اخبار داغ

با اعلام سازمان خصوصی‌سازی و سازمان فرابورس؛

حراج ۲۷۰۰ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس با شرایط یک ساله!

حراج ۲۷۰۰ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس با شرایط یک ساله!
سازمان خصوصی‌سازی و سازمان فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌هایی جداگانه، اعلام کردند که سهام باشگاه پرسپولیس به شکل بلوکی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در ادامه پروسه واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در بازار فرابورس، مقرر شده تا ۵۱ درصد از سهام سرخ‌پوشان فوتبال پایتخت به شکل بلوکی به کارگزاری شرکت کارگزاری بانک ملت در دسترس عموم قرار بگیرد و مشتری جدید برای این باشگاه پرطرفدار پیدا شود.

سازمان خصوصی ‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها»، از طریق فرابورس عرضه و واگذار کند.

بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس که ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۶۵۰ سهم این باشگاه را شامل می‌شود به ارزش کل پایه ۲۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۰۰ ریال، به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط ۶ ماه و مدت تنفس یک‌ ساله در فرابورس عرضه خواهد شد.

به این ترتیب ارزش ۵۱ درصد سهام پرسپولیس ۲.۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که با واگذاری به بخش خصوصی، این باشگاه به صورت رسمی به جمع باشگاه‌های غیردولتی ایران اضافه خواهد شد و اعضای هیئت مدیره قرمزها را نیز مدیران غیردولتی تشکیل خواهند داد. ممکن است سهام پرسپولیس به صورت یک بلوک یا سه بلوک ۱۷ درصدی عرضه شود که در صورت واگذاری یک بلوک ۵۱ درصدی، شرکت خریدار قدرتمندترین سهامدار باشگاه نیز خواهد بود. خریدار باید حدود ۵۴۷ میلیارد تومان را به صورت نقدی پرداخت کند و بعد از یک سال تنفس، در ۱۲ قسط شش ماهه، بقیه مبلغ به دولت پرداخت شود.

سایت فرابورس هم رسما اعلام کرد که عطف به نامه شماره ۳۹۲۹/ص/۱۴۰۱ مورخ ۰۳/۱۱/۱۴۰۱ شرکت کارگزاری بانک ملت) سهامی خاص (سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تعداد ۶۵۰,۶۵۷,۳۶۲,۵ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس) سهامی عام متعلق به وزارت ورزش و جوانان را بطور عمده و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز یکشنبه مورخ ۰۷/۱۲/۱۴۰۱ تعیین شده. قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد بشرط آنکه از ۱۰۶,۵ ریال کمتر نباشد تعیین شده است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه