اخبار داغ

واکنش حزب‌الله به عملیات قهرمانانه مقاومت فلسطین در قدس اشغالی

واکنش حزب‌الله به عملیات قهرمانانه مقاومت فلسطین در قدس اشغالی
حزب الله در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم و مقاومت فلسطین بعد از اجرای عملیات قهرمانانه روز گذشته در قدس اشغالی که منجر به هلاکت و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست شد، بر همبستگی با ملت فلسطین و حمایت مطلق از آنها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه فلسطینیان در قدس اشغالی علیه دشمن صهیونیستی را ستوده و تاکید کرد، این عملیات بزرگ، شکنندگی امنیت صهیونیست‌ها را آشکار کرده و ترس و نگرانی را در دل این رژیم و شهرک‌نشینان آن وارد کرد.

حزب‌الله در ابتدای بیانیه خود به آیه 104 سوره مبارکه نساء با این عنوان اشاره کرد:

"وَلَا تَهِنُواْ فِى ٱبْتِغَآءِ ٱلْقَوْمِ ۖ إِن تَكُونُواْ تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ عَلِیمًا حَكِیمًا". (و در راه تعقیب دشمن، (هرگز) سست نشوید! (زیرا) اگر شما درد و رنج می‌بینید، آنها نیز همانند شما درد و رنج می‌بینند؛ ولی شما امیدی از خدا دارید که آنها ندارند؛ و خداوند، دانا و حکیم است.)

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب‌الله عملیات استشهادی قهرمانانه‌ای که شهید «خیری علقم » در قدس اشغالی انجام داده و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست شد را می‌ستاید. این عملیات دلیرانه دشمن را سردرگم کرد و شکنندگی امنیت و اقدامات آن را نشان داده و رعب و وحشت را در دل رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن کاشت.

حزب‌الله این عملیات را پاسخی سریع، قاطع و شجاعانه به تجاوزات دشمن صهیونیستی در اردوگاه جنین و ضربه محکمی به کابینه فاسد و افراطی این رژیم دانسته وهمچنین همبستگی کامل خود را با مردم فلسطین، گروه‌های مقاومت و رزمندگان شریف آن و نیز حمایت مطلق خود را از تمامی اقدامات گروه‌های مقاومت فلسطین برای جلوگیری از تجاوزات دشمن و نیز برای دفاع از ملت فلسطین اعلام می‌دارد.

 حزب‌الله ادامه داد: ما به شدت معیارهای دوگانه و ظالمانه‌ای که برخی حکومت‌های غربی و برخی کشورهای عربی از خلال همدستی و سکوت خود در برابر جنایت دشمن صهیونیستی در اردوگاه جنین، دنبال می‌کنند، محکوم می‌نماییم؛ جنایتی که منجر به شهادت تعدادی از فرزندان ملت مظلوم فلسطین شد.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: در عین حال می‌بینیم که این دولت‌ها عملیات دفاعی که شهید علقم انجام داد و نیز سایر عملیات‌هایی که مقاومت فلسطین انجام می‌دهد را محکوم می‌کنند؛ عملیات‌هایی که مورد تایید شریعت الهی و قوانین و منشورها و هنجارهای بین‌المللی در دفاع از حق، سرزمین و حاکمیت است.

حزب‌الله در پایان ضمن تبریک به مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین و رزمندگان آن برای انجام این عملیات پیشرفته و قهرمانانه تاکید کرد که تفنگ رزمندگان مقاومت و دست‌های قدرتمند آنها تنها پاسخی است که می‌توان به جنایت‌های دشمن داد و همین سلاح‌ها و دستان قدرتمند این رزمندگان به خواست خدا پیروزی فلسطین را رقم خواهد زد.

شب گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عملیات بزرگ مقاومت در قدس اشغالی و هلاکت دست‌کم هشت صهیونیست خبر دادند. پلیس رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کرد، «خیری علقم» از اهالی قدس اشغالی عامل عملیات استشهادی در این شهر بوده است.

این عملیات انتقام‌جویانه و استشهادی درحالی صورت گرفت که روز پنجشنبه صهیونیست‌ها در یورشی وحشیانه به اردوگاه جنین دست کم 10 فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 20 تن را زخمی کردند. به گفته منابع صهیونیستی، عامل عملیات استشهادی قدس نیز به شهادت رسید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه