اخبار داغ

شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی راه اندازی خواهد شد

شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی راه اندازی خواهد شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سمت وسو، همایش «منادیان تربیت، تدبیرگران امیدآفرین» با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسئولین آموزش و پرورش و مربیان پرورشی استان زنجان در محل سالن جهاد و کشاورزی زنجان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمت وسو, همایش «منادیان تربیت، تدبیرگران امیدآفرین» با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسئولین آموزش و پرورش و مربیان پرورشی استان زنجان در محل سالن جهاد و کشاورزی زنجان برگزار شد.,

در این همایش حمیدرضا کفاش با ذکر تاریخچه ای از فعالیت های پرورشی در کشور تغییر الگوهای تربیتی و پرورشی در مدارس را بعد از انقلاب یادآور شد و گفت: فعالیت های تربیتی مدارس بعد از انقلاب را نیروهای ارزشی و انقلابی و متعهد بر عهده گرفته و توانستند مدارس و محیط های تربیتی را از افکار الحادی خارج ساختند.

,

 

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.

,

وی تغییرات صورت کرفته در دنیا و فضای مجازی را موجب تغییر جایگاه و کارکرد خانواده ها عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: اگر پدر و مادر های دانش آموزان ما همپای فرزندان خود در فضای مجازی پیش نروند، با مشکلات اساسی مواجه خواهند شد.

,

دکتر کفاش مقوله تکرار را فی نفسه امر ناپسندی ندانست و بسیاری از اثرگذاری های معنوی و برنامه های دینی مدارس را مستلزم تکرار آنها دانست و گفت: حیات ما در تکرار معنویات و ارکان دینی است که به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشند و در این خصوص بایستی نگرش ها را در حوزه برنامه های تربیتی اصلاح کنیم.

,

کفاش ادامه داد: نگرش ها و نوع نگاه باید تغییر یابد و در زمان حاضر تعریف دانش آموز و مدرسه نسبت به گذشته تغییر کرده است.

,

وی تاکید کرد: در زمان حاضر دانش آموزان از تلفن همراه و پیامک های آن بسیار تاثیر می پذیرند و باید فعالیت ها وعملکردها در دستگاه تعلیم و تربیت وجین و تنظیم شده و در مواردی که تکرار موردی ارزش دارد باید تکرار شود.

,

کفاش اظهارکرد: باید از تکنولوژی روز در آموزش و پرورش استفاده و بهره برداری و به اصول، عقاید و روش ها توجه جدی شود.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه معلم رقیب دانش آموز نیست بلکه رفیق است، گفت: آموزش و پرورش نه قلب، نه دست و نه پایی جداست بلکه این دستگاه تعلیم و تربیت یک مجموعه، فرایند و پازلی است که باید نوع نگاه در این مجموعه اصلاح شود.

,

کفاش یادآورشد: امورتربیتی مجموعه ای از فعالیت هاست که در تربیت نقش دارند و همه عوامل مدرسه و در این تربیت نقش قابل توجهی ایفا می کنند که جدا دانستن عوامل مدرسه از نظام تربیتی سم است.

,

این مقام مسئول ضرورت تغییر در شیوه های اجرای برنامه ها را یادآور و آنها را در همراهی با نسل جدید مهم ارزیابی کرد و افزود: در تربیت نباید نقشی بیشتر از دیگران به خود قائل باشیم و عملکرد دیگران را در سطحی پایین تر از خود فرض کنیم و نباید در اجرای برنامه های پرورشی آنها را مورد گزینش قرار داده و سلیقه ای عمل کنیم بلکه بایستی از همه فعالیت ها در راستای علاقه و خواست و استعداد دانش آموزان بهره گیری کنیم.

, این مقام مسئول ضرورت تغییر در شیوه های اجرای برنامه ها را یادآور و آنها را در همراهی با نسل جدید مهم ارزیابی کرد و افزود: در تربیت نباید نقشی بیشتر از دیگران به خود قائل باشیم و عملکرد دیگران را در سطحی پایین تر از خود فرض کنیم و نباید در اجرای برنامه های پرورشی آنها را مورد گزینش قرار داده و سلیقه ای عمل کنیم بلکه بایستی از همه فعالیت ها در راستای علاقه و خواست و استعداد دانش آموزان بهره گیری کنیم.,

 

,

 پوستر پرسش مهر ۱۵توسط معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش  رونمایی شد

,  پوستر پرسش مهر ۱۵توسط معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش  رونمایی شد,

در پایان همایش«منادیان تربیت، تدبیرگران امیدآفرین» در زنجان از پوستر ویژه مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر ۱۵ رونمایی شد.

,

در این پوستر که توسط ولیزاده دانشجوی رشته هنر ارتباطات تصویری دانشگاه تبریز طراحی شده پیامهایی از پرسش مهر ریاست جمهوری پیرامون موضوع آب  مشاهده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه