اخبار داغ

گفت‌گوی پاکدل با سودال در زمینه توسعه حوزه داوری هندبال در بخش بین‌المللی

دیدار رئیس فدراسیون هندبال با رئیس کمیسیون داوران فدراسیون جهانی

دیدار رئیس فدراسیون هندبال با رئیس کمیسیون داوران فدراسیون جهانی
رئیس فدراسیون هندبال ایران با رئیس کمیسیون داوران و قوانین فدراسیون بین‌المللی هندبال دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ایران در حاشیه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان با پر مورتن سودال رئیس کمیسیون داوران و قوانین فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار رئیس فدراسیون هندبال ایران به دستاوردها و موفقیت‌های داوری هندبال در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بخش داوری هندبال شاهد اتفاقات خوبی در دو سال اخیر بوده‌ایم و آخرین دستاورد ما نیز جهانی شدن کوبل برادران قیصریان در جریان مسابقات قهرمانی آسیای زنان در کره‌جنوبی بود.

وی ادامه داد: موفقیت‌های حوزه داوری هندبال در ایران مورد توجه صالح بن عاشور رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا نیز قرار گرفت و در این مدت در مسابقات مختلف آسیایی داوران ایرانی حضور یافتند و البته عملکرد آنها نیز موفق بود.

پاکدل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خوبی در بخش داوری در ایران صورت گرفته، افزود: در فدراسیون هندبال نگاه ویژه‌ای به بخش داوری داریم و علاوه بر حضور کوبل‌های داوری در مسابقات بین‌المللی، دوره‌های دانش‌افزایی و کلاس‌های بین‌المللی مختلفی را نیز برای داوران هندبال در ایران برگزار نموده‌ایم.

رئیس فدراسیون هندبال در این دیدار به صورت رسمی از پر مورتن سودال برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد و خطاب به وی گفت: اميدوارم در اولین فرصت سفری به ایران داشته باشید تا از امکانات و شرایط هندبال ایران بازدید داشته باشید.

همچنین پر مورتن سودال رئیس کمیسیون داوران و قوانین بازی فدراسیون بین‌المللی هندبال نیز اظهار کرد: از پیشرفت هندبال ایران و دستاوردهای مختلفی که در این مدت داشته خوشحالم و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد. حضور کوبل‌های داوری ایران در رقابت‌های بین‌المللی قابل توجه بوده و اخیرا نیز جهانی شدن کوبل داوری ایران اتفاق خوبی بود که رخ داد.

وی افزود: در صحبت‌های صالح‌ بن عاشور رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا و عضو کمیسیون داوری فدراسیون بین‌المللی نیز به همواره به دستاوردهای و موفقیت‌های داوری هندبال در ایران اشاره می‌شود. ما نیز کمک‌های مورد نیاز را در این زمینه به ایران خواهیم کرد.

پر مورتن سودال همچنین در پاسخ به دعوت پاکدل برای سفر به ایران گفت: بسیار مشتاقم تا سفری به ایران داشته باشم و در صورت فراهم شدن شرایط در اولین فرصت به ایران سفر خواهم کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه