت: ارائه خدمات و توسعه مکان های بهداشت و درمان براساس ساختار جمعیتی تصمیم گیری می شود، اگر انتظار بیمارستان داشته باشیم به دلیل کمبود نیروی انسانی اداری و پزشک امکان پذیر نیست. 

,

اجرای طرح دارویار مقابله با قاچاق دارو است

, اجرای طرح دارویار مقابله با قاچاق دارو است,

یحیی رضایی رئیس سازمان سازمان غذا و دارو استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس در خصوص اینکه چر ا بوشهر در موج کمبود دارو پیشگام است، عنوان کرد: در روزهایی که شاهد کمبود دارو و سرم به صورت ملی بودیم مشکلات در استان بوشهر کم بود. با تلاش توانستیم سهمیه دریافت دارو دریافت شود که طی دوماه 25 هزار سرم وارد و در استان توزیع شد. در برخی روزها سهمیه دارو دولتی کاهش دارد اما ارائه خدمات به صورت آزاد در داروخانه ها وجود دارد.

,

, ,

رضایی افزود: در حال حاضر آنتی‌بیوتیک‌ها شرایط مطلوبی ندارند اما در سایر داروها هیچ مشکلی وجود ندارد. در تلاش هستیم که طی روزهای آینده 45 هزار سرم خریداری شده توزیع شود. در ضمن انبار سازمان غذا و دارو نیز مقداری دارو و سرم ذخیره سازی شده است. 

,

وی با تاکید بر اینکه دولت قبل هیچ اقدامی در راستای طرح دارو یار نکرد، گفت: با اجرای طرح دارویار توسط دولت از قاچاق دارو جلوگیری خواهد شد. 

,

تشکیل 11 پروند ه تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

, تشکیل 11 پروند ه تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر,

احمد یزدان پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سرانه تخت در استان بوشهر یک و یک دهم است که تلاش داریم آن را افزایش دهیم. دو بیمارستان خصوصی در استان بوشهر فعالیت اجرای پروژه را آغاز کرده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: وقتیی بیمارستان قلب بوشهر تحویل گرفتیم از طرف شرکت های دارویی بلاگ بودیم و به دلیل شرایط مجبور به استفاده از ظرفیت‌ها شدیم. 

,

وی ادامه داد: برای بیماران اورژانسی تامین دارو به عهده دانشگاه علوم پزشکی بود اما برای سایر بیماران از ظرفیت همراه بیمار برای تامین دارو استفاده می شد. اما کاملا وظفه داریم همه خدمات و تامین دارو را انجام دهیم.

,

یزدان‌پناه بیان کرد: در حال حاضر شرایط بهتری داریم و از استان های همجوار برای درمان قلب به بوشهر اعزام می شوند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: طی چند ماه اخیر 11 پرونده تخلف در حوزه درمان تشکیل و به مراجع ضیصلاح ارجاع داده شده است. 

,

, ,

در این نشست با توجه به سوالاتی که خبرنگاران داشتند، حواشی ایجاد شد که خواندن برخی از آنها خالی از لطف نیست. 

,

حواشی نشست: 

,

بسیاری از اصحاب رسانه نسبت به عدم پاسخ گویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین وی گلایه مند بودند. 

,

احمد یزدان پناه در پاسخ به بی توجهی نسبت به بیمارستان اهرم اظهار کرد: بسیاری از هم استانی‌ها در شهرستان تنگستان به سایر شهرسان ها جهت مداوا مراجع می کنند و این امر باعث شده است کمتر به بیمارستان اهرم توجه شود. 

,

وی در گفت و گو کوتاهی با یکی از خبرنگاران آمار جمعیتی را کم و کیلومتر بین اهرم تا مرکز دشتی را دوبرابر دانست. 

,

قاسم برجویی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتصاب فامیلی گفت: انتصاب فامیلی نداشتیم . این انتصابی که یکی از فامیل‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان رئیس بیمارستان اهرم انتخاب شده است براساس تخصص، سابقه کاری و توانمندی بوده است. 

,

این سوال رئیس دانشگاه علوم پزشکی را بسیار خشمگین کرد که همراهان ترجیح داند معاون درمان توضیح دهد. هر چند خبرنگاران با این توضیح قانع نشدند. 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تنشی که قبلا داشتند، تاکید کرد: از هر کسی نسبت به سیستم دلسوز‌تر هستم. 

,

رضایی رئیس سازمان غذا و دارو استان بوشهر بعداز سوال خبرنگار سپاس در خصوص کمبود دارد در حالی که سرم در بازار وجود نداشت اما برخی به راحتی سرم تهیه می‌کردند، گفت: سرم از داروخانه ها به صورت غیر قانونی خارج نمی‌شود. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه