اخبار داغ

اعتماد مجدد به مرد بازنده تیم ملی فوتبال با فشارهای بیرونی!

اعتماد مجدد به مرد بازنده تیم ملی فوتبال با فشارهای بیرونی!
اکثر اعضای هیأت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال برخلاف شایعات موجود، مخالفتی با ابقای کارلوس کی‌ روش در تیم ملی از خود نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پایان تلخ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تیم ملی فوتبال ایران که با ثبت سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در ادوار جام‌های جهانی (باخت ۶ بر ۲ مقابل انگلیس) و عدم تحقق رؤیای صعود با شکست عجیب مقابل ایالات متحده آمریکا همراه بود، ابهامات و سردرگمی‌های بسیاری را برای آینده نیمکت یوزهای پارسی به همراه داشت.

فدراسیون فوتبال به ریاست مهدی تاج که برای جلوگیری از شکست مقابل تیم ملی آمریکا و عدم باخت سنگین به تیم ملی انگلستان تصمیم به برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی موفق کروات و بازگرداندن کارلوس کی‌روش، سرمربی ۷۰ ساله پرتغالی گرفت؛ در تمام پروژه‌های خود شکست خورد تا تنها ۲ بار به «میله» انگلیس زدن، افتخار تاج و تیم ملی در قطر باشد!

به محض حذف تیم ملی از جام جهانی با یک شکست مفتضحانه و یک باخت ناشی از ترسِ سرمربی، صحبت‌های زیادی درباره برکناری کارلوس کی‌روش و اعتماد به یک سرمربی داخلی و یا خارجی جدید شکل گرفت؛ موضوعاتی که با گذشت نزدیک به ۲ ماه از پایان جام جهانی، هنوز به پایان نرسیده و نتیجه‌ای هم نداشته است.

در این بین شایعاتی از راهروهای فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم موافقت بیش از نیمی از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با ابقای کی‌روش پرتغالی به بیرون درز کرد که اطلاعات تکمیلی خبرنگار دانا حاکی از این هستند که اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیأت‌رئیسه به‌جز سیدمیرشاد ماجدی، با ادامه فعالیت کی‌روش در تیم ملی مشکلی ندارند.

ماجدی در حالی با تمدید قرارداد این سرمربی ۷۰ ساله مخالفت کرده که او به حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ هم اعتقاد داشت. از آن گذشته؛ اعضای هیأت‌رئیسه توپ را به زمین مهدی تاج و مهدی محمدنبی انداخته‌اند تا آن‌ها تصمیم به ابقای کی‌روش بگیرند و بدین شکل مسئولیت از دوش بقیه اعضا برداشته شود.

در شرایطی که پروپاگاندای رسانه‌ای جریان نزدیک به کارلوس کی‌روش به مانند سال‌های گذشته برای پیشنهاددار نشان دادن این سرمربی ۷۰ ساله ناموفق مجدداً به راه افتاده، فعلاً هیچ خبری از فدراسیون فوتبال قطر و پیشنهاد جدی عنابی‌ها به کی‌روش نیست تا شایعه بودن این اخبار بیش از پیش به واقعیت نزدیک شود.

این روزها که فدراسیون فوتبال با اخبار پیشنهاد فدراسیون قطر و چین به کی‌روش تحت فشار قرار گرفته و حتی برخی از بازیکنان تیم ملی هم بار دیگر برای ابقای کی‌روش دست به کار شده‌اند، اختلاف اصلی در هیأت‌رئیسه اصلاً مربوط به تیم ملی نیست و اعضا بر سر مسائلی غیرمرتبط به نیمکت تیم ملی با هم درگیر هستند.

تن دادن احتمالی فدراسیون فوتبال به تمدید قرارداد با سرمربی معمولاً بازنده و بدون دستاورد ۷۰ ساله در حالی به واقعیت نزدیک شده که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از سوی مجلس شورای اسلامی به علت هدررفت بیت‌المال در جام جهانی به‌شدت تحت فشار قرار گرفته و با این شرایط ادامه هم‌کاری با این سرمربی اصلاً به صلاح فوتبال ایران نیست؛ اگر چه برای برخی‌ها دستاوردهای فراوانی به همراه خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه