اخبار داغ

افشاگری یک جراح اروپایی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

افشاگری یک جراح اروپایی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
جراح اروپایی تصریح کرد رژیم صهیونیستی به علت افشاگری هایش مانع حضور او در غزه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، "مادز گیلبرت" که در بیمارستانهای غزه فعالیت می کند اما اخیرا از ورود او به غزه جلوگیری شده است در گفتگو با این شبکه گفت: من پس از حمله ماه اوت به غزه ، در ماه اکتبر به این منطقه رفتم تا فعالیتهای پزشکی خود را ادامه بدهم. وزارت بهداشت فلسطین از من برای سفر به غزه دعوت کرده بود. من اوراق معتبر اسرائیلی نیز برای این سفر را در اختیار داشتم اما نیروهای اسرائیلی مانع از ورود من به غزه شدند. آنها در پاسخ به من گفتند این کار بنابه دلایل  امنیتی است و سازمانهای عالی امنیتی چنین دستوری داده اند. من با وزارت امورخارجه کشورم یعنی نروژ تماس گرفتم تا مسئله را به آنها بگویم. پاسخ رسمی اسرائیلی ها این بود که من برای مدت نامعلومی نمی توانم وارد غزه شوم زیرا با افراد خطرناکی در غزه تماس داشته ام. منظور آنها این بود که من با سران حماس تماس داشته ام. من با مقامات وزارت بهداشت فلسطینی صحبت کرده بودم. من از سال 1981 با فلسطینی ها همکاری داشته ام. من در دوران یاسر عرفات نیز با فلسطینی ها کار می کردم. با این اوصاف، فکر می کنم اسرائیلی ها بهانه تراشی کرده اند. علت اصلی خودداری از ورود من به غزه این بود که من آمار و ارقام و تصاویر زخمی ها و دیگر واقعیتهای مربوط به آثار حملات اسرائیل به غزه را منتشر می کردم که بارها و بارها تکرار شده بود. اگر اسرائیلی ها مرا تهدیدی امنیتی تلقی می کنند چرا بارها و بارها اجازه دادند وارد غزه شوم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه افزود: حملات مکرر به غزه سبب شده است سابقه اسرائیل در عرصه بین المللی به شدت  مخدوش شود. حمله آخر اسرائیل به غزه بسیار وحشتناک بود. اسرائیل نمی خواهد واقعیتهای جنگ غزه، منتشر شود. اسرائیل نگران واکنش افکار عمومی جهانی است. شاهد آن هستیم که جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در سراسر جهان قدرت گرفته و حتی در آمریکا و کشورهای اروپایی نیز قوی شده است. مردم جهان حمایت های یکجانبه این کشورها از اسرائیل را زیر سوال برده اند. آنها می پرسند که آیا اسرائیل واقعا از خودش درمقابل فلسطینی ها دفاع می کند یا اینکه به مردمی در منطقه ای محاصره و اشغال شده حمله می کند؟ اسرائیل نمی خواهد هیچ واقعیتی که موید این روایت دوم باشد، به بیرون درز کند.
,
 
,
وی گفت:« باید واقع بین بود. واقعیتهای موجود در عرصه واقعی نشان می دهد که اسرائیل اشغالگری کرده است. مردم فلسطین، در هفتاد سال گذشته زیر حاکمیت قوانین شدید اسرائیلی بوده اند و کار برای آنها روز به روز ، بدتر وبدتر می شود. عوامل آپارتایدی در این حکومت، به مردم فلسطینی ضربه می زند. حملات نظامی به غزه نیز بسیار گسترده است و در چهار جنگی که از سال دو هزار و شش تاکنون بوده است، این استفاده از نیروی نظامی اسرائیل در غزه، خارج از تناسب و قاعده بوده است. اسرائیل در پنجاه ویک روز حملات خود به غزه در جنگ اخیر بیش از دو هزار و نفر را کشت که پانصد و بیست و یک نفر از آنها از کودکان فلسطینی بودند. اگر فلسطینی ها، پانصد و بیست و یک کودک اسرائیلی را می کشتند، چه وضعی پیش می آمد! در این جنگ، حدود هفتاد و چهار اسرائیلی کشته شدند که چهار نفر از آنها از غیرنظامیان بودند و فقط یک کودک اسرائیلی کشته شد. سوال من این است که چرا باید پانصد و بیست و یک کودک فلسطینی کشته شوند؟
,
 
,
وی در ادامه افزود: واقعیت این است که مردم فلسطین می خواهند از خودشان درمقابل قدرتی ظالم و اشغالگر دفاع کنند. این قدرت اشغالگر می کوشد از قدرت نظامی بسیار به صورت مکرر و برای کشتن هزاران غیرنظامی فلسطینی اعم از کودک و زن استفاده کند. هزاران فلسطینی کشته شده اند. اسرائیل پیام خود را در غرب تبلیغ می کند که از خودش دفاع می کند و غربی ها تصور می کنند این پیام اسرائیل درست است. این درحالی است که این سخن درست نیست. من پزشک هستم و می بینم که اوضاع در غزه به چه صورت است. مردم غزه از هفت سال پیش در محاصره به سر می برند. آنها با فقدان انواع نیازهای خود اعم از مواد غذایی، دارو و مصالح ساختمانی برای بازسازی خانه هایشان مواجه هستند. در حملات هوایی اسرائیل، مدارس و شبکه فاضلاب و آب ویران شدند. مردم غزه با سوء تغذیه شدید مواجه هستند. مقاومان فلسطینی تلاش می کنند با سلاحهای محدود و کم خود درمقابل قدرت اشغالگر اسرائیل بایستند و از مردم غزه در این شرایط دفاع کنند. براساس قوانین بین المللی، مردمی که در شرایط اشغال به سر ببرند، حق دارند از خودشان دفاع کنند و حتی سلاح در دست بگیرند. اما اسرائیل همواره مسئله را به صورت معکوس، مطرح می کند. اگر به آمار کشته ها و قربانیان نیز نگاه کنیم متوجه می شویم قربانیان اصلی این ماجرا، فلسطینی ها هستند. هیچ سند و مدرکی دال بر این مسئله وجود ندارد که حماس یا دیگر گروههای درگیر در غزه، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند بلکه برعکس، اسناد ثابت شده بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای نظامی اسرائیلی از غیرنظامیان فلسطینی به صورت سپرانسانی استفاده می کنند. هیچیک از مطالبی که اسرائیل می گوید مبنی بر اینکه اسرائیلی ها هدف قرار گرفته اند، درست نیست . واقعیت برعکس این سخنان اسرائیلی ها است.
,
 
,
وی در ادامه افزود: فلسطینی ها در کرانه باختری  و غزه و در داخل اسرائیل به صورت فزاینده ای صبرشان تمام می شود و ناامید می شوند زیرا ظلم علیه آنها به صورت فزاینده ای افزایش یافته است. در این میان نباید فلسطینی های آواره ای را نیز فراموش کرد که در کشورهایی همانند سوریه و لبنان و مصر و اردن هستند. اخیرا شاهد آن بوده ایم که اسرائیل می خواهد قوانینی به تصویب برساند که اسرائیل فقط برای یهودیان باشد. این نظام آپارتایدی با ماشین عظیم نظامی اش، سبب می شود فلسطینی ها کارهایی از روی استیصال انجام بدهند. من حملات به غیرنظامیان از هر دو طرف را محکوم می کنم. اما واقعیت این است که مردم فلسطینی با قدرت بزرگ و شدید اشغالگر مواجه هستند. با این اوصاف، پیشبینی اقدامات فلسطینی ها دشوار است زیرا آنها به شدت تحت فشار هستند. راه حل مسئله بسیار آسان است. باید راه حلی سیاسی برای این مشکل پیدا کرد. راه حل مسئله، نظامی نیست. باید محاصره غزه برداشته شود. باید بمباران غزه متوقف شود. باید صلحی عادلانه پیدا کرد.
,
 
,
وی گفت: اسرائیل می گوید باید فلسطینی ها را کنترل و مهار کرد. براساس قوانین بین المللی، مهار کردن مردمی که کشورشان در اشغال است، غیرقانونی است. مردمی که کشورشان اشغال شده است حق دارند مقاومت کنند. متوسط سن مردم غزه، حدود هجده سال است. غزه همانند زندانی برای کودکان و جوانان است.
,
 
,
وی در ادامه افزود: مردم غزه بسیار مصمم هستند. وقتی در غزه بودم، شاهد آثار حملات و تهاجم یکجانبه اسرائیل به غزه بودم . من به صورت تعمدی ازواژه حمله یکجانبه استفاده می کنم و نمی گویم جنگ زیرا با مردمی در غزه مواجه بودیم که در زمان این حمله، حتی فرصت فرار پیدا نکردند. اگر اسرائیل می خواست فقط درمقابل نیروهای مسلح در غزه بایستد، چرا محاصره غزه را پایان نداد تا غیرنظامیان بتوانند از این منطقه فرار کنند؟ اسرائیل این کار را انجام نداد بلکه با عملیات خود، کاری کرد که منطقه مسکونی غزه بیست و پنج درصد کاهش یابد و تراکم جمعیتی این منطقه بیش از پیش ، افزایش یابد. مردم غزه جایی برای فرار نداشتند. هیچ جای امنی برای آنها وجود نداشت. آنها پناهگاه نداشتند. در چنین شرایطی، افراد یا مصمم می شوند یا اینکه وحشت زده می شوند. فلسطینی ها به اسلام معتقدند و به شدت از هم پشتیبانی می کنند. آنها به دنبال آزادی فلسطین هستند. مردم غزه بسیار انسان هستند و بسیار خونگرم هستند و از هم حمایت می کنند. وقتی با مردم غزه در رده های مختلف صحبت می کنیم می بینیم که همه آنها می گویند بخشی از جریان مقاومت هستند.
,
 
,
وی گفت: در زمان تهاجم به غزه من در بیمارستان شفاء در غزه بودم.  این بیمارستان یکی از چند بیمارستان غزه است. پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستان شفاء در زمینه مواجهه با بحران و مداوای زخمی های جنگ بسیار باتجربه هستند. باید توجه داشت که مراکز درمانی غزه نیز در شرایط محاصره قرار دارد و با مشکلات جدی در زمینه تامین نخ بخیه و دارو و ابزار و تجهیزات پزشکی مواجه است. من در ماه ژوئن و پیش از حمله اسرائیل به غزه، نامه ای به سازمان ملل متحد نوشتم و در آن نامه، وضع بسیار بغرنج مراکز درمانی غزه را تشریح کردم. بیمارستان شفاء همه عملهای جراحی خود را در اواسط ماه ژوئن به علت فقدان منابع و تجهیزات لغو کرد. کارکنان این بیمارستان از یک سال پیش ، حقوق دریافت نکرده بودند که ناگهان حمله اسرائیل به غزه رخ داد و شرایط مراکز درمانی غزه را بسیار  بغرنج تر کرد. اما کارکنان بیمارستان شفاء توانستند اوضاع را مدیریت کنند. آنها بیست و چهار ساعته کار می کردند و هرگز تسلیم نمی شدند. آنها حقوق دریافت نکرده بودند و می دانستند که ممکن است در حملات اسرائیل، خانه هایشان ویران شود یا اعضای خانواده هایشان کشته شوند اما بازهم به کار خودشان ادامه می دادند.
,
 
,
وی در ادامه افزود: من وقتی در بیمارستان شفاء بودم با زخمهای وحشتناک بر بدن فلسطینی ها مواجه می شدم. برخی از این زخمها ناشی از ترکش گلوله ها وبمب ها بود. اسرائیل با گلوله های توپ غزه را هدف قرار می داد که ترکشهای تیزی از آن پخش می شد و به بدن  فلسطینی ها اصابت می کرد و زخمهای شدیدی بوجود می آورد. در موارد متعددی، اعضای بدن فلسطینی ها به علت اصابت این ترکشها قطع می شدند یا اینکه آنها دچار سوختگی شدید می شدند. شمار زیادی از کشته ها و زخمی ها در این حملات اسرائیل، از کودکان و زنان  فلسطینی بودند. پانصد و بیست و یک کودک فلسطینی در این جنگ کشته شدند. بسیاری از زخمی های فلسطینی در غزه به بیمارستان شفاء آورده می شدند. من فردی بسیار باتجربه هستم اما باید بگویم که حملات در تهاجم اخیر به غزه، بدترین تجربه ای است که در طول فعالیت حرفه ای ام در نقش پزشک با آن مواجه بوده ام. وقتی درباره این مسائل حرف می زنم صدایم می لرزد . کلام از توصیف این مسئله، عاجز است. از خودمان می پرسیم چگونه ممکن است در سال دو هزار و چهارده چنین اتفاقی رخ بدهد و جهانیان نظاره گر باشند و ارتش بزرگ اسرائیل با پشتیبانی آمریکا برای مدت پنجاه و یک روز و شب، مردمی را بمباران کند که در غزه زندانی شده اند و به غیرنظامیان اجازه فرار از این منطقه داده نشود و هیچ حمایتی از جامعه بین المللی برای آنها وجود نداشته باشد. قوانین بشردوستانه بین المللی و کنوانسیون  ژنو و همه بیانیه های مربوط به حقوق زنان و کودکان و غیرنظامیان، هیچیک به کمک فلسطینی ها نیامد. جهانیان دست روی دست گذاشتند و نظاره گر اقدامات اسرائیل در کشتار گسترده هزاران فلسطینی بودند.
,
 
,
وی گفت: حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی، کار درستی است اما فکر نمی کنم بر اقدامات اسرائیل یا سیاستهای آن تاثیر چندانی داشته باشد. به نظرمن، آنچه اهمیت دارد این است که از مبارزه با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی در گذشته یا رژیم های فاشیستی در اسپانیا و یونانی درس بگیریم. درباره این رژیمها از تحریم مسالمت آمیز بین المللی استفاده شد و این رژیمها با فشارهای اقتصادی مواجه شدند. چگونه ممکن است جامعه بین المللی به سرعت علیه روسیه به علت مسئله اوکراین تحریم اعمال کند اما دربرخورد با اسرائیل کاری انجام ندهد؟ کشورهای غربی می توانند از اهرم تحریمها استفاده کنند که حربه ای قانونی و مسالمت آمیز است تا گفته شود رفتارهای اشغالگرانه تحمل نخواهد شد. به نظرمن، جنبش بین المللی تحریم کالاهای اسرائیلی، جنبشی بسیار قدرتمند است. امیدوارم دولتهای بیشتری به این جریان ملحق شوند.
,
 
,
وی در ادامه افزود:«باید توجه داشت که حماس در انتخابات سال دو هزار و شش انتخاب شد. این انتخابات دموکراتیک بود . گروه چهارجانبه متشکل از روسیه و آمریکا و سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار برگزاری این انتخابات بودند. اما حماس با فاصله زیادی به پیروزی رسید و کرسی های زیادی را در پارلمان فلسطینی از آن خود کرد. حماس با فتح دولت ائتلافی تشکیل شد اما اسرائیل و آمریکا به سرعت علیه آن موضع گرفتند و بعد از آن، محاصره غزه شروع شد و پس از آن نیز چهار حمله بیرحمانه علیه غزه صورت پذیرد. در دوم ژوئن امسال نیز فلسطینی ها دولت ائتلافی جدیدی تشکیل دادند اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که همواره می گفت نمی تواند با فلسطینی ها صحبت کند زیرا فلسطینی ها به صورت دو جریان در غزه و کرانه باختری، دودسته هستند، به دولت وحدت ملی فلسطینی واکنش نشان داد و گفت با این دولت فلسطینی مذاکره نمی کند زیرا تروریستی است! غربی ها روایت اسرائیل را از مسائل تکرار می کنند . این درحالی است که فلسطینی ها راهکارهای قانونی ازقبیل گفتگو و آتش بس را پیشنهاد کرده اند. در اسلام توافقی برای آتش بس وجود دارد که دو طرف از حملات به هم دست می کشند بدون آنکه مشکلاتشان حل شده باشد. اما اسرائیل نمی خواهد چنین آتش بسی حاکم شود زیرا آنچه اسرائیل می خواهد خلاص شدن از شر فلسطینی ها است. صهیونیسم سیاسی به دنبال این هدف است که اسرائیل سرزمینی از رود اردن تا دریای مدیترانه داشته باشد و فلسطینی ها در این منطقه هیچ حضوری نداشته باشند. رسانه های غربی همواره روایت اسرائیل را تکرار می کنند اما واقعیت کاملا متفاوت است. خواست اسرائیل این است که از شر فلسطینی ها خلاص شود. باید این واقعیت را پذیرفت.
,
 
,
وی گفت:«وقتی با فلسطینی ها اعم از پزشکان وپرستاران فلسطینی ها صحبت می کنیم می بینیم که اکثر آنها می گویند راه حل تشکیل دو کشور در منطقه مرده است. اسرائیل عامل شکست خوردن این طرح است. اسرائیل می خواهد بخشهای زیادی از کرانه باختری را در اختیار خود داشته باشد و طبیعی است که فلسطینی ها حاضر نباشند چنین شرایطی را بپذیرند.فلسطینی ها نمی توانند چنین رژیم آپارتایدی گسترده ای را بپذیرند. ما نیز چنین رژیمی را نمی پذیریم. باید به دنبال راه حل سیاسی بود. فشارها و ظلمهایی که بر مردم فلسطینی وارد می شود ناعادلانه است. این رفتارها غیرانسانی و برخلاف قوانین بین المللی و قوانین اخلاقی است. تاریخ درباره رفتار ما قضاوت خواهد کرد. 
,
 
,
وی در ادامه افزود: فلسطینی ها می خواهند همانند همه انسانهای دیگر در صلح و آرامش زندگی کنند. آنها خواهان توقف بمباران غزه هستند. آنها می خواهند محاصره غزه برداشته شود و با مردم این منطقه به شکل انسانی رفتار شود و قوانین بین المللی و بشردوستانه شامل حال آنها شودو مرزهای غزه باز شود. مردم غزه می گویند اگر این کارها انجام شود، بقیه کارها را خودشان انجام خواهند داد زیرا انسانهایی سختکوش هستند. هربار که غزه بازسازی شده است بار دیگر هدف بمباران قرار گرفته است. حملات سالهای دو هزار و شش، دو هزار و نه و دو هزار و دوازده و دوهزار و چهارده موید همین مسئله است. بمباران نه تنها غیرنظامیان ازجمله زنان و کودکان را می کشد بلکه سبب نابودی مدارس و کارخانه ها و شبکه آبرسانی و فاضلاب و کل جامعه می شود. این بلا، بلای طبیعی همانند زمین لرزه نیست بلکه فاجعه ای است که صددرصد محصول انسانی است. اسرائیل این فاجعه را برنامه ریزی و اجرا می کند و آمریکا از این کار حمایت می کند. باید این وضع پایان یابد.
,
 
,
وی گفت: باهمه این اوصاف، من به آینده خوشبین هستم. با حمایت فزاینده جامعه بین المللی از مردم فلسطین، می توان اوضاع را تغییر داد. من از حماس یا فتح یا سازمان آزادیبخش فلسطین یا دیگر گروههای فلسطینی حمایت نمی کنم. من از مردم فلسطین و حق مقاومت آنها درمقابل اشغالگری حمایت می کنم. این اشغالگری بایستی مدتها قبل پایان می یافت. این اشغالگری، غیرمنصفانه و بسیار خونین است. اینکه جامعه غربی اجازه می دهد چنین وضعی با حملات به غزه و محاصره این منطقه ادامه پیدا کند، شرم آور است. یک سوم کودکان در غزه به سوء تغذیه مبتلا هستند. آنها به علت سوء تغذیه شدید رشد کافی ندارند. نیمی از قربانیان حملات اخیر اسرائیل به غزه از زنان و کودکان بودند و یک سوم کشته ها از کودکان فلسطینی بودند. چه عاملی اجازه می دهد اسرائیل با چنین مصونیتی به این اقداماتش ادامه بدهد؟ اسرائیل از همه قوانین بین المللی و قوانین اخلاقی معاف است! به نظر می رسد غرب نیز فلج شده است. ظاهرا غربی ها به علت ماجرای جهان جهانی دوم ، احساس گناه می کنند اما تاوان این گناه را نباید فلسطینی ها بپردازند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/س
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه