اخبار داغ

پارتیشن شیشه ای مدرن و تاثیر آن بر محیط

پارتیشن شیشه ای مدرن و تاثیر آن بر محیط
در این مطلب با ما همراه باشید تا از مزیت‌های پانل‌های شیشه‌ای برای تقسیم‌بندی فضا در سازمان‌های اداری، تجاری و مسکونی صحبت کنیم.

به گزارش راه دانا، پارتیشن انواع مختلفی دارد که در حال حاضر نوع شیشه‌ای آن بیشترین طرفداران را به خود اختصاص داده است. اما چرا اغلب از پارتیشن شیشه‌ای استفاده می‌شود؟ کاربرد این پارتیشن‌ها چه تاثیری بر محیط دارد و دلیل محبوبیت آن‌ها چیست؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا از مزیت‌های پانل‌های شیشه‌ای برای تقسیم‌بندی فضا در سازمان‌های اداری، تجاری و مسکونی صحبت کنیم.

قابل استفاده برای همه ساختمان‌ها

پارتیشن‌های شیشه‌ای به نحوی ساخته شده‌اند که از آن‌ها می‌توان برای تمامی ساختمان‌ها استفاده کرد. پارتیشن‌های چوبی و فلزی که ظاهر رسمی‌تری دارند، برای ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود؛ اما پارتیشن‌های شیشه‌ای حالت رسمی ندارند و بسیار شیک و لوکس ساخته می‌شوند.

برای مثال، برای قسمت تراس و ایجاد حریم خصوصی در این قسمت می‌توان از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد. همچنین برای تقسیم‌بندی فضا بین دو قسمت (مثل راهرو یا ورودی خانه) نیز می‌توان از پانل‌های شیشه‌ای استفاده کرد. این نوع پارتیشن در ساختمان‌های تجاری و اداری نیز طرفداران زیادی دارند و برای تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌شود.

تأمین نور طبیعی در محیط

یکی دیگر از دلایل خرید پارتیشن شیشه‌ای امکان ورود نور در محیط است. پانل‌های چوبی یا فلزی بسته هستند و تنها می‌توانند محیط را تقسیم بندی کنند تا از فضا به شکل بهتری استفاده کنید؛ اما همین پانل‌ها از ورود نور طبیعی در محیط جلوگیری می‌کنند. در نتیجه فضا تاریک می‌شود و مجبورید از چراغ‌ و نور مصنوعی استفاده کنید که مطمئنا باعث بالا رفتن هزینه‌های انرژی ساختمان هم می‌شود.

اما در پانل‌های شیشه‌ای نور طبیعی همچنان راه ورود به داخل ساختمان را دارد و اگر بخواهید کارکنان بهره‌وری بیشتری داشته باشند، بهتر است از این پانل‌ها استفاده کنید. اگر از این پارتیشن‌ها برای ساختمان استفاده کرده‌اید، باز هم راه ورود نور به داخل ساختمان وجود دارد و باعث تاریک شدن فضای داخل خانه نمی‌شود.

امکان ارتباط بین کارکنان

یکی دیگر از مزیت‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای، امکان برقراری ارتباط بین کارکنان در بخش‌های مختلف ساختمان است. تصور کنید که پرسنل باید در بخش‌های مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند و در عین حال به نظم و سازماندهی محیط هم نیاز دارند. در این مواقع اگر از پانل‌های شیشه‌ای شفاف استفاده کنید، نه تنها فضا را تقسیم بندی کرده‌اید، بلکه حتی کارمندان قادرند با یکدیگر از فاصله دور هم ارتباط برقرار کنند و از وضعیت یکدیگر باخبر شوند.

امکان نصب ساده

یکی دیگر از فواید استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای، امکان نصب سریع و فوری است. کافیست با یک شرکت نصب پارتیشن اداری تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید محیط کار شما را اندازه‌گیری کنند. سپس فضاهایی که باید ایجاد شود و اندازه پانل‌ها را مشخص می‌کنید تا ابعاد در کارگاه برای ساخت پانل مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در این مرحله قیمت نصب پارتیشن نیز برایتان مشخص خواهد شد.

در چند روز آینده و بعد از برش زدن و درست کردن پانل‌های شیشه‌ای، تکنیسین‌های شرکت برای نصب به محل کار یا زندگی شما می‌آیند و طی یک روز همه مراحل نصب را انجام می‌دهند.

هزینه کم نصب پارتیشن

شیشه با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد و برای ساخت آن درختی قطع نمی‌شود و یا سنگ آهن از هیچ کوهی خارج نمی‌شود. از سوی دیگر قیمت نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به محصولات چوبی و فلزی ارزان‌تر است. بنابراین می‌توانید فضا را آن طور که می‌خواهید تقسیم‌بندی کنید.

امکان جابجایی و حمل پانل‌های شیشه‌ای

شیشه‌هایی که برای ساخت پارتیشن استفاده می‌شود، از متریال‌های بسیار مقاوم هستند و بنابراین نباید نگران شکسته شدن آن‌ها باشید. اگر دفتر کار شما اجاره‌ای است، بعد از نقل مکان می‌توانید پانل‌ها را بردارید و در جای دیگری نصب کنید. این کار توسط تکنسین‌ها صورت می‌گیرد و کار دشواری نیست.

زیبایی منحصر به فرد

اگر به شما بگوییم پانل‌هایی شیشه‌ای زیبایی بیشتری نسبت به محصولات فلزی و چوبی دارند، اغراق نکرده‌ایم. این نوع پانل‌ها می‌توانند از نوع شفاف یا مات باشند و روی آن‌ها طرح‌ها و نقوش زیبایی ایجاد شود. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای، امکان استفاده از برچسب‌های رنگی است که در ترکیب با نور طبیعی، در فضا رنگ‌های خاصی را ایجاد کند. در هر صورت اگر بخواهید در محل کار یا سکونت خود فضای مجاز و زیبایی را ایجاد کنید، پانل‌های شیشه‌ای بدون فریم یا دارای قاب گزینه‌های مناسبی برایتان خواهد بود که شرکت دیکاسازه آن را به شما پیشنهاد می‌دهد.

تقسیم بندی فضا

اگر محل کار شما یک سالن یا اتاق بسیار بزرگ دارد و می‌خواهید آن را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید، بهترین راه، استفاده از پانل‌های شیشه‌ای است. استفاده از مصالح ساختمانی برای ساخت دیوار نه تنها زمان‌بر است، بلکه به هزینه زیادی هم نیاز دارد. در حالی که پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند به راحتی فضای مجزایی را برای هر یک از کارکنان شما فراهم کند.

جلوگیری از ورود سر و صدا

از دیگر مزیت‌ها و دلایل خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای، جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل محیط است. شاید تصویر کنید این شیشه‌ها قدرت زیادی برای جلوگیری از ورود سر و صدا را ندارند، در حالی که از شیشه‌هایی با ضخامت بالا و از جنس سکوریت تهیه می‌شوند. بنابراین قدرت عایق صدا را دارند و می‌توانند تا حد زیادی سکوت را در محیط برقرار کنند. اگر به دنبال ایجاد فضاهای مجزا و خصوصی در محل کار خود هستید، می‌توانید از پانل‌های شیشه‌ای برای این کار استفاده کنید.

جلوگیری از خروج انرژی

وقتی به فصل گرم تابستان یا روزهای سرد زمستان نزدیک شوید، صرفه‌جویی در مصرف انرژی برایتان مهم می‌شود. به هر حال همه می‌خواهد مبلغ قبض برق یا گاز برایشان کمتر باشد. اما راه حل چیست؟ پارتیشن‌های شیشه‌ای اگر از کف تا سقف استفاده شوند و یک اتاق مجزای کامل را ایجاد کنند، می‌توانند عایق خوبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی داخل ساختمان هم باشند. اگر از پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای استفاده کنید، قدرت آن‌ها در برابر عایق گرما و سرما بیشتر خواهد بود. همچنین این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند بیشتر از نوع تک جداره، از ورود سر و صدا به داخل محیط جلوگیری کنند.

افزایش بهره‌وری کارکنان در محیط

بسیاری از شرکت‌ها با داشتن نیروی کار زیاد، به طراحی فضا اهمیت زیادی نمی‌دهند و فکر می‌کنند اگر کارکنان در کنار یکدیگر و بدون فضای مجزا کار کنند، نظارت بیشتری بر آن‌ها خواهند داشت. در نتیجه بهره‌وری کارکنان نیز افزایش پیدا می‌کند. در حالی که تحقیقات زیادی نشان داده است کارمندان اگر دارای فضای مختص به خودشان باشند که نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند، بازدهی بیشتری خواهند داشت.

از سوی دیگر اگر هر یک از کارکنان شرکت اتاق مجزا داشته باشند که می‌تواند از پارتیشن شیشه‌ای درست شده باشد، نسبت به برند شما احساس یگانگی می‌کنند و خود را از شرکت جدا نمی‌دانند. در نتیجه با مسئولیت‌پذیری و تعهد بیشتری وظایف کاری خود را انجام می‌دهند.

طراحی و اجرای پارتیشن در دیکا سازه

پارتیشن شیشه‌ای یکی از مدرن‌ترین انواع پارتیشن‌های اداری و مسکونی است که کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند برای ایجاد فضای خصوصی و یا جدا کردن دو قسمت از اتاق مورد استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه این روزها انواع مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای در بازار موجود است که طرح‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید براساس سلیقه خود انتخاب بهتری داشته باشید.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه